afstandsbediening werkt niet.
Moderator: Beheerdersteam
Re: afstandsbediening werkt niet.
Klopt, die zit dan weer aan de andere kant gesoldeerd, zoals je kunt zien op de foto van de andere kant.
Geen idee waarom ze dat zo gedaan hebben.
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Ik zou het schema eens nakijken als ik jou was. Het lijkt wel of de transistor aan zich verkeerd om zit als ik de print bekijk.
- Meridian
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
toetertje schreef:Klopt, die zit dan weer aan de andere kant gesoldeerd, zoals je kunt zien op de foto van de andere kant.
Zo te zien is dat geen goede soldeerverbinding
Die soldering ziet er wel goed uit, die vertrouw ik wel, maar zal hem morgen nog even doorsolderen.
Wat de transistor betreft, volgens het tekeningetje op de print heb je gelijk, maar zou hij niet altijd
zo gewerkt hebben? Ik zie niet aan de soldering dat deze er later verkeerd in gezet zou zijn.
Wat de transistor betreft, volgens het tekeningetje op de print heb je gelijk, maar zou hij niet altijd
zo gewerkt hebben? Ik zie niet aan de soldering dat deze er later verkeerd in gezet zou zijn.
- audiomanics
- Contacteer:
Ik zie wel meer ongesoldeerde contacten. Met name bij de transistor in de buurt. Soldeerwerk ziet er sowieso niet zo fris uit.. alles even netjes solderen en dan nog eens kijken...
Kees
Kees
Dat zou een kras kunnen zijn, maar ook een stofje of vuiltje.democles schreef:En een mogelijke sluiting.
- Leeuwarden
Zit een drukknopje boven...John P schreef:Zijn dat PCB condensatoren?
Verdrwaalde tinspetter. Printje lijkt handmatig gesoldeerd. Kun je zo weghalen meestal en doet op een dergelijke print met soldeermasker meestal weinig kwaad op zo'n plek.
De tekening op de print is voor een Amerikaans of Japanse transistor.Er zit een Europese BC337 in, die moet andersom,en zit dus goed.Meridian schreef:Ik zou het schema eens nakijken als ik jou was. Het lijkt wel of de transistor aan zich verkeerd om zit als ik de print bekijk.
Dat de collector maar aan een kant gesoldeerd is zou moeten kunnen op voorwaarde dat de doorverbinding in het gat in orde is.
Anne
Jawel maar het ding heeft ooit gewerkt. Dus i.d.d. alle solderingen nalopen en eventueel het resonatortje vervangen. Als het dan nog niet werkt kom je zonder scoop niet veel verder. Wees wel voorzichtig met het vervangen van die resonator. De print is zo beschadigd! Gebruik geen tinzuiger! Zijn echt slopers bij dit soort printen. Gebruik de-soldeer litze.
Ik heb met een loep alle solderingen nagekeken, en kon echt geen scheurtje of mankement ontdekken.
Ondertussen de resonator besteld bij Eoo. Toen toch maar even de soldeerbout opgewarmd, en alle solderingen
even aangetipt. Even testen.... verhip, hij doet het weer. Uit een sloper even een veertje gehaald voor de batterijen,
en er in gemaakt. Alles weer in elkaar geschroefd, en ik heb weer een perfect werkende a.b. Hartelijk bedankt jongens,
ben er erg blij mee.

Ondertussen de resonator besteld bij Eoo. Toen toch maar even de soldeerbout opgewarmd, en alle solderingen
even aangetipt. Even testen.... verhip, hij doet het weer. Uit een sloper even een veertje gehaald voor de batterijen,
en er in gemaakt. Alles weer in elkaar geschroefd, en ik heb weer een perfect werkende a.b. Hartelijk bedankt jongens,
ben er erg blij mee.