Tangband W3-2088S0F

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

OWC schreef: zo 12 dec 2021, 16:40
Op 60Hz heb je geen multisub nodig?
Vooral in Nederland is dat een van de belangrijkste freq gebieden.

Een multisub valt of staat wel met actieve EQ en delays. Zonder dat voegt een multisub niet veel toe.

Lijmen kan sowieso met epoxy lijm zonder enig probleem.
Spul is alleen alles behalve prettig om mee te werken (wij hebben thuis er een serieuze overgevoeligheid aan overgehouden doordat mijn vriendin er ee tijd mee heeft gewerkt :( )
Een keertje kan wel ik zou het niet in productie gebruiken tenzij het echt niet anders kan.
Da's waar, ik had in mijn vorige huis met de bank dik 2 meter van de achterwand een krater van 18dB op 55Hz.
Maar wat ik bedoelde is dat wanneer deze woofertjes maar tot 60Hz gaan, of niet ver daaronder het geen echte subs zijn en dus dit niet gaat werken.
Een 4" haalt ook wel 60Hz, daar heb ik geen speciale Tangbands voor nodig.

Binnen een beperkte SPL hoop ik dat deze woofers in de 40Hz spelen en dan zal het aantal units bedragen aan de dynamiek.

Ik weet niet hoe ik zaterdag gekeken heb, maar ik had gewoon zat inslagmoeren M4 op voorraad zag in vanavond... had me ritje naar 3 bouwmarkten kunnen besparen :hide:

Maar even geprobeerd of de inslagmoeren binnen de wanden vallen, en dat lukt mooi. Eigenlijk is deze kast op 97x97 inwendig gezaagd en dat stoort me, het is niet optimaal ruimtebesparend. Dus ik denk dat ik er nog 1mm af haal. Edit: toch maar niet, ik zie dat ik nu net precies binnen de wanden blijf, 1mm eraf kan net gedonder geven.
Inslagmoeren m4
Inslagmoeren m4
ademruimte en M4 inslagmoeren exact tussen de wanden
ademruimte en M4 inslagmoeren exact tussen de wanden
afgevlakte inslagmoeren in de gaten voor M5
afgevlakte inslagmoeren in de gaten voor M5
Woofer zonder cilinderbouten want geen 25mm plus in M4 bij de hand
Woofer zonder cilinderbouten want geen 25mm plus in M4 bij de hand
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Hans Nootdorp »

Mooi zo, die verdiepte woofer, Wouter.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door timpert »

Leuke dingetjes die mini woofers. In deze video zie je ook nog een montagesuggestie:

[ Bekijk op youtube ]
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

ik meen daar de gewone inbus 4x25 de zien. Ik wil alleen niet in een baffle van 6mm dik een aantal keer een grove parker draaien.
M4 inslag en cilinderkop en 30 lang in het zwart, dat lijkt me optimaal voor mijn situatie.

Die van de video is trouwens een grotere woofer met 13cm in vierkant ipv 9,6cm.

De W3-2108 is vrijwel gelijk aan mijn W3-2088S0F maar met een grotere korf. Dan spelen de problemen die ik ervaar niet zo, want voor alles is meer ruimte.

But were 's the fun in that ;-)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Screenshot_20220213-191551_Gallery.jpg
Vanavond zet ik de printer aan, die zal wel even bezig zijn...

moeten nog wat details anders maar het is toch een eerste probeersel.
Screenshot_20220213-191755_WhatsApp.jpg
Edit: zo, na wat aanpassingen wordt dit de eerste poging:
koker3.png
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

eigenlijk is dit de bovenkant, van binnenuit.
eigenlijk is dit de bovenkant, van binnenuit.
tot 2x toe een draadbreuk, dus een printer die op 10cm hoogte druk doet zonder filament.... het transport naar even anders organiseren of weg uit de koude garage.

Wel alvast een eerste idee kunnen krijgen, veel compacter wordt het niet :-)
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Forza »

Draadbreuk van het filament? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Check even de extruder gears, wellicht gaat daar wat mis als die versleten zijn (of gewoon slecht, wat vaak voorkomt).
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door VintageHarry »

Binnen welk temperatuursbereik moet je blijven met zo’n 3-D printer dan? Niet beneden kamertemperatuur?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door satefan »

VintageHarry schreef: di 15 feb 2022, 10:19
Binnen welk temperatuursbereik moet je blijven met zo’n 3-D printer dan? Niet beneden kamertemperatuur?
Over het algemeen is het niet heel kritiek. Er zijn voorbeelden waarbij er bij -20 nog geprint wordt.


[ Bekijk op youtube ]

Wat wel uitmaakt is of de temperatuur in de ruimte (enigzins) constant is.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door hardbats »

Oud filament misschien? Als je PLA lang uit de verpakking hebt wordt het bros en breekt het heel makkelijk. Dat kun je even controleren door het filament te buigen. Bijna alle soorten filament kun je dubbel vouwen zonder breken, alleen elastische rek. Als het breekt is het niet bruikbaar meer
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Ik trof het zo aan...
IMG-20220215-WA0002.jpeg
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Forza »

Wat Hardbats zegt inderdaad, waarschijnlijk heeft het filament te lang open en bloot gelegen. Je zou een geleidertje kunnen printen die het filament met een ruime radius naar de extruder dirigeert.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Satefan heeft in 17 uur ook een exemplaar geprint. Ik zal straks ook een print opstarten in huis met goede geleiding.

Nu wel een idee van het model en formaat. 10cm is echt heel smal, gaaf dit.
IMG-20220218-WA0043.jpeg
IMG-20220218-WA0039.jpeg
IMG-20220218-WA0021.jpeg
IMG-20220218-WA0036.jpeg
IMG-20220218-WA0023.jpeg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

20220219_000155.jpg
Vanwege het kleine formaat van een 25cl flesje (andere heb ik even niet in huis) ook maar even een dopper er naast.
20220218_235757.jpg
een eerste passing, zodat de units er niet uitvallen.

Goed kijken wat werkt, en wat aangepast moet worden voor een 2e versie. De datasheet van de 2" fullrange (voorzijde)overnemen is blijkbaar misgegaan, die vormt past niet goed.

Dit kastje is nu b x d x h = 10 x 13,6 x 20 cm
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door hardbats »

Keurig printje hoor :goedzo:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Poging 2 is klaar, even een flesje als referentie
20220220_141821.jpg
Het idee achter dit kastje is een design front stereo speaker. Evt aangevuld in een systeem met subwoofers, maar met 2x 3,5" met 7mm xmax zou het ook zonder te pruimen moeten zijn. Er MTM op het front is bedacht, maar om te beginnen doe ik er een 2" fullrange in.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

helaas krijg ik geen goede eerste test voor elkaar, de hypex fusion fa122 wil niet in 2ch. Beide aansluitparen geven exact hetzelfde signaal door. Iemand tips?
IMG-20220220-WA0057.jpeg
Screenshot_20220220-213408_WhatsApp.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Henkjan »

hij staat op L+R, zet 'm eens op L
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Thanks, geprobeerd. Maakt allemaal geen verschil.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door satefan »

Dan zou ik de laatste firmware er even op zetten en opnieuw proberen. Niet dat de functionaliteit/code van de firmware het probleem is, maar wellicht komt de Hypex dan uit z'n verwarde staat. Als beide Hypexen hetzelfde gedrag vertonen zou je denken dat er ergens anders iets niet klopt.
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Thomox »

Hoe staat het hier mee?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Printer draait momenteel op school, Hypex Fusion ligt bij Hypex maar die ontdekken niets vreemds...

Ben erg druk met kasten bouwen voor muzikanten, dus het is momenteel op een lager pitje. Zijn de Fusions terug dan eindelijk home audio. Maak ik de paaskuiken na als referentie en dan ga ik verder met dit project.

Maar heb ook andere verwachting van topics, dus voor mij is delen een beetje zonder van de tijd gebleken. Een aantal topics is gewoon een monoloog gebleken. Mijm enthousiasme is daarom niet meer wat het was merk ik, dus prio's verschoven.
Laatst gewijzigd door wouter op di 31 mei 2022, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door satefan »

wouter schreef: di 31 mei 2022, 16:27
Hypex Fusion ligt bij Hypex maar die ontdekken niets vreemds...
Als in, bij Hypex doen ze het gewoon?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door wouter »

Ja, geen enkel mankement... bizar
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Tangband W3-2088S0F

Bericht door Thomox »

wouter schreef: di 31 mei 2022, 16:27
*Knip*
Maar heb ook andere verwachting van topics, dus voor mij is delen een beetje zonder van de tijd gebleken. Een aantal topics is gewoon een monoloog gebleken. Mijm enthousiasme is daarom niet meer wat het was merk ik, dus prio's verschoven.
Jammer, Wouter! Ik lees je topics altijd met veel hobby plezier. Ik snap je wel, helaas.
Plaats reactie