Vraag over netkabels
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Vraag over netkabels
Het is meer zo dat mensen het horen, en niet kunnen geloven dat je zoiets zelf kunt maken, dan wel met onderdelen en andere keuze's.
Re: Vraag over netkabels
Nee. Denk het niet, heb zelf inmiddels al aardig wat snoertjes gebruikt en ben er nog nooit eentje tegengekomen die hoorbaar beter presteerde dan de rest. Maar als jij verschil hoort en daar blij van wordt moet je dat gewoon doen natuurlijk. Jij betaald dus jij bepaalt.
Re: Vraag over netkabels
Het is bij mij nogal eens een rommeltje met de kabels, en als ik het idee heb dat ik mogelijk met voedingskabels dan er voor kan zorgen door afscherming dat ze elkaar niet teveel beïnvloeden, en daar er dan ook signaalkabels lopen, dan ben ik tevreden.
Dus of het helpt? ik heb mijn best gedaan.
Dus of het helpt? ik heb mijn best gedaan.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Vraag over netkabels
Ja afscherming kan wat doen, maar het leek erover te gaan dat 3 mm2 beter zou zijn dan 2,5 of 1,5 mm2. Dat was dan een gevalletje miscommunicatie.
Ps: niet dat iemand een dikkere kern niet beter mag vinden. Het rijmde alleen moeilijk met dat veel mensen dátverschil zouden horen. 
Ps: niet dat iemand een dikkere kern niet beter mag vinden. Het rijmde alleen moeilijk met dat veel mensen dát
Re: Vraag over netkabels
Laatst was ik een beetje aan het schuiven met componenten en daarbij flink aan de netsnoeren gerommeld. En iedere keer moet ik constateren dat bij zo'n actie het geluid troebel wordt. Dat gaat dan na een paar dagen weer over en wordt het geluid weer mooi helder. Ik ben daar niet de enige in en hoor ven velen dat netsnoeren moeten inspelen om op klank te komen. Ik vermoed zo dat juist de troebele elektronen even een paar dagen moeten bezinken... en dat gaat makkelijker met dikke kabels! Want iedere keer als ik wat aan de netsnoeren schud wordt het geluid even troebel.
Voor de heldere elektronenstroom hoef je het niet te doen. Die IEC plug die Hans er daar aan heeft geschroefd is toch maar voor max 10A. En daarvoor is 0,75mm2 wel genoeg.
Voor de heldere elektronenstroom hoef je het niet te doen. Die IEC plug die Hans er daar aan heeft geschroefd is toch maar voor max 10A. En daarvoor is 0,75mm2 wel genoeg.
Re: Vraag over netkabels
Audiokabels, of dat nou netsnoeren of signaalsnoeren (beide ook wel "Interlinks" genoemd) zijn, zijn net boeken. Mensen genieten er nou eenmaal meer van met een lang en dik verhaal er in. En onder audiofielen zijn SF en Fantasy populaire genres. Dat zelfbouwgedoe is eigenlijk ook maar armoe. Kan mij van vroegâh nog wel herinneren dat klasgenootjes rond liepen in een door moeders zelfgemaakte korte broek die overduidelijk uit de "Knip" kwam en moeders de verkeerde maat had overgetrokken.

