Heren, geen ruzie maken over mijn vraag alstublieft. Ik ben blij met alle antwoorden en inderdaad kunnen filmpjes een waardevolle aanvulling zijn op de boekenkennis. Het risico van echte studieboeken is inderdaad dat ik na een halve pagina in slaap val of het snel dicht sla na de lancering van een clusterbom met formules. Een middenweg is die van de goede populair wetenschappelijke boeken waar de kennis wordt uitgelegd aan een niet professionele doelgroep. Naast Rodenhuis ben ik nu begonnen in 'Amplifier circuits' van Thomas M. Adams waarin dat naar mijn smaak goed gebeurt. Er staan ook mooie visualisaties in van wat er gebeurt in het binnenste van een buis. Zeker wanneer je bedenkt dat het boek uit 1961 stamt. Dus ik ga inderdaad lekker op reis.
Met vriendelijke groet, Paul
Goed boek voor dummies?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Goed boek voor dummies?
Ik denk dat het ook een beetje een generatie dingetje is. 60+ leest het liever uit een boek, en gaat er eens goed voor zitten, en de wat jongere generatie wel het liever wat meer hapklaar hebben. heb wel eens een forumlid horen zeggen dat (bij zijn zoon) een tekst van langer dan 3 zinnen als vermoeiend word ervaren. of iets dergelijks.
Re: Goed boek voor dummies?
Hola Ray, ik ben nog maar 47
Maar je punt klopt langs hoofdlijnen...
Maar je punt klopt langs hoofdlijnen...
Re: Goed boek voor dummies?
Oh, wees maar niet bang. ik had je dan ook niet zo oud ingeschat.
Mijn opmerking betrof meer de generatie van Pjotr en Douwe Bakker.
Overigens prefereer ik zelf (50+) wat dat betreft een boek, vind het wel prettig om op een later moment nog iets na te kunnen kijken.
Mijn opmerking betrof meer de generatie van Pjotr en Douwe Bakker.
Overigens prefereer ik zelf (50+) wat dat betreft een boek, vind het wel prettig om op een later moment nog iets na te kunnen kijken.
