Purifi Eval1 versterker module
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi Eval1 versterker module
Van wat ik gezien heb, switchen de meeste toch weer naar een traditionele class A/B of klasse A.
- Leeuwarden
Toch kan ik maar moeilijk kiezen. Iedere keer als ik de ncores aanslinger, heb ik toch een momentje van wow.
Maar als je daar weer doorheen bent....
Maar als je daar weer doorheen bent....
Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.
Yup, de X-Factor!Shadow schreef:Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.
Op het moment niet veel meer. Een zelfbouw buisje met 6550 buizen, een paar lm3886 creaties waarvan 1 metWalt schreef:Welke andere versterker heb jij staan?
buizenbuffer. En misschien heel raar, ik heb nog steeds mijn autoversterkers, waar ik een jaar of 10 geleden bij
wedstrijden veel prijzen mee heb gewonnen. Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absolute
favoriet.
Edit: oeps was er nog een paar vergeten. Marantz sr7013, emotiva pre en eind, linn lk85 en nog een paar.
Maar, ben geen hoarder.
En ook dat is relatief. Ik luister nog steeds naar de ncore met veel plezier. Het eindresultaat telt. Met mooie speakers en goede aansturing vormt de ncore geen beperking in het luistergenot. Mensen die hier komen krijgen kippevel bij opnames die ze normaal gesproken niks doen. En dat dan toch allemaal met die 'saaie' ncore.Shadow schreef:Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.
Ben het daar mee eens, trouwens het belang van de bron wordt echt verschrikkelijk onderschat, doet misschien nog wel meer dan de speakers... 
Had laatst mijn toch niet misselijke Lua cd-speler, door Guido Tent gemodificeerd met zijn clock etc. versus de Hapi/Grimm combinatie, echt een mega verschil, zeker 5 dikke gordijnen!
Had laatst mijn toch niet misselijke Lua cd-speler, door Guido Tent gemodificeerd met zijn clock etc. versus de Hapi/Grimm combinatie, echt een mega verschil, zeker 5 dikke gordijnen!
Laatst gewijzigd door Walt op wo 03 feb 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dat had ik ook met de CA, niet geschikt voor de C1 helaas, maar ook een heel fijne amp en ik luister ook nog met veel plezier naar m’n ouwe Technics reciever in de garage. Daar moet ook nog es een CA voor in de plaats komen...jeroen_d schreef:En ook dat is relatief. Ik luister nog steeds naar de ncore met veel plezier. Het eindresultaat telt. Met mooie speakers en goede aansturing vormt de ncore geen beperking in het luistergenot. Mensen die hier komen krijgen kippevel bij opnames die ze normaal gesproken niks doen. En dat dan toch allemaal met die 'saaie' ncore.Shadow schreef:Ik vind Jeroen z'n mening in deze wel tekenend, hij gebruikt de Ncores al sinds ze er zijn en als hij ze tov de Purifi beschrijft als 'goed, maar saai' dan is er dus meer dan lage vervormings cijfers.
Ik vind het verschil in DAC’s ook aanzienlijk.Walt schreef:Ben het daar mee eens, trouwens het belang van de bron wordt echt verschrikkelijk onderschat, doet misschien nog wel meer dan de speakers...
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Oh écht..? Maar ik heb die wel 's a-b vergeleken met Genesis DM en Celestra RA..en moet toegeven dat die Sinfoni's wel erg goed klonken. Misschien wel beste van de 3 (smaken verschillen natuurlijk...)toetertje schreef:Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absoluteWalt schreef:Welke andere versterker heb jij staan?
favoriet.![]()
Car audio is een wereld apart, maar ze kunnen daar ook zeer competitief zijn met wedstrijden met opklimmend niveau dus dit mag niet worden onderschat. Maurice01 heeft me daar het een en ander over verteld. toetertje en maurice01 kennen elkaar misschien wel.
Yep, heb ze ook nog vergeleken met brax en thru de copper serie, en voor mij waren het de sinfoni's.Bertje schreef:Oh écht..? Maar ik heb die wel 's a-b vergeleken met Genesis DM en Celestra RA..en moet toegeven dat die Sinfoni's wel erg goed klonken. Misschien wel beste van de 3 (smaken verschillen natuurlijk...)toetertje schreef:Dat zijn er een paar van Sinfoni, en zijn nog steeds mijn absoluteWalt schreef:Welke andere versterker heb jij staan?
favoriet.![]()
3 losse versterkers, voor 3 weg aktief. Aangestuurd door een alpine d900 met processor.
heb alles nog.
Maar, om het toch een beetje on topic te houden, ik zou dus niet kunnen kiezen tussen de sinfoni en de ncores.
keuze tussen ncore en purifi is niet moeilijk in ieder geval. purifi heeft al het positieve van ncore dus dat hou je en er komt een stuk muzikaliteit bij. Ik blijf er wel bij dat ik de bedrading van de audiophonics echt verschrikkelijk vind, dus als je met purifi aan de gang gaat laat dan de netspanningsleiding niet over het laagspanningsgedeelte van de voeding lopen en hou de bedrading tussen terminals en de borden zo kort mogelijk, en laat bedrading tussen ingang en uitgang elkaar niet kruisen. En blijf als het kan liefst gebalanceerd werken, scheelt weer gevoeligheid voor oppikken stoorsignalen. Niet alleen brom maar ook hoogfrequent van mobieltjes enzo. Deze versterker is onhoorbaar stil bij geen ingangsignaal, als je het goed doet.
Nee hoor, gewoon nieuwsgierig.toetertje schreef:En het in en uitschakelen?
Geen rare vraag toch gezien de geschiedenis. De bedenker is dezelfde
Maar dat Audiophoniks ding zit i.d.d. bedroevend in elkaar. Eigenlijk koop je een leuke kast met de aparte componenten. Dat is wel zo makkelijk maar verder moet ie wel flink op de schop.
Ja, naar ben ik ook wel nieuwsgierig naar?toetertje schreef:En het in en uitschakelen?
Tevens moet ik de mogelijkheid van een trigger in nog even uitzoeken.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
En ik heb ze beiden bejureerd tijdens die competities in een ver verleden..jeroen_d schreef:Car audio is een wereld apart, maar ze kunnen daar ook zeer competitief zijn met wedstrijden met opklimmend niveau dus dit mag niet worden onderschat. Maurice01 heeft me daar het een en ander over verteld. toetertje en maurice01 kennen elkaar misschien wel.
Die had ik al gezien op het Htforum, maar bedankt voor de tip.
Volledig geluidloos, gewoon op de netspanning, net als de NC500 modules samen met de SMSP1200A700 module. Het enige wat je mogelijk nog hoort is bij aanschakelen een kleine tik mocht er enige DC op de uitgang staan. Dit hangt dan af van de gebruikte opamp in combinatie met al dan niet DC ontkoppeling, niet van de purifi want die heeft bij geen DC op de ingang dat ook niet op de uitgang staan (<10mV).Zweitse schreef:Ja, naar ben ik ook wel nieuwsgierig naar?toetertje schreef:En het in en uitschakelen?
Tevens moet ik de mogelijkheid van een trigger in nog even uitzoeken.
De tik problemen zitten in de NCxxxMP complete versterkermodules.
Hoezo is de helderheid van de Sparkos SS3602 ingebouwd in de purifi versterker een probleem, zoals je elders schrijft, Jeroen.? Hij komt toch met zijn tweede orde open loop filter dichter bij de werking van de Purifi met z'n 5e orde filter, vraag ik me als leek af. En past die helderheid niet juist bij Purifi? Of hoor je dan wat teveel het gerammel in de keten.
Ik weet niet goed wat ik moet met die vraag, ik schrijf wat ik hoor en verder zal je het zelf moeten proberen op jouw set. Dan kan het anders uitpakken, maar ik heb inmiddels de OPA1612 besteld om te zijnertijd te proberen als alternatief voor de LM4562. Sparkos is het niet voor mij maar als een klant het wil zet ik ze er met alle plezier voor een meerprijs in. Wellicht hebben ze meer inspeeltijd nodig, die hebben ze niet gekregen van mij de versterker staat nu bij de gelukkige eigenaar.