Fusion 567
Moderator: Beheerdersteam
Re: Fusion 567
Gezien het zwart geblakerde resultaat kun je je afvragen of er sowieso sprake is geweest van een "zaag".... 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Fusion 567
ds23man schreef:Een invalzaag heeft geen spouwmes, anders zou die niet kunnen invallen....
Natuurlijk, met die Bosch gedaan. Ik maar denken dat die zaagtafel eindelijk overuren draait.
Mooi klassieke kastjes zo, benieuwd naar het vervolg!
Re: Fusion 567
Welnee! Die fusions leveren al zoveel demping..ray5150 schreef:Ik mag aannemen dat er wel wat demping inkomt, toch ?
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Ja, Caviavilt...ray5150 schreef:Ik mag aannemen dat er wel wat demping inkomt, toch ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Gewoon wat ik nog voorhanden heb: pritex in de laagsectie en twaron voor de mid.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Volgende stap: het lijmen van le capteur:
Uiteraard met mijn favoriete middel, in dit geval in de kleur pergamon:
Uiteraard met mijn favoriete middel, in dit geval in de kleur pergamon:
Re: Fusion 567
Waarom zou je onnodig de konus aan 1 zijde verder verzwaren, dat is onnodige onbalans. Vast is vast.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Sjongejonge, allang na een beetje opstijven ( heel holland bakt
) het surplus aan kit met een mesje verwijderd.
Re: Fusion 567
Bij de meeste speakers zitten de draden naar de spreekspoel toch ook aan 1 kant?Walt schreef:Waarom zou je onnodig de konus aan 1 zijde verder verzwaren, dat is onnodige onbalans. Vast is vast.
Re: Fusion 567
Siliconenkit is flexibel en dus hangt nu de sensor met een gedempte veer aan de conus. Ik ben benieuwd hoe je de resulterende resonantiepiek terug gaat zien in het terugkoppelsignaal. En hoe dit valse meetsignaal terugkomt in de frequentiekarateristiek.
Re: Fusion 567
Alles is flexibel, het is alleen zaak de resonantiefrequentie zo hoog te krijgen dat deze buiten het werkgebied valt. Bij een opnemer van grammen heb ik daar niet zo'n hard hoofd in.
Re: Fusion 567
Wat ik schrijf: ik ben benieuwd. Zal die boven de afsnijfrequentie van het laagdoorlaatmeetsignaalfilter liggen? Of de trilling toch strak gedempt. Ik had tweecomponentenlijm gebruikt. Veiliger.
Re: Fusion 567
Thx. De siliconenkit stopt juist het effect van buigingsgolven, waar ik eerder al benieuwd naar was, terwijl, mits goed gelijmd, de sensor strak aan de conus ligt. Mooi bedacht door Rob.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Fusion 567
Readers digest:
Wat we wel hebben ontdekt is een probleem die ontstaat als het gewicht van de conus klein is t.o.v. de sensor. Bij de W22 van Seas met een gewicht mms van 27 gram gaf dat een friemel rond de 650-750Hz door onbalans. Deze blijkt te verdwijnen als je een contragewicht op 90 graden plaatst ( en niet er tegenover als je zou denken!). Helaas gaat dat weer ten koste van het rendement. Met de W26 die ik gebruik heeft een mms van 56 gram en zal hopelijk dit effect nihil zijn.
Wat we wel hebben ontdekt is een probleem die ontstaat als het gewicht van de conus klein is t.o.v. de sensor. Bij de W22 van Seas met een gewicht mms van 27 gram gaf dat een friemel rond de 650-750Hz door onbalans. Deze blijkt te verdwijnen als je een contragewicht op 90 graden plaatst ( en niet er tegenover als je zou denken!). Helaas gaat dat weer ten koste van het rendement. Met de W26 die ik gebruik heeft een mms van 56 gram en zal hopelijk dit effect nihil zijn.
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 05 mei 2019, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
