Versterker zelf maken,welke voedingtransformer?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

wuh
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 04 mar 2019, 5:58

Re: Versterker zelf maken,welke voedingtransformer?

Bericht door wuh »

Anne,ik heb voor te veel in China een Hybride versterker gekocht.In mijn enthousiasme buizen in Ukraine.Dat was fout :lol: Maar ik hoor duidelijk verschil.Het klinkt echt niet slecht.Als ik met hele goede oordopjes luister hoor ik dat die Russische buizen beter zijn.
Kijk eens naar het totaal van dit schema wat ik nu voor ogen heb.Heb je een beter alternatief?Dit schema heb ik van iemand die goede argumenten geeft het simpel en goedkoop te houden.Wil geen discussie starten maar zie je iets verkeerd in dit?

Leon.
Bijlagen
KTA.png
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Versterker zelf maken,welke voedingtransformer?

Bericht door Ah!buis »

Dit is duidelijk geen hybride schakeling :? .
Vergissing, verkeerd schema ?
Anne
wuh
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 04 mar 2019, 5:58

Re: Versterker zelf maken,welke voedingtransformer?

Bericht door wuh »

Hoi Anne,ik zeg dat ik een hybride versterker uit China heb.Ik refereer niet naar het schema in mijn vorige post.
Wil wel wat duidelijkheid scheppen in dingen.
*ik ga voor een single ended triode
*Het is een project wat geen einddatum heeft
*Ik ga voor deze transformers met bijbehorende ingang en smoorspoelen. https://www.mennovanderveen.nl/cms/inde ... -se-detail

Deze dingen staan niet meer ter discussie.In een later stadium als ik dingen beter begrijp en dingen meer uitgewerkt heb kan het zijn dat ik dingen ga aanpassen.Voor nu is dit de basis wat ik ga maken :-) Met alle respect voor andere forumleden.Ik ga dit niet halverwege in een doos laten verdwijnen.Mijn overweging is er geen grens aan te stellen.Het moet me motiveren als ik die beren voor mijn neus heb staan dus ik ga voor het beste.
Ondertussen kan ik mooi dingen leren en mijn soldeer skills body geven.Voor dit project ga ik all the way.Het mag langer duren als het nodig is.Vergeet niet de kosten van het starten.Om iets moois te maken kom je niet weg met goedkope China dingen.Ik moet alles van het begin aanschaffen en wil niet over 1 nacht ijs gaan.De gestabiliseerde lab voeding die ik voor €20 via Marktplaats heb is met zijn 6 kilo echt wat anders dan een goedkope moderne variant.Zo ga ik mijn dingen goed kiezen binnen mijn budget.

Leon
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Versterker zelf maken,welke voedingtransformer?

Bericht door Barry2001 »

Mooi om je enthousiasme te zien Leon :D Maar is het misschien verstandiger een andere volgorde aan te houden? Eerst bepalen met welke buis je de SE wilt gaan bouwen, en dan de trafo (set) erbij te kiezen? Anders ben je gelijk beperkt in je keuze.
Plaats reactie