Inderdaad ook op het meetinstrument nietPimDriessen schreef:Hoi Bert,
Alleen jammer dat er geen info staat bij de uitlees meter dan behalve Hioki en MK-100.
Groet,
Pim
Een deel van de schakeling herken ik wel , een oscillator
Moderator: Beheerdersteam
Inderdaad ook op het meetinstrument nietPimDriessen schreef:Hoi Bert,
Alleen jammer dat er geen info staat bij de uitlees meter dan behalve Hioki en MK-100.
Groet,
Pim
Pim ik kan er ook niks over vinden Maar misschien wel te berekenenPimDriessen schreef:Hoi Bert,
Groet,
Pim
Da's 5uAdouwebakker schreef:Beste mensen, ik heb nog even de draaispoelmeter van de ZM-104 opgemeten. Deze meet 2000ohm en 10mV bij volle uitslag. Komt overeen met 5mA
Douwe
Wat voor 'n meter zou je dan liever gebruiken ? Wordt als stroommeter gebruikt met parallel weerstanden, kwestie van aanpassen.Bert61 schreef:Ze gaan op eBay voor ruim 200€
Maar een leukding om zelf te maken en te gebruiken![]()
Bedankt Douwe voor de metingen aan het instrument en correctie Peter![]()
100 mV meter 2 k ohmdat is best weinig
1 mA AnneAh!buis schreef:Wat voor 'n meter zou je dan liever gebruiken ? Wordt als stroommeter gebruikt met parallel weerstanden, kwestie van aanpassen.Bert61 schreef:Ze gaan op eBay voor ruim 200€
Maar een leukding om zelf te maken en te gebruiken![]()
Bedankt Douwe voor de metingen aan het instrument en correctie Peter![]()
100 mV meter 2 k ohmdat is best weinig
Anne
Inderdaad Peter die Brymen 369 of 269Pjotr schreef:In feite meet het ding de transformator verhouding bij een bepaalde frequentie (1 kHz ?). Dat kun je natuurlijk ook doen met een toongenerator en buisvoltmeter. En ook de meeste moderne DVM's kunnen tegenwoordig wel mV AC meten.
De ZM-104 waar Pim het schema liet zien meet enkel impedanties.Pjotr schreef:In feite meet het ding de transformator verhouding bij een bepaalde frequentie (1 kHz ?). Dat kun je natuurlijk ook doen met een toongenerator en buisvoltmeter. En ook de meeste moderne DVM's kunnen tegenwoordig wel mV AC meten.