Destijds het simpelste model, en dan nog korting via broer/groothandel enz.Henkjan schreef:hannesie schreef:... een goedkope Miele. ...
Phono dude
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phono dude
Laatst gewijzigd door hannesie op do 23 jul 2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
Welke stekkers ga je gebruiken voor de voedingsspanning(en)? Tis toch ruim 300V DC.
Re: Phono dude
Komt goed Barry. (300v en iets van 5mA)
Voor meer prik deze militaire dingen. En de gloei en een stuurleiding deze. Voor de HS vanaf de voedingskast heb ik nog zo,n militaire ding maar dan omgekeerd kwa poten (vrouwtje mannetje).
Voor meer prik deze militaire dingen. En de gloei en een stuurleiding deze. Voor de HS vanaf de voedingskast heb ik nog zo,n militaire ding maar dan omgekeerd kwa poten (vrouwtje mannetje).
Re: Phono dude
Dat militaire ding op foto 2 zit ook op lowcost communicatie apparatuur 27 mc bakkies tot Duurdere Icom Kenwood Motorola transceivers als microfoon plug
Ik gebruik ze in mijn cnc machine naar mn stappen motoren
Maar voor hoogspanning betwijfel ik de geschiktheid Demo de kruipweg is maar erg klein met deze dingentjes
Ik gebruik ze in mijn cnc machine naar mn stappen motoren
Maar voor hoogspanning betwijfel ik de geschiktheid Demo de kruipweg is maar erg klein met deze dingentjes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Phono dude
alles boven 24V is hoogspanningShadow schreef:300V is nog geen hoogspanning hoor![]()
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phono dude
Kijk al over nagedacht, komt goed. Heb nog mooie connectoren liggen, maar vergelijkbaar met wat jij daar hebt, je bent al voorzien dus.democles schreef:Komt goed Barry. (300v en iets van 5mA)
Voor meer prik deze militaire dingen.
DSC07864.JPG
En de gloei en een stuurleiding deze.
GX16-4-CONSETMOUNT_1-1000x1000.jpg
Voor de HS vanaf de voedingskast heb ik nog zo,n militaire ding maar dan omgekeerd kwa poten (vrouwtje mannetje).
Heb nog een geinig filmpje gemaakt van mijn Dude toendertijd, vwb afscherming van de buisjes. Onscherp, maar het idee is duidelijk.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Phono dude
Ik heb weleens een PhonoDude gebouwd voor een kennis en in het begin ook zo'n connector als op de tweede foto gebruikt. Na een paar weken gebruik begon de connector problemen te geven met de isolatie. Dus die tweede variant zou ik niet gebruiken.
Naar mijn idee heb je wel vier draden nodig, dus die eerste is ook niet zo geschikt.
Naar mijn idee heb je wel vier draden nodig, dus die eerste is ook niet zo geschikt.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Phono dude
Bedankt voor het meedenken allemaal
Gloei gaat via de kleine.
Volgens mij is twee genoeg kijk maar.Naar mijn idee heb je wel vier draden nodig, dus die eerste is ook niet zo geschikt.
Gloei gaat via de kleine.
Re: Phono dude
Even een stapje verder.......
Heb nu twee bakjes
Het versterker bakje bekleed met printplaat.
De naden dicht ik nog af met koperfolie.
Als alle gaten in de kast gemaakt zijn.
Heb nu twee bakjes
Het versterker bakje bekleed met printplaat.
De naden dicht ik nog af met koperfolie.
Als alle gaten in de kast gemaakt zijn.
Re: Phono dude
Dan nog wat zitten tekenen ,voor de dc gloei voeding en een 5v hulpvoeding.
Tevens op de voeding print de onderdelen gezet om de min te liften (op te tillen).
Re: Phono dude
Dat is geen stapje verder, maar een bakje verderdemocles schreef:Even een stapje verder.......
Heb nu twee bakjes![]()
Re: Phono dude
Eventuele overspanningspieken op het lichtnet worden als het goed is tegengehouden door het afvlakfilter; weet iemand wat voor kruipweg je dan nog nodig hebt voor 300 V gelijkspanning + tolerantie? Voor printsporen (IPC 2221) wordt 2,5 mm aangeraden voor 300 V...500 V (en 1,25 mm voor 150 V...300 V) zonder coating op een buitenlaag tot 3050 m boven zeeniveau, geldt dat ook hier?
Re: Phono dude
Even gemeten kom op 4 mm ruimte tussen de pootjes,zou in principe moeten kunnen met 300v dc..
Re: Phono dude
Je kan de kruipweg vergroten door tussen de pennen een sleufje te frezen 1 mm diep en dan is je kruipweg met 3 mm vergroot
Maar wel aan de achterkant ook doen
Maar wel aan de achterkant ook doen
Re: Phono dude
Ja zoiets wou ik gebruiken voor de 12,6v gloei en een stuurleiding naar een mute relais.
Anne,vraagje
Dat optillen van de gloei,op hoeveel komt het ongeveer uit volgens het schema?
En wat is wenselijk?
De KH waarde van de 6N3P is 100v.
Spanning zal iets hoger zijn i.v.m. 250v secondair i.p.v 230v.
Anne,vraagje
Dat optillen van de gloei,op hoeveel komt het ongeveer uit volgens het schema?
En wat is wenselijk?
De KH waarde van de 6N3P is 100v.
Spanning zal iets hoger zijn i.v.m. 250v secondair i.p.v 230v.
Re: Phono dude
Die zijn er er ook met 5 pennen onder AD612 en AD613, kan alles met een stekker.democles schreef:Ja zoiets wou ik gebruiken voor de 12,6v gloei en een stuurleiding naar een mute relais.
Best wel, een deel van de kathodes zit op iets van 170V dacht ik, en de max spanning tussen gloei en kathode is voor veel buizen 90V.Dat optillen van de gloei,op hoeveel komt het ongeveer uit volgens het schema?
En wat is wenselijk?
Stel er komt 320V uit dan krijg je de gloei op 320x82/220+82=~87V.Zou met 300V op ong 80V zijn uitgekomen.Wil je nu ook 80V dan de 220k vervangen door 240k.
Anne
Re: Phono dude
Zie ook viewtopic.php?f=7&t=27860&p=1928481&hil ... e#p1928421 voor een indicatie hoe snel het fout gaat als je je niet aan de maximale gloeidraad-kathodespanning houdt.
Re: Phono dude
Ja weet ik maar ik vertrouw die dingen niet met 300v dc er op.Die zijn er er ook met 5 pennen onder AD612 en AD613, kan alles met een stekker.
En gezien de hele bouw voor een vriend is en ik die militaire dingen nog had liggen.
Marcel bedankt voor de info
Re: Phono dude
Tussen de buien door de bodemplaat 3mm alu,gemaakt voor de voeding kast.
Printje voor de dc gloeivoeding ook maar even tussendoor geëtst En wat ontworpen voor het RIAA gedeelte van de versterker.
Zo krijgt links en rechts het zelfde printje.
Printje voor de dc gloeivoeding ook maar even tussendoor geëtst En wat ontworpen voor het RIAA gedeelte van de versterker.
Zo krijgt links en rechts het zelfde printje.
- Bijlagen
-
- RIAA.....jpg (13.05 KiB) 379 keer bekeken
