Behuizing advies, thiel small

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behuizing advies, thiel small

Bericht door Pjotr »

OWC schreef: vr 12 aug 2022, 10:04
Wat is er mis met een gesloten (of BR) behuizing icm met subwoofers?
Is daar wat mis mee dan? Hoe lang zit jij nou al niet op dit forum Bart? Dit zijn niet zomaar speakers die je zomaar in een kassiie propt. Kan natuurlijk altijd maar of je dan slim bezig bent.... :roll:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behuizing advies, thiel small

Bericht door OWC »

In een kastje proppen?
Wie heeft het over een kastje proppen?
Ik heb het over een gedegen (nieuw) ontwerp.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Behuizing advies, thiel small

Bericht door Henkjan »

eens met Bart, leuk sat sub systeempje. die Lowthers zijn wel bijzonder, leuk als daar eens wat anders mee gebeurt dan de standaard hoorns
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behuizing advies, thiel small

Bericht door Pjotr »

Uiteraard kun je alles voor alles hergebruiken. Mwah, dan mag een plantentafeltje eigenlijk ook wel.... :lol: Als het maar een gedegen nieuw ontwerp is, dat spreekt.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Behuizing advies, thiel small

Bericht door wouter »

wouter schreef: wo 10 aug 2022, 9:26
Ik dacht aan een kleine kast, met subwoofer ondersteuning. Anders kan klein nooit...

Afhankelijk van hoe luid iemand speelt is 1mm bij 8" nog wel bruikbaar... aangezien een 4" met 4mm Xmax ook bruikbaar is, en een 8" veel makkelijker "reserve" heeft (wellicht een paar mm)
De Visaton B200 kon hier thuis m.i. wat dat betreft hard zat, met geen 2mm xmax.

Een hoorn lijkt me iig niet compact.
zeg ik ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”