Hypex FA503 in Modushop kastje
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Hee, kijk, een datasheet...
ruim 300 gram de meter. valt nog wel mee.
ruim 300 gram de meter. valt nog wel mee.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Hoeveel pakken suiker is dat? Zag van de week weer een sterk gevalletje krimpflatie, de pakken huismerk AH zijn geen 1,5kg meer maar 1.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Wat ik van de documentatie van Hypex begreep is dat ze de feedback van de luidspreker gebruiken om de vervorming onder controle te houden en dat het daarmee niet allemaal dezelfde massa is. Ik zou dus wel twee aders per luidsprekerunit gebruiken.
Als je de aansluiting aan de onderkant van je open baffle doet verwacht ik geen problemen met de stugheid en zwaarte van kabel en aansluiting. Die open baffle met zwarte units trek je niet zomaar om. Grootste voordeel lijkt mij aan en afkoppelen.
Als je de aansluiting aan de onderkant van je open baffle doet verwacht ik geen problemen met de stugheid en zwaarte van kabel en aansluiting. Die open baffle met zwarte units trek je niet zomaar om. Grootste voordeel lijkt mij aan en afkoppelen.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Gemeten blijkt dat de massa's allemaal aan elkaar verbonden zijn. Dus individueel meten is niet mogelijk lijkt me.
Dat de kabel zwaarder of dikker is maakt me niet zoveel uit. Maar 8 pins is 2 keer zo duur als 4 pins als ik alles bij elkaar op tel van kabel 2x5meter, 4 pluggen en 4 connectors.
Dat de kabel zwaarder of dikker is maakt me niet zoveel uit. Maar 8 pins is 2 keer zo duur als 4 pins als ik alles bij elkaar op tel van kabel 2x5meter, 4 pluggen en 4 connectors.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Mij zou het niet fout kunnen aansluiten zwaarder wegen dan de extra kosten. Het is niet eens veel meer want je hebt de helft minder pluggen nodig.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Wat is dan dat risico op fout aansluiten? Ds23man beweert dat de negatieve uitgangen gezamelijk zijn, en nameten door hardbats bevestigt dat. Klop het niet?
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Is het geen optie om de versterkermodules in de luidsprekers te bouwen? Dat scheelt een hoop kabels en connectoren.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Bij een open baffle valt er niet veel in te bouwen...
Hoogstens ertegen aan.
Hoogstens ertegen aan.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Het valt niet netjes in te bouwen in de open baffle die ik voor ogen heb. Vandaar de keuze om het in een aparte behuizing te bouwen.
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Ik wil komende week spullen gaan bestellen om dit varkentje eens te gaan wassen en door te kunnen met de speakers.
Nu was ik nog even aan het kijken naar het BTL verhaal voor de fusion amps.
In de handleiding staat dat het bij de 501 en 502 mogelijk is maar bij de 503 staat dat niet?
Ook staat er bij de uitleg van de bekabeling dat rood een + is en blauw ook een +. Maar wanneer je BTL wilt aansluiten zeggen ze dat blauw de - is? Klopt deze manier van aansluiten? En mag je dan alsnog 8 en 4 ohm aansluiten?
En vinden ze 2 ohm leuk?
Nu was ik nog even aan het kijken naar het BTL verhaal voor de fusion amps.
In de handleiding staat dat het bij de 501 en 502 mogelijk is maar bij de 503 staat dat niet?
Ook staat er bij de uitleg van de bekabeling dat rood een + is en blauw ook een +. Maar wanneer je BTL wilt aansluiten zeggen ze dat blauw de - is? Klopt deze manier van aansluiten? En mag je dan alsnog 8 en 4 ohm aansluiten?
En vinden ze 2 ohm leuk?
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Vandaag vol goede moed achter de cnc gaan zitten om de onderplaat de gaan frezen, daar dacht de stepper driver van de Z-as jammer genoeg anders over... dus maar even een nieuwe besteld en hopelijk binnenkort een nieuwe poging.
Heeft er tevens nog iemand een antwoord op bovenstaande vraag?
Heeft er tevens nog iemand een antwoord op bovenstaande vraag?
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Aannemende dat alles van de FA123, ook voor de FA503 geldt;
BTL werkt ook voor de FA503. Echter heeft dit alleen zin met een belasting van 8 Ohm. Het vermogen kan dan groter worden door een hogere uitgangsspanning. Het vermogen (de uitgangsstroom en -spanning) van de FusionAmp wordt beperkt door de voeding. De spanning wordt verhoogd in BTL door de LS tussen de beide eindversterkers aan te sluiten en één van de eindtrappen in tegenfase aan te sturen.
Door de tegenfase wordt blauw dan de - .Ook staat er bij de uitleg van de bekabeling dat rood een + is en blauw ook een +. Maar wanneer je BTL wilt aansluiten zeggen ze dat blauw de - is? Klopt deze manier van aansluiten?
4 Ohm aansluiten heeft geen zin omdat de stroom dan alsnog begrensd wordt en daardoor het vermogen niet hoger wordt. een 4 Ohm LS kun je beter gewoon aansluiten op één eindtrap. Bij 2 Ohm idem.En mag je dan alsnog 8 en 4 ohm aansluiten? En vinden ze 2 ohm leuk?![]()
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Eindelijk m'n bestelling van Audiophonics binnen na 3 maanden wachten. Nu kan ik eindelijk door met de bouw van de versterker en de bekabeling
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Ik wacht nog steeds op een bluetooth kit die ik in 2021 besteld heb bij ze 
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Ze versturen met DPD en de helft daarmee raakt zoek. Bij reclameren kreeg ik wel altijd netjes prompt het hele aankoopbedrag gecrediteerd. Dat doen ze wel netjes!
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Gewoon doen, daarna heb ik nog meer besteld en geen probleem...
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Top.
Ga ik doen.
Deze geeft ook niet veel vertrouwen.
Ga ik doen.
Deze geeft ook niet veel vertrouwen.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Loudmagnet is inmiddels al heel lang gesloten dacht ik, en of dat ooit nog verandert?
Re: Hypex FA503 in Modushop kastje
Yep, gewoon doen. Aan Audiophonics zelf ligt het niet. Verzenden met UPS is wel altijd goed gegaan en dat doe ik dan als het om grotere aankopen gaat. Laatste keer dat het mis ging met DPD boden ze aan om het opnieuw te verzenden en toen kwam het wel aan.
