Vraag over netkabels

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vraag over netkabels

Bericht door hannesie »

Het is meer zo dat mensen het horen, en niet kunnen geloven dat je zoiets zelf kunt maken, dan wel met onderdelen en andere keuze's.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Marp »

Noem mij maar een reptiel. :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Pjotr »

Blijft jammer van die mooie glazen schaal...

hannesie schreef: do 20 okt 2022, 22:21
IMG_20220718_104621657.jpg
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Vraag over netkabels

Bericht door motoindo »

Nee. Denk het niet, heb zelf inmiddels al aardig wat snoertjes gebruikt en ben er nog nooit eentje tegengekomen die hoorbaar beter presteerde dan de rest. Maar als jij verschil hoort en daar blij van wordt moet je dat gewoon doen natuurlijk. Jij betaald dus jij bepaalt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vraag over netkabels

Bericht door hannesie »

Het is bij mij nogal eens een rommeltje met de kabels, en als ik het idee heb dat ik mogelijk met voedingskabels dan er voor kan zorgen door afscherming dat ze elkaar niet teveel beïnvloeden, en daar er dan ook signaalkabels lopen, dan ben ik tevreden.
Dus of het helpt? ik heb mijn best gedaan. :sure:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Marp »

Ja afscherming kan wat doen, maar het leek erover te gaan dat 3 mm2 beter zou zijn dan 2,5 of 1,5 mm2. Dat was dan een gevalletje miscommunicatie.

Ps: niet dat iemand een dikkere kern niet beter mag vinden. Het rijmde alleen moeilijk met dat veel mensen dát verschil zouden horen. :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Pjotr »

Laatst was ik een beetje aan het schuiven met componenten en daarbij flink aan de netsnoeren gerommeld. En iedere keer moet ik constateren dat bij zo'n actie het geluid troebel wordt. Dat gaat dan na een paar dagen weer over en wordt het geluid weer mooi helder. Ik ben daar niet de enige in en hoor ven velen dat netsnoeren moeten inspelen om op klank te komen. Ik vermoed zo dat juist de troebele elektronen even een paar dagen moeten bezinken... en dat gaat makkelijker met dikke kabels! Want iedere keer als ik wat aan de netsnoeren schud wordt het geluid even troebel.

Voor de heldere elektronenstroom hoef je het niet te doen. Die IEC plug die Hans er daar aan heeft geschroefd is toch maar voor max 10A. En daarvoor is 0,75mm2 wel genoeg.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Vraag over netkabels

Bericht door FR_Aad »

Peter zijn account is gehackt!!!!!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Pjotr »

Audiokabels, of dat nou netsnoeren of signaalsnoeren (beide ook wel "Interlinks" genoemd) zijn, zijn net boeken. Mensen genieten er nou eenmaal meer van met een lang en dik verhaal er in. En onder audiofielen zijn SF en Fantasy populaire genres. Dat zelfbouwgedoe is eigenlijk ook maar armoe. Kan mij van vroegâh nog wel herinneren dat klasgenootjes rond liepen in een door moeders zelfgemaakte korte broek die overduidelijk uit de "Knip" kwam en moeders de verkeerde maat had overgetrokken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Vraag over netkabels

Bericht door Shadow »

:lucht:
Plaats reactie