Da's waar, ik had in mijn vorige huis met de bank dik 2 meter van de achterwand een krater van 18dB op 55Hz.OWC schreef: ↑zo 12 dec 2021, 16:40Op 60Hz heb je geen multisub nodig?
Vooral in Nederland is dat een van de belangrijkste freq gebieden.
Een multisub valt of staat wel met actieve EQ en delays. Zonder dat voegt een multisub niet veel toe.
Lijmen kan sowieso met epoxy lijm zonder enig probleem.
Spul is alleen alles behalve prettig om mee te werken (wij hebben thuis er een serieuze overgevoeligheid aan overgehouden doordat mijn vriendin er ee tijd mee heeft gewerkt)
Een keertje kan wel ik zou het niet in productie gebruiken tenzij het echt niet anders kan.
Maar wat ik bedoelde is dat wanneer deze woofertjes maar tot 60Hz gaan, of niet ver daaronder het geen echte subs zijn en dus dit niet gaat werken.
Een 4" haalt ook wel 60Hz, daar heb ik geen speciale Tangbands voor nodig.
Binnen een beperkte SPL hoop ik dat deze woofers in de 40Hz spelen en dan zal het aantal units bedragen aan de dynamiek.
Ik weet niet hoe ik zaterdag gekeken heb, maar ik had gewoon zat inslagmoeren M4 op voorraad zag in vanavond... had me ritje naar 3 bouwmarkten kunnen besparen
Maar even geprobeerd of de inslagmoeren binnen de wanden vallen, en dat lukt mooi. Eigenlijk is deze kast op 97x97 inwendig gezaagd en dat stoort me, het is niet optimaal ruimtebesparend. Dus ik denk dat ik er nog 1mm af haal. Edit: toch maar niet, ik zie dat ik nu net precies binnen de wanden blijf, 1mm eraf kan net gedonder geven.
