Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik heb ze beide gehoord, Sundara uiteindelijk gekocht. Ze verschillen dag en nacht, mede door open en dicht systeem. Ik denk dat dit grotendeels een smaakdingetje is. Beide zijn goed.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Duhh??? Die Sundara is toch ook een open systeem? https://www.wifimedia.eu/nl/sundara.html?id=131278121
Ik vind het er wel erg goed uitzien!
Ik vind het er wel erg goed uitzien!
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
De HD 560S en Sundara waren beide goed. (En beide open) Ik had het idee dat de Sundara net iets verfijnder was. Maar het was toen of 200,00 of 350,00 uitgeven.
Die 150,00 heb ik toen in een Fiio versterkertje getopt.
Die Meze was ook mooi. Maar door het gesloten een heel ander karakter.
Edit:
Ik gebruik de Sennheiser gebalanceerd. Dat maakt op de Fiio Q3 wel uit
Die 150,00 heb ik toen in een Fiio versterkertje getopt.
Die Meze was ook mooi. Maar door het gesloten een heel ander karakter.
Edit:
Ik gebruik de Sennheiser gebalanceerd. Dat maakt op de Fiio Q3 wel uit
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Duidelijk en verstandig. Kwalitatief is het allemaal wel goed en is het meer comfort en smaak.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik was afgelopen juni even bij Wifimedia, en daar kun je ook gewoon gaan zitten en van alles beluisteren.
Er is boven een ruimte waar je alles kunt beluisteren, er staat zelfs de topper van Sennheiser € 60000,
https://www.wifimedia.eu/nl/top-10/top- ... telefoons/
Er is boven een ruimte waar je alles kunt beluisteren, er staat zelfs de topper van Sennheiser € 60000,
https://www.wifimedia.eu/nl/top-10/top- ... telefoons/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Klopt Hans. Dichterbij (voor ons) zit Ears Unlimited in Delft: https://www.earsunlimited.com/ Ga daar binnenkort eens langs. Voor de Noorderlingen weer wat verder weg maar ik denk dat daar ook wel dergelijke personal audiowinkels opbloeien.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik kreeg een rondleiding van Bob Zwanikken, ik ken hem al jaren, en was op bezoek bij het nieuwe pand, en heb dan de de opstart van die machine gezien, dus de buisjes kwamen omhoog e.d. , maar dat dat was niet de redenen van het bezoek.
Ik heb heb hem als zakenman gevraagd zijn mening te geven voor de toekomst bij de AVMN, en dat heeft hij gedaan.
Het blijft een man met een goed en gezond zakelijk instinct, en dat heeft hij ons verteld in juni 2022.
Inmiddels de man/dealer van Sennheiser voor de koptelefoons e.d. en de ifi producten en uiteraard de Rose streamer series.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Nou Hans, mocht je er eens weer komen trek dan even een uurtje extra uit om het ding te beluisteren. Het is een bijzondere ervaring….
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
En zelf iets samenstellen?
https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... 1136064897
https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... 1136064897
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Daar moet je zelf bij zingen zo te lezen...beijert schreef: ↑ma 20 feb 2023, 11:20En zelf iets samenstellen?
https://m.nl.aliexpress.com/item/100500 ... 1136064897
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik lees iets anders:
Heel andere insteek dan die van WaltAliExpress schreef:Het klinkt goed omdat het goedkoop. U gedijen
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ik vind de Sundara ook een heerlijk ding. Kun je lekker lang op hebben, en zeker hoog eind.Leeuwarden schreef: ↑zo 19 feb 2023, 16:21Ik heb ze beide gehoord, Sundara uiteindelijk gekocht. Ze verschillen dag en nacht, mede door open en dicht systeem. Ik denk dat dit grotendeels een smaakdingetje is. Beide zijn goed.
En ze zijn nu ook een stukje voordeliger, dan toen ze er net waren.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Wonend in een appartement kan het soms een beetje asociaal zijn om op wat hogere geluidsniveau's te luisteren. Dus als ik zin heb om even helemaal op te gaan in de muziek heb ik een tijdje terug een Objective2 met ObjectiveDAC gebouwd (O2 + Odac) met daaraan een Audio Technica ATH-R70X. Het is bijna ook een Sundara geworden want ze klinken bijna hetzelfde, maar vond de imaging van de AT een stukje beter. Verder is de AT ontzettend lichtgewicht en (voor mij) super comfortabel.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Goede tip! Heb ik ook wel eens naar gekeken maar nooit beluisterd. Ga ik toch eens doen. Heb wel een voorliefde voor lichtgewicht. Mijn eerste was een Sennheiser HD414. Niet de High-End en finesse van wat nu te koop is maar wel erg comfortabel.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Het is hier uiteindelijk geworden de Sennheiser HD560S:
Had er al een oogje op. Mijn voorkeur was een open type. Deze is licht en comfortabel met echt een mooie stereo afbeelding. Zal met een beetje equalizen nog wel wat te tunen zijn. Maar nodig is het bij deze beslist niet! De 2x zo dure 660S ook nog geprobeerd maar ik vind het de meerprijs echt niet waard.
Had er al een oogje op. Mijn voorkeur was een open type. Deze is licht en comfortabel met echt een mooie stereo afbeelding. Zal met een beetje equalizen nog wel wat te tunen zijn. Maar nodig is het bij deze beslist niet! De 2x zo dure 660S ook nog geprobeerd maar ik vind het de meerprijs echt niet waard.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Gefeliciteerd Peter.
Ik heb hem ook en geen spijt
Ik heb hem ook en geen spijt
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Dank je Aad. Dacht er zelf een nieuwe CA headphone versterker met een TPA6120A2 voor te gaan klussen. Maar dat koop je tegenwoordig gewoon kant en klaar:
https://www.audiophonics.fr/en/sedentar ... 16715.html
Daar kun je echt zelf niet meer tegenaan klussen
Hopelijk arriveert hij van de week.
Review op ASR: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36027/
https://www.audiophonics.fr/en/sedentar ... 16715.html
Daar kun je echt zelf niet meer tegenaan klussen
Review op ASR: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36027/
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Na 16 jaar zag mijn HD650 er toch wat belabberd uit. Met nieuwe hoofdband- en oorkussens is het ding weer helemaal lentefris, klaar voor de volgende 16 jaar.
Ik gebruik de HD650 met de bekende O2-ODAC combinatie, waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Die moest ik laatst repareren, een soldering van de uitgangsconnector was niet helemaal lekker meer. Toen ik 'm opnieuw soldeerde kwam er zo'n zware "vintage electronics" geur vrij, die me eraan herinnerde dat het al 12 jaar geleden is dat ik het ding heb gebouwd.
Die Topping is wel erg mooi zeg! Zelf solderen is echt de moeite niet meer op die manier.
Ik gebruik de HD650 met de bekende O2-ODAC combinatie, waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Die moest ik laatst repareren, een soldering van de uitgangsconnector was niet helemaal lekker meer. Toen ik 'm opnieuw soldeerde kwam er zo'n zware "vintage electronics" geur vrij, die me eraan herinnerde dat het al 12 jaar geleden is dat ik het ding heb gebouwd.
Die Topping is wel erg mooi zeg! Zelf solderen is echt de moeite niet meer op die manier.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan voor de HD 560 Ovation, uit 1989 als ik het goed heb.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden....Pjotr schreef: ↑ma 27 feb 2023, 19:59Dank je Aad. Dacht er zelf een nieuwe CA headphone versterker met een TPA6120A2 voor te gaan klussen. Maar dat koop je tegenwoordig gewoon kant en klaar:
Topping L30.JPG
https://www.audiophonics.fr/en/sedentar ... 16715.html
Daar kun je echt zelf niet meer tegenaan klussenHopelijk arriveert hij van de week.
Review op ASR: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amp.36027/
Is zo te zien niet veel zelf aan te "verprutsen". Geen tube-rolling of opamp-rolling bij dit soort ampjes.
Re: Koptelefoon(s).......een uitbreiding van de hobby.
Met spullen gaan rollenbollen is sowieso niet zo mijn ding
Hij kwam vanmorgen binnen en heb hem nu als desktop stack staan samen met de Topping E30 DAC. Beiden zitten in eenzelfde maat kastje. Zit nu te genieten van:
Dat klinkt erg fijn moet ik zeggen!
Toch wel een puntje van kritiek: De E30 DAC loopt op 5V-DC en de L30 HP-Amp op 15V-AC. Maar beiden hebben hetzelfde standaard powerplugje voor de aansluiting en die zitten precies boven elkaar als ze als stack op elkaar staan. Lijk mij niet dat de E30 DAC 15V-AC leuk gaat vinden
Dat is dus wel even oppassen!
Dat klinkt erg fijn moet ik zeggen!
Toch wel een puntje van kritiek: De E30 DAC loopt op 5V-DC en de L30 HP-Amp op 15V-AC. Maar beiden hebben hetzelfde standaard powerplugje voor de aansluiting en die zitten precies boven elkaar als ze als stack op elkaar staan. Lijk mij niet dat de E30 DAC 15V-AC leuk gaat vinden
