Hypex FA503 in Modushop kastje

Actieve filters, DSP, MFB / servo controlled.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ray5150 »

Hee, kijk, een datasheet...
cls-825.pdf
(2.26 MiB) 54 keer gedownload
ruim 300 gram de meter. valt nog wel mee.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

=D> =D> =D>
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ds23man »

Hoeveel pakken suiker is dat? Zag van de week weer een sterk gevalletje krimpflatie, de pakken huismerk AH zijn geen 1,5kg meer maar 1.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

ds23man schreef: di 28 mar 2023, 17:34
Hoeveel pakken suiker is dat? Zag van de week weer een sterk gevalletje krimpflatie, de pakken huismerk AH zijn geen 1,5kg meer maar 1.
In dat geval 0.31pak per meter. Het lijkt bijna een Amerikaans meetstelsel.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door TabCam »

Wat ik van de documentatie van Hypex begreep is dat ze de feedback van de luidspreker gebruiken om de vervorming onder controle te houden en dat het daarmee niet allemaal dezelfde massa is. Ik zou dus wel twee aders per luidsprekerunit gebruiken.

Als je de aansluiting aan de onderkant van je open baffle doet verwacht ik geen problemen met de stugheid en zwaarte van kabel en aansluiting. Die open baffle met zwarte units trek je niet zomaar om. Grootste voordeel lijkt mij aan en afkoppelen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Gemeten blijkt dat de massa's allemaal aan elkaar verbonden zijn. Dus individueel meten is niet mogelijk lijkt me.
Dat de kabel zwaarder of dikker is maakt me niet zoveel uit. Maar 8 pins is 2 keer zo duur als 4 pins als ik alles bij elkaar op tel van kabel 2x5meter, 4 pluggen en 4 connectors.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door TabCam »

Mij zou het niet fout kunnen aansluiten zwaarder wegen dan de extra kosten. Het is niet eens veel meer want je hebt de helft minder pluggen nodig.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Het blijven 4 pluggen?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Marp »

Wat is dan dat risico op fout aansluiten? Ds23man beweert dat de negatieve uitgangen gezamelijk zijn, en nameten door hardbats bevestigt dat. Klop het niet?
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Chocomel »

Is het geen optie om de versterkermodules in de luidsprekers te bouwen? Dat scheelt een hoop kabels en connectoren.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door ray5150 »

Bij een open baffle valt er niet veel in te bouwen...
Hoogstens ertegen aan.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Het valt niet netjes in te bouwen in de open baffle die ik voor ogen heb. Vandaar de keuze om het in een aparte behuizing te bouwen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Ik wil komende week spullen gaan bestellen om dit varkentje eens te gaan wassen en door te kunnen met de speakers.
Nu was ik nog even aan het kijken naar het BTL verhaal voor de fusion amps.
In de handleiding staat dat het bij de 501 en 502 mogelijk is maar bij de 503 staat dat niet?
Ook staat er bij de uitleg van de bekabeling dat rood een + is en blauw ook een +. Maar wanneer je BTL wilt aansluiten zeggen ze dat blauw de - is? Klopt deze manier van aansluiten? En mag je dan alsnog 8 en 4 ohm aansluiten?
En vinden ze 2 ohm leuk? 8-[
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Vandaag vol goede moed achter de cnc gaan zitten om de onderplaat de gaan frezen, daar dacht de stepper driver van de Z-as jammer genoeg anders over... dus maar even een nieuwe besteld en hopelijk binnenkort een nieuwe poging.

Heeft er tevens nog iemand een antwoord op bovenstaande vraag?
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door gnl1 »

hardbats schreef: do 18 mei 2023, 22:10
Nu was ik nog even aan het kijken naar het BTL verhaal voor de fusion amps.
In de handleiding staat dat het bij de 501 en 502 mogelijk is maar bij de 503 staat dat niet?
Aannemende dat alles van de FA123, ook voor de FA503 geldt;
BTL werkt ook voor de FA503. Echter heeft dit alleen zin met een belasting van 8 Ohm. Het vermogen kan dan groter worden door een hogere uitgangsspanning. Het vermogen (de uitgangsstroom en -spanning) van de FusionAmp wordt beperkt door de voeding. De spanning wordt verhoogd in BTL door de LS tussen de beide eindversterkers aan te sluiten en één van de eindtrappen in tegenfase aan te sturen.
Ook staat er bij de uitleg van de bekabeling dat rood een + is en blauw ook een +. Maar wanneer je BTL wilt aansluiten zeggen ze dat blauw de - is? Klopt deze manier van aansluiten?
Door de tegenfase wordt blauw dan de - .
En mag je dan alsnog 8 en 4 ohm aansluiten? En vinden ze 2 ohm leuk? 8-[
4 Ohm aansluiten heeft geen zin omdat de stroom dan alsnog begrensd wordt en daardoor het vermogen niet hoger wordt. een 4 Ohm LS kun je beter gewoon aansluiten op één eindtrap. Bij 2 Ohm idem.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Eindelijk m'n bestelling van Audiophonics binnen na 3 maanden wachten. Nu kan ik eindelijk door met de bouw van de versterker en de bekabeling :D
20230728_192102.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

Ik wacht nog steeds op een bluetooth kit die ik in 2021 besteld heb bij ze :lagge:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door hardbats »

Ow dan mag ik nog niet klagen :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

Ze versturen met DPD en de helft daarmee raakt zoek. Bij reclameren kreeg ik wel altijd netjes prompt het hele aankoopbedrag gecrediteerd. Dat doen ze wel netjes!
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door FR_Aad »

Owwwww, ik wilde net het een en ander bestellen :-(
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Shadow »

Gewoon doen, daarna heb ik nog meer besteld en geen probleem...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door FR_Aad »

Top.
Ga ik doen.


Deze geeft ook niet veel vertrouwen. :rofl:
Bijlagen
Vautje
Vautje
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door pappaleo »

Omsgstandigheden :rofl:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door VintageHarry »

Loudmagnet is inmiddels al heel lang gesloten dacht ik, en of dat ooit nog verandert?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex FA503 in Modushop kastje

Bericht door Pjotr »

FR_Aad schreef: vr 28 jul 2023, 23:22
Top.
Ga ik doen.
Yep, gewoon doen. Aan Audiophonics zelf ligt het niet. Verzenden met UPS is wel altijd goed gegaan en dat doe ik dan als het om grotere aankopen gaat. Laatste keer dat het mis ging met DPD boden ze aan om het opnieuw te verzenden en toen kwam het wel aan.
Plaats reactie

Terug naar “Actieve Luidsprekerelektronica”