Odroid N2 met logitech media server
Moderator: Beheerdersteam
Re: Odroid N2 met logitech media server
HD er aan gezet,mapje er op gezet met wat muziek,LMS de map laten scannen,dat werkt.
Het lukt me niet in webmin een samba share van de HD te maken.
In windows zie ik de odroid staan bij netwerken,klik dit aan dan zie ik de map HD voer wachtwoord en gebruiker in daarna vraagt windows om het netwerk wachtwoord van odroid?
Verder kom ik niet!
Het lukt me niet in webmin een samba share van de HD te maken.
In windows zie ik de odroid staan bij netwerken,klik dit aan dan zie ik de map HD voer wachtwoord en gebruiker in daarna vraagt windows om het netwerk wachtwoord van odroid?
Verder kom ik niet!
Re: Odroid N2 met logitech media server
Ok, ik ga zo even kijken of ik er een voorbeeld voor kan geven. 
Re: Odroid N2 met logitech media server
Het werkt
Heb het gevonden.
Als ik de share ,,HD,, aanklik onder security wat zitten rommelen en nu kan ik de externe schijf benaderen in Windows.................
Re: Odroid N2 met logitech media server
NOG NIET HELEMAAL GELUKT!!!!!!!!!!
Kan via windows alle bestanden op de HD schijf zien maar er niks aan veranderen](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Kan via windows alle bestanden op de HD schijf zien maar er niks aan veranderen
Laatst gewijzigd door democles op vr 21 jun 2019, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Hier zijn wat meer details voor de zaak te benaderen, ik heb geen vreemden op mijn netwerk, dus de boel staat open voor in principe iedereen.
Hert kan zijn dat je even opnieuw moet inloggen bij windows om de rechten opnieuw te laten lezen en te benaderen.
En bij de mount moet er mogelijk ook wat wijzigen.?
Hert kan zijn dat je even opnieuw moet inloggen bij windows om de rechten opnieuw te laten lezen en te benaderen.
En bij de mount moet er mogelijk ook wat wijzigen.?
Re: Odroid N2 met logitech media server
Bedankt Hans,alles zo gezet als je toont.
Maar windows blijft muiten dat ik geen rechten heb om wat te veranderen
Al ettelijke keren alle veranderingen gesaved en reboot maar het blijft.
Maar windows blijft muiten dat ik geen rechten heb om wat te veranderen
Al ettelijke keren alle veranderingen gesaved en reboot maar het blijft.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Ja leuk
Gek werd ik er van.
Al die instellingen kwa SAMBA in Webmin en niets werkte.
Kon mijn gedeelde mobiele HD wel zien onder windows netwerken,kon de bestanden ook zien,maar mocht er niets mee doen!
Toen zelf maar aan het knutselen gegaan in de samba config file,tenslotte is dit zelfbouwaudio..............
In webmin een nieuwe share gemaakt naam: Disc en het pad er naartoe ingevuld.
Toen in de config file alleen Disc en path laten staan en de rest er uit geknikkerd en vervangen door een paar andere regels.
Saven en SAMBA opnieuw opstarten en het werkt
Kan nu in windows doen wat ik wil met de gedeelde schijf,geen enkele restrictie meer
Gek werd ik er van.
Al die instellingen kwa SAMBA in Webmin en niets werkte.
Kon mijn gedeelde mobiele HD wel zien onder windows netwerken,kon de bestanden ook zien,maar mocht er niets mee doen!
Toen zelf maar aan het knutselen gegaan in de samba config file,tenslotte is dit zelfbouwaudio..............
In webmin een nieuwe share gemaakt naam: Disc en het pad er naartoe ingevuld.
Toen in de config file alleen Disc en path laten staan en de rest er uit geknikkerd en vervangen door een paar andere regels.
Saven en SAMBA opnieuw opstarten en het werkt
Kan nu in windows doen wat ik wil met de gedeelde schijf,geen enkele restrictie meer
Re: Odroid N2 met logitech media server
Dan maar even testen of de server werkt.
Het werkt,in de externe collecties van mijn spelers kan ik de server benaderen via netwerk en daar ging het om
Zo nu eerst een relaxed mooi weer muziekje
Volgende stap is de minimale distro er op zetten,maar eerst genieten
Het werkt,in de externe collecties van mijn spelers kan ik de server benaderen via netwerk en daar ging het om
Zo nu eerst een relaxed mooi weer muziekje
Volgende stap is de minimale distro er op zetten,maar eerst genieten
Re: Odroid N2 met logitech media server
Een backup iso gemaakt van dit werkend systeempje.
Het eMMC geheugen geformateerd en weer op normale grote gezet.
De minimale distro er op gezet.(update,upgrade,reboot etc.)
Merkte dat ik eerst SAMBA had moeten installeren i.p.v. Webmin.
Samba werd niet herkend in Webmin.
Nog maar een keer dan.
Via Webmin de Logitech media server er op gezet.
Morgen Samba configureren en KLAAR is Demo
Deze opzet is bijna de helft kleiner als de eerste
grote desktop distro
Kleine distro
Het eMMC geheugen geformateerd en weer op normale grote gezet.
De minimale distro er op gezet.(update,upgrade,reboot etc.)
Merkte dat ik eerst SAMBA had moeten installeren i.p.v. Webmin.
Samba werd niet herkend in Webmin.
Nog maar een keer dan.
Via Webmin de Logitech media server er op gezet.
Morgen Samba configureren en KLAAR is Demo
Deze opzet is bijna de helft kleiner als de eerste
grote desktop distro
Kleine distro
Re: Odroid N2 met logitech media server
Strakke aanpak, en de indexering van de muziek loopt vlot neem ik aan bij de Squeezebox, kun je makkelijk meten door de oude weg te gooien en er een nieuw voor te maken, een soort benchmark voor de muziek/processor.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Had mijn collectie op een externe HD gezet,maar de HD werd niet herkend.
Bij de vorige sessie werd een andere HD met eigen voeding wel herkend.
Bij de N2 werd een voeding geleverd van 12v 1,5A terwijl 2A aanbevolen wordt.
Moet dus eerst een andere voeding regelen.
Bij de vorige sessie werd een andere HD met eigen voeding wel herkend.
Bij de N2 werd een voeding geleverd van 12v 1,5A terwijl 2A aanbevolen wordt.
Moet dus eerst een andere voeding regelen.
Re: Odroid N2 met logitech media server
NTFS
de andere staat in FAT.
Zat ik ook aan te denken,maar deze schijf draaide ook in Max2play op een odroid U3,dus grote kans dat het de voeding is.
Volgens mij is USB 3 max 900mA,dan blijft er voor de odroid weinig over.
Kan nog proberen de schijf naar FAT te formatteren,maar met de muziek er opnieuw opzetten was windows al 3,5Hr zoet.
de andere staat in FAT.
Zat ik ook aan te denken,maar deze schijf draaide ook in Max2play op een odroid U3,dus grote kans dat het de voeding is.
Volgens mij is USB 3 max 900mA,dan blijft er voor de odroid weinig over.
Kan nog proberen de schijf naar FAT te formatteren,maar met de muziek er opnieuw opzetten was windows al 3,5Hr zoet.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Kan best, er zijn meer schijven met een externe voeding die het stabieler doen, wel zo goed dan.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Nu,wil ik het ook weten dan.
Dus de externe schijf geformatteerd naar exFat via windows schijfbeheer.
Nu de muziek er weer op aan het kopiëren.(iets van 500GB)
Gaat nu 3x zo snel als vanmiddag
Formatteren was dus waarschijnlijk geen slecht idee.
Dus de externe schijf geformatteerd naar exFat via windows schijfbeheer.
Nu de muziek er weer op aan het kopiëren.(iets van 500GB)
Gaat nu 3x zo snel als vanmiddag
Formatteren was dus waarschijnlijk geen slecht idee.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Maar het werkt nog steeds niet,voeding aanpassen dus.
In Webmin word de schijf wel gezien.
In Webmin word de schijf wel gezien.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Oke,even een 3+A voeding er aan geknutseld.
Hielp niet,in webmin werd de schijf gezien,maar in LMS was er niks te zien. (WD my pasport,USB3 HD)
USB stick ingeplugt en alles op de stick werd gezien in LMS dropdown menu.
Externe Verbatim schijf met eigen voeding ingeplugt,alles is benaderbaar in LMS.
Andere externe USB3 schijf ingeplugt (WD Elements),wordt wel gezien in webmin maar is net als de andere niet benaderbaar kwa inhoud.
Alles werkt dus,behalve de twee USB3 schijven
De gehele distro er weer opnieuw op gezet en alles weer geprobeerd,met dezelfde uitkomsten
Hielp niet,in webmin werd de schijf gezien,maar in LMS was er niks te zien. (WD my pasport,USB3 HD)
USB stick ingeplugt en alles op de stick werd gezien in LMS dropdown menu.
Externe Verbatim schijf met eigen voeding ingeplugt,alles is benaderbaar in LMS.
Andere externe USB3 schijf ingeplugt (WD Elements),wordt wel gezien in webmin maar is net als de andere niet benaderbaar kwa inhoud.
Alles werkt dus,behalve de twee USB3 schijven
De gehele distro er weer opnieuw op gezet en alles weer geprobeerd,met dezelfde uitkomsten
Re: Odroid N2 met logitech media server
Ja daar staan ze ook.
Maar ik kan niet bij de inhoud?
En op identificeren drukken helpt ook niets.
Moet iets in de software zijn denk ik dan,de schijven draaien probleemloos met de odroid U3 of C1.
Maar ik kan niet bij de inhoud?
En op identificeren drukken helpt ook niets.
Moet iets in de software zijn denk ik dan,de schijven draaien probleemloos met de odroid U3 of C1.
Laatst gewijzigd door democles op di 25 jun 2019, 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Gemount?
Is dit niet plug and play net als de USB stick of de schijf met externe voeding.
Is dit niet plug and play net als de USB stick of de schijf met externe voeding.
Re: Odroid N2 met logitech media server
Ik heb de boel, dan even in een rommelbak.
Hij ziet ze nu even als onbekend type, /dev/disk/............ maar dat gaan we wel repareren.
Misschien dan even kijken of automount wel goed werkt, moet dan normaal wel werken onder Ubuntu.
Hij ziet ze nu even als onbekend type, /dev/disk/............ maar dat gaan we wel repareren.
Misschien dan even kijken of automount wel goed werkt, moet dan normaal wel werken onder Ubuntu.
