Indel trafo TSL100/001
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
Ga je nu toch verder met diezelfde voedingstrafo?douwebakker schreef:Ik ga er mee aan de slag. Voor mijn EL34PP versterker heb ik het chassis zelf gemaakt, maar voor deze ga ik een Hammond chassis gebruiken. Het past precies zoals je op de foto kan zien.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
dag Robert, dit gaat een versterker worden zoals ooit beschreven is in de elektuur,als vierpitter, dan anders. Ik ga gebruik maken van instelbaar negatieg zodat ik de stroom per buis kan instellen op 35 a 40 mA. De transformator kan na gelijkrichting ongeveer 160 mA leveren, dus dat komt goed. De drivers gebruiken voor L en R 3mARobertD schreef:Ga je nu toch verder met diezelfde voedingstrafo?douwebakker schreef:Ik ga er mee aan de slag. Voor mijn EL34PP versterker heb ik het chassis zelf gemaakt, maar voor deze ga ik een Hammond chassis gebruiken. Het past precies zoals je op de foto kan zien.
Douwe
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
Ik ben toch bang dat die trafo na gelijkrichting niet meer dan 84mA kan leveren, zoals Bert61 al had voorgerekend.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
Laat ik nu die zorg niet hebben.
Edit. Bert heeft het uitgerekend voor 1 wikkeling. Deze trafo heeft er 2
Edit. Bert heeft het uitgerekend voor 1 wikkeling. Deze trafo heeft er 2
Laatst gewijzigd door douwebakker op zo 01 dec 2019, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
Hallo Douwe, ja dat was ik, klopt.douwebakker schreef:@Pcdg, ik heb ze overgenomen van iemand uit Hengelo. Volgens mij was dat op een zelfbouwbeurs die mede door de verkoper was georganiseerd. Barry2001?
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Indel trafo TSL100/001
Kijk, dan is mijn geheugen nog in orde.Barry2001 schreef:Hallo Douwe, ja dat was ik, klopt.douwebakker schreef:@Pcdg, ik heb ze overgenomen van iemand uit Hengelo. Volgens mij was dat op een zelfbouwbeurs die mede door de verkoper was georganiseerd. Barry2001?
Re: Indel trafo TSL100/001
Gewoon proberen Douwe. Al was het alleen al ter lering
Maar hou er wel rekening mee dat er eventueel een grotere op kan.
Re: Indel trafo TSL100/001
Hoi Barry, heb jij ze destijds nieuw gekocht of ook van een ZBA forumlid overgenomen? Ik ben toch benieuwd.Barry2001 schreef:Hallo Douwe, ja dat was ik, klopt.douwebakker schreef:@Pcdg, ik heb ze overgenomen van iemand uit Hengelo. Volgens mij was dat op een zelfbouwbeurs die mede door de verkoper was georganiseerd. Barry2001?
Mvg, Paul
