Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb ze beide gehoord, Sundara uiteindelijk gekocht. Ze verschillen dag en nacht, mede door open en dicht systeem. Ik denk dat dit grotendeels een smaakdingetje is. Beide zijn goed.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Duhh??? Die Sundara is toch ook een open systeem? https://www.wifimedia.eu/nl/sundara.html?id=131278121

Ik vind het er wel erg goed uitzien!
hifiman-sundara-2022-version.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door FR_Aad »

De HD 560S en Sundara waren beide goed. (En beide open) Ik had het idee dat de Sundara net iets verfijnder was. Maar het was toen of 200,00 of 350,00 uitgeven.
Die 150,00 heb ik toen in een Fiio versterkertje getopt.

Die Meze was ook mooi. Maar door het gesloten een heel ander karakter.

Edit:
Ik gebruik de Sennheiser gebalanceerd. Dat maakt op de Fiio Q3 wel uit
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Duidelijk en verstandig. Kwalitatief is het allemaal wel goed en is het meer comfort en smaak.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door hannesie »

Ik was afgelopen juni even bij Wifimedia, en daar kun je ook gewoon gaan zitten en van alles beluisteren.
Er is boven een ruimte waar je alles kunt beluisteren, er staat zelfs de topper van Sennheiser € 60000, :shock: :kwijl:
https://www.wifimedia.eu/nl/top-10/top- ... telefoons/
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Leeuwarden »

Heb je die ook even beluisterd, Hans?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Klopt Hans. Dichterbij (voor ons) zit Ears Unlimited in Delft: https://www.earsunlimited.com/ Ga daar binnenkort eens langs. Voor de Noorderlingen weer wat verder weg maar ik denk dat daar ook wel dergelijke personal audiowinkels opbloeien.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef: zo 19 feb 2023, 18:22
Heb je die ook even beluisterd, Hans?
Ik kreeg een rondleiding van Bob Zwanikken, ik ken hem al jaren, en was op bezoek bij het nieuwe pand, en heb dan de de opstart van die machine gezien, dus de buisjes kwamen omhoog e.d. , maar dat dat was niet de redenen van het bezoek.

Ik heb heb hem als zakenman gevraagd zijn mening te geven voor de toekomst bij de AVMN, en dat heeft hij gedaan.
Het blijft een man met een goed en gezond zakelijk instinct, en dat heeft hij ons verteld in juni 2022.
Inmiddels de man/dealer van Sennheiser voor de koptelefoons e.d. en de ifi producten en uiteraard de Rose streamer series.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Leeuwarden »

Nou Hans, mocht je er eens weer komen trek dan even een uurtje extra uit om het ding te beluisteren. Het is een bijzondere ervaring….
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door beijert »

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door John P »

Verkocht door Shitty Store.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

beijert schreef: ma 20 feb 2023, 11:20
Daar moet je zelf bij zingen zo te lezen... :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door pappaleo »

Ik lees iets anders:
AliExpress schreef:
Het klinkt goed omdat het goedkoop. U gedijen
Heel andere insteek dan die van Walt :mrgreen:
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door toetertje »

Leeuwarden schreef: zo 19 feb 2023, 16:21
Ik heb ze beide gehoord, Sundara uiteindelijk gekocht. Ze verschillen dag en nacht, mede door open en dicht systeem. Ik denk dat dit grotendeels een smaakdingetje is. Beide zijn goed.
Ik vind de Sundara ook een heerlijk ding. Kun je lekker lang op hebben, en zeker hoog eind.
En ze zijn nu ook een stukje voordeliger, dan toen ze er net waren.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Forza »

Wonend in een appartement kan het soms een beetje asociaal zijn om op wat hogere geluidsniveau's te luisteren. Dus als ik zin heb om even helemaal op te gaan in de muziek heb ik een tijdje terug een Objective2 met ObjectiveDAC gebouwd (O2 + Odac) met daaraan een Audio Technica ATH-R70X. Het is bijna ook een Sundara geworden want ze klinken bijna hetzelfde, maar vond de imaging van de AT een stukje beter. Verder is de AT ontzettend lichtgewicht en (voor mij) super comfortabel.
r70x.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Goede tip! Heb ik ook wel eens naar gekeken maar nooit beluisterd. Ga ik toch eens doen. Heb wel een voorliefde voor lichtgewicht. Mijn eerste was een Sennheiser HD414. Niet de High-End en finesse van wat nu te koop is maar wel erg comfortabel.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Het is hier uiteindelijk geworden de Sennheiser HD560S:
HD560S.JPG
Had er al een oogje op. Mijn voorkeur was een open type. Deze is licht en comfortabel met echt een mooie stereo afbeelding. Zal met een beetje equalizen nog wel wat te tunen zijn. Maar nodig is het bij deze beslist niet! De 2x zo dure 660S ook nog geprobeerd maar ik vind het de meerprijs echt niet waard.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door John P »

Ik heb laatst de Sennheiser HD58X gekocht op DROP.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Ja, die ontlopen elkaar weinig.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door FR_Aad »

Gefeliciteerd Peter.
Ik heb hem ook en geen spijt
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Dank je Aad. Dacht er zelf een nieuwe CA headphone versterker met een TPA6120A2 voor te gaan klussen. Maar dat koop je tegenwoordig gewoon kant en klaar:
Topping L30.JPG
https://www.audiophonics.fr/en/sedentar ... 16715.html

Daar kun je echt zelf niet meer tegenaan klussen :roll: Hopelijk arriveert hij van de week.

Review op ASR: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36027/
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2435
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door timpert »

Na 16 jaar zag mijn HD650 er toch wat belabberd uit. Met nieuwe hoofdband- en oorkussens is het ding weer helemaal lentefris, klaar voor de volgende 16 jaar.

Ik gebruik de HD650 met de bekende O2-ODAC combinatie, waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Die moest ik laatst repareren, een soldering van de uitgangsconnector was niet helemaal lekker meer. Toen ik 'm opnieuw soldeerde kwam er zo'n zware "vintage electronics" geur vrij, die me eraan herinnerde dat het al 12 jaar geleden is dat ik het ding heb gebouwd.

Die Topping is wel erg mooi zeg! Zelf solderen is echt de moeite niet meer op die manier.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door hannesie »

HD560.jpg
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan voor de HD 560 Ovation, uit 1989 als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door HoMeR »

Pjotr schreef: ma 27 feb 2023, 19:59
Dank je Aad. Dacht er zelf een nieuwe CA headphone versterker met een TPA6120A2 voor te gaan klussen. Maar dat koop je tegenwoordig gewoon kant en klaar:

Topping L30.JPG
https://www.audiophonics.fr/en/sedentar ... 16715.html

Daar kun je echt zelf niet meer tegenaan klussen :roll: Hopelijk arriveert hij van de week.

Review op ASR: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36027/
Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden....
Is zo te zien niet veel zelf aan te "verprutsen". Geen tube-rolling of opamp-rolling bij dit soort ampjes.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.

Bericht door Pjotr »

Met spullen gaan rollenbollen is sowieso niet zo mijn ding :lagge: Hij kwam vanmorgen binnen en heb hem nu als desktop stack staan samen met de Topping E30 DAC. Beiden zitten in eenzelfde maat kastje. Zit nu te genieten van:
Imelda May.JPG
Dat klinkt erg fijn moet ik zeggen!

Toch wel een puntje van kritiek: De E30 DAC loopt op 5V-DC en de L30 HP-Amp op 15V-AC. Maar beiden hebben hetzelfde standaard powerplugje voor de aansluiting en die zitten precies boven elkaar als ze als stack op elkaar staan. Lijk mij niet dat de E30 DAC 15V-AC leuk gaat vinden :roll: Dat is dus wel even oppassen!
Plaats reactie