Ah!buis schreef:Je zou 't zo kunnen doen.
Anne
Net hierboven picaś toegevoegd. Dat is precies wat ik heb gedaan... . Achteraf dat common mode filter erin prutsen was iets minder elegant. Vooral het weer twisten van de draden en het niet bloot smelten van de extra soldeerverbindingen die aan de aders moesten... De ez81 zit verborgen onder de twee 10uF elko's voor de eerste versterkings trap.
Edit ? De spanningsdeler is anders voor de EZ81 ? ehr, een led ? Heb natuurlijk net geen 10 uF liggen maar kan wel twee 22 uF in serie zetten. Wat voor led / diode moet het zijn ?
In theorie zou ik dat moeten kunnen berekenen. Maar als ik naar
http://www.linetec.nl/electronics/leds/led_2.html kijk en de tekst lees blijf ik hangen. Niet woordblind maar formule blind... Voor de meeste leds is de voorschakelweerstand veel te hoog. En de elko parallel beïnvloed de waarde van de weerstand, dus ik kan niet meten wat die in samenhang is. Dus er zal wel een diode op die plek moeten. Maar welke is voor mij een raadsel.
Ben qua theorie zwakbegaafd, of eigenlijk compleet niet begaafd. Ik heb mezelf schema's leren lezen, en heb een soldeerstation en wat metertjes, en dan zijn er natuurlijk wat online calculators, maar als ik moet gaan rekenen, weet ik nog niet eens waaraan...
help ?
100k 3 watt kon ik niet mee bestellen, maar 56 k was er wel dus twee keer, dan 10 & 2 K in serie en twee 22 uf in serie zitten al op een bordje...
Intussen vast de nog ontbrekende terminal voor de aardedraad van de draaitafel gemaakt...Met plaatje met schroefdraad en scherpe haken die in het hout vreten. Grotere versies worden veel bij meubels gebruikt. ;-p Deze miniatuur kwam hier mooi van pas. Mooi ? Scheef ja!. Tsja, het liep net ff anders dan gepland. Laten we het er maar op houden dat het bewijst dat de versterker echt met de hand is gebouwd.


De volume pot knob, is van een totaal ander toestel, maar aangezien de topplaat inox is en de trafoset zwart , leek me dit de mooiste combinatie. Bovendien ging de knop die ik als volume draaier heb gekozen door hde plint, met een lange d shaft, ehr as houder. dus wat afslijpen van de alpspot to ie paste... En scheelt ruimte . Mooi uit de knoppendoos... Wilde beide knoppen eigenlijk op dezelfde hoogte, maar vond dat te dicht bij de platenspeler signaal versterker trap, en het kleine hoogteverschil geeft ook aan dat het een andere functie betreft. Alles is zo geplaatst dat het bij de uitgang rechts is als je ervoor staat, en de buizen rechts als je van voren kijkt. Tenminste zo is het geplanned... , straks hopelijk kijken of ik het goed heb gedaan, als er zich een expert meld hoe dat zit met die spanningsdeler schakeling. Weet dat dat stukje zo heet omdat dat de toevoeging was die Dsco er bij een toevoeging schematisch bij had getekend.