Pagina 2 van 4

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: di 05 feb 2019, 21:05
door dre
Wie heeft 'toevallig' deze trafo's nog liggen?

2x15v 50VA trafo met gescheiden windingen.
1x9v trafo 30VA

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: di 05 feb 2019, 21:23
door Zweitse
dre schreef:
Wie heeft 'toevallig' deze trafo's nog liggen?

2x15v 50VA trafo met gescheiden windingen.
1x9v trafo 30VA
Is er één laten wikkelen in Polen geen optie?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: di 05 feb 2019, 21:30
door dre
Ik ga eens kijken!

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: di 05 feb 2019, 22:45
door hannesie

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 9:07
door Leeuwarden
Nee dus.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 9:41
door ray5150
80 VA om een DAC te laten draaien ? :think:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 9:44
door hannesie
Amerikaans ontwerp, powerhouse dus. :hide:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 9:46
door Leeuwarden
Het zal wel werken maar de ervaring is dat wat meer VA ook meer brengt.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 11:43
door Pjotr
Leeuwarden schreef:
Het zal wel werken maar de ervaring is dat wat meer VA ook meer brengt.
Dan heb jij er eentje over :mrgreen:

Prima trafo Dre en zeker voor dat geld! Overigens zijn R-cores eigenlijk goedkopere varianten van ringkernen. Zou mij w.d.b. niet blind staren. En als een dikkere trafo dan nodig meer brengt, dan deugt het ontwerp niet. Lijkt mij hier niet het geval. Je kunt bij doe Polen allicht vragen wat een custom ringkern gaat kosten.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 13:42
door Leeuwarden
Ik begrijp dat jij een setje hebt gehad en het geprobeerd hebt. Je zal dan wel weer eens gelijk hebben.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 16:22
door Pjotr
Dan maar 80 watt om een dacje te draaien? :shock: Ook al is het een Verdraaide Peer, lijkt mij toch tamelijk overdreven. In de manual wordt aangegeven 200 mA voor de 15V en 350 mA voor de 5V. Dan lijkt mij die trafo die Hans aangeeft echt wel genoeg.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 16:36
door hannesie
tp.JPG
Je kunt er wel een behoorlijk kerstboom van maken als je wilt.
ps1.JPG
En dan een lading trafo''s om de boel scheef te laden

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 16:54
door Pjotr
Zeg al niks meer. Daar heeft alleen Donald Trump verstand van :lol:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 21:38
door dre
De 15v trafo moet gescheiden wikkelingen hebben volgens de manual.....
Die zijn een stuk dunner gezaaid......
Die R-cores hebben dat niet,anders had ik die wel besteld.
De Amanero hebben ze daar ook namelijk.

Een custom made trafo zou zeker een mooie en compacte optie zijn!

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:03
door Pjotr
Hoezo niet gescheiden? Volgens de afbeelding wel:
transformer-r-core-30va-2x15v-2x9v.jpg

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:10
door dre
Die heeft te weinig vermogen volgens de manual.........

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:13
door Pjotr
Hoeveel heb je dan nodig (in mA). Als ik kijk naar de opgegeven stroombehoefte levert die zelfs ruim het dubbele.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:43
door dre

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:53
door Pjotr
Hallo, een trafo van ruim 2x 1,5 A voor een paar op-ampjes? Of is het een buizendac? :think:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 22:55
door dre
Power requirements
The Buffalo II board makes extensive use of local voltage regulation with careful attention to each supply
pin of the DAC chip. There is only one main power supply input in the standard configuration. The
standard board requires an input voltage between 5V and 5.5V with the preference toward 5.5V and it
draws approximately 290ma. We recommend using either a Placid tuned for shunting about 60ma
(approx. 350ma CCS current) or half of a LCDPS. See the Placid manual for more detail.
Daar heb jij dan weer meer kaas van gegeten! :mrgreen:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 06 feb 2019, 23:09
door hannesie
ESS1918 SE..........?

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: do 07 feb 2019, 11:19
door Pjotr
dre schreef:
Power requirements
The Buffalo II board makes extensive use of local voltage regulation with careful attention to each supply
pin of the DAC chip. There is only one main power supply input in the standard configuration. The
standard board requires an input voltage between 5V and 5.5V with the preference toward 5.5V and it
draws approximately 290ma. We recommend using either a Placid tuned for shunting about 60ma
(approx. 350ma CCS current) or half of a LCDPS. See the Placid manual for more detail.
Daar heb jij dan weer meer kaas van gegeten! :mrgreen:
Dikker-dan-dik trafo's is een heel andere tak van sport. Daar hou ik mij niet mee bezig en hebben anderen meer verstand van. De technische info die Peer geeft is nogal dubbel en daarbij ook technisch gezien verschillend. Ik zou Peer gewoon mailen met de vraag of die R-core trafo geschikt is.

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: do 07 feb 2019, 17:29
door dre
Gaan we doen Peter! :goedzo:

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: do 07 feb 2019, 17:49
door hannesie
Lucasz (Lampizator) heeft hem ook meermaals gebouwd, dat is dan helemaal grappig om te zien wat die dan ook allemaal gebruikt. :D

http://www.lampizator.eu/lampizator/REF ... loDAC.html

Re: Twisted Pear Buffalo II

Geplaatst: wo 27 mar 2019, 19:37
door dre
DSC01110.JPG
En een start is gemaakt! :sure: