Hehe, zelf dan heb ik nog nooit een zinvolle curve kunnen simuleren, zelfs met een vlak impedantieverloop.. weet ook niet waarom eigenlijk. Het was altijd een schuin aflopend geheel..Roland schreef:LCR is your friend.
Geluid uit filter
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
Ik heb het hier over simulaties, dus of in de werkelijkheid ook zo zeer fout gaat weet ik niet.. Zal straks nog eens ff wat testen met wat simulaties.Roland schreef:Raar dat je het niet vlak krijgt. Heb er zelden problemen mee.
Anyway, het is in ieder geval niet aan te raden om dit te doen, zeker uit kostentechnisch oogpunt.
Laatst gewijzigd door voodooless op wo 27 sep 2006, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
- voodooless
- Contacteer:
Hoi
Hoezo lelijk? Wil je een plaatje laten zien? Zitten we langs elkaar heen te praten? Dat kan ook nog! Een lcr parallel op de woofer om de impedantie te vlakken zodat je beneden de 200 hz kunt filteren zonder extra gratis kick bass te krijgen. Daar hebben we het toch over?
Ik piel net zo lang met volume, pijplengte, weerstand, spoel en condensator grote tot ik de curve vlak heb in AJ. Er zijn een paar drivers die deze kuur idd weigeren en die niet vlak te krijgen zijn. Meestal zijn dat woofers met een erg grote spreekspoel inductie. Of een rare kast door een idioot lage VAS. (Tang Band subs bv)
Het is wat off topic deze uitwijding, maar ik verbaas me er echt over. Ik krijg woofers juist niet mooi vlak zonder lcr parallel.
Vriendelijke groet Roland
PS: dat lukte me ook niet toen ik nog geen handeltje in koperdraad had....
Hoezo lelijk? Wil je een plaatje laten zien? Zitten we langs elkaar heen te praten? Dat kan ook nog! Een lcr parallel op de woofer om de impedantie te vlakken zodat je beneden de 200 hz kunt filteren zonder extra gratis kick bass te krijgen. Daar hebben we het toch over?
Ik piel net zo lang met volume, pijplengte, weerstand, spoel en condensator grote tot ik de curve vlak heb in AJ. Er zijn een paar drivers die deze kuur idd weigeren en die niet vlak te krijgen zijn. Meestal zijn dat woofers met een erg grote spreekspoel inductie. Of een rare kast door een idioot lage VAS. (Tang Band subs bv)
Het is wat off topic deze uitwijding, maar ik verbaas me er echt over. Ik krijg woofers juist niet mooi vlak zonder lcr parallel.
Vriendelijke groet Roland
PS: dat lukte me ook niet toen ik nog geen handeltje in koperdraad had....
- voodooless
- Contacteer: