Hier komt een typische beginnersvraag; verandert het filter erg door het smaller maken van de behuizing? Ik heb geen idee hoe groot de invloed daarvan is. Van filters heb ik zowiezo erg weinig kaas gegeten. Dus ik wil mezelf voor die twee centimeter niet teveel in de nesten werken.
Dan wordt de kast juist weer een stuk breder. Ik ben wel erg gecharmeerd van de slanke kast (lees WAF) en de toch wel lekkere basweergave als ik de commentaren mag geloven.
Dan wordt de kast juist weer een stuk breder. Ik ben wel erg gecharmeerd van de slanke kast (lees WAF) en de toch wel lekkere basweergave als ik de commentaren mag geloven.
Fritzzz.
Ik heb ze gehoord en de bas gaat inderdaad wel redelijk diep, maar heeft geen power. Hoe groot is je kamer? (De Topas is echt voor een kleine kamer als je nog wat laag wilt).
Ga eens luisteren bij Speaker & Co in Haarlem, deze heeft de Topas en de Event staan.
De kamer is ongeveer 32 vierkante meter. Het hoeft niet zo heel hard te gaan. Ik heb een paar Needle's met de Omnes Audio BB 3.01 erin laten spelen, en die zetten al een heel stevig geluid neer. Iets voller is leuk, maar de bas was al beter dan bij mijn huidige luidspekers, Norh 5.1 (zie www.norh.com
Wel leuk om te weten dat ze in Haarlem de Topas hebben staan, ga ik wel eerst even luisteren. Inmiddels heb ik wel alvast die Neo 3 PDR's besteld, die zijn altijd leuk.
Ik verwacht ook niet dat de muren gaan trillen. Een rustig, strak en gedetailleerd laag is belangrijker. Maar ik weet nu waar ik kan gaan luisteren, dus dat doe ik wel eerst even voor ik verder inkopen ga doen.
Vandaag bij Speaker en Co in Haarlem wezen luisteren naar de Topas. Ik ben wel enthousiast. Mid en hoog zijn heel mooi, hoe zal ik het zeggen, gedetailleerd maar toch fluweelzacht. In teveel bas verslikt de Topas zich gauw, maar wat er uitkomt is mooi strak. Nu was dit de originele Visatonversie, niet die van Hobbyhifi met de Helmholz resonators erin. Ik wil de HH versie gaan maken, met dan de NEO3 als tweeter erin. Eind van de maand bestel ik de Ti 100's. Ben benieuwd hoe het gaat klinken!
heb je daar concrete tips voor? Wat zou ik moeten aanpassen (even met in het achterhoofd dat ik in plaats van de MHT 12 de NEO3 gebruik als tweeter, dus dat ik zowiezo aan het filter moet sleutelen)