Daar is op zich ook helemaal geen verband tussen. Een gemiddelde huiskamer eindversterker van 50W - 100W heeft een gain van van 26dB (20x) zodat je hem met 2 volt helemaal uit kunt sturen. Voor 250 - 400 Watt is de gain meestal 30db (ca. 31x). Het zal nog lastig worden om in de zelfbouwhoek iets te vinden wat aan Holton voorbij gaat.Leeuwarden schreef: ↑do 06 okt 2022, 18:58Daarbij teken ik even aan dat ik de effecten van de verhouding tussen vermogen en gain niet begrijp.
Hifisonix
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hifisonix
Ja, maar dat is van de klassieke 10W 1969 JLH. Die bedoel ik niet. Er is van later, jaren '80 een Mosfet ontwerp met Hitachi transistoren van ca. 80W van JLH. Die heb ik destijds gebouwd en was echt een heel fijn klinkend ding. Nu nog nog spijt dat ik die weer verkocht heb 25 jaar geleden.
Re: Hifisonix
Dat zou deze moeten zijn ?
Bron : https://sound-au.com/tcaas/index-5.htm
Het artikel : https://worldradiohistory.com/UK/Wirele ... 982-08.pdf
Bron : https://sound-au.com/tcaas/index-5.htm
Het artikel : https://worldradiohistory.com/UK/Wirele ... 982-08.pdf
Re: Hifisonix
Kijk nou eens. Op de site van onze eigen Rob: https://rmsacoustics.nl/mfb_system/hf_section.html
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hifisonix
Ik zou de term onze maar terugnemen, na 4 weken had hij de buik al vol van dit forum en afscheid genomen....
Re: Hifisonix
Even wat ergotherapie
Zo misschien iets duidelijker, leesbaarder ?
Anne
Zo misschien iets duidelijker, leesbaarder ?
Anne
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hifisonix
Da’s een inmiddels klassieke opbouw, en kan prima resultaten leveren.ray5150 schreef: ↑do 06 okt 2022, 20:30Dat zou deze moeten zijn ?
WW8-82.gif
Bron : https://sound-au.com/tcaas/index-5.htm
Het artikel : https://worldradiohistory.com/UK/Wirele ... 982-08.pdf
