Is dat niet meer een QWTL? Een gewone TL loopt meestal van breed naar smal.Shadow schreef:...Mass loaded transmissielijn met een F3 van 33Hz uit de tangband w5-1685 woofer.
Copper project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuw project - bekend ontwerp - Copper project
Uhm nou lees de link eens door;
https://www.parts-express.com/project-g ... er-project
Ik ben geen ster in die materie dus...
https://www.parts-express.com/project-g ... er-project
Ik ben geen ster in die materie dus...
Oh wacht;

Niet goed gelezen! DankUtilizing a mass loaded, tapered quarter-wave enclosure designed by Paul Kittinger
Dat moet met een uurtje toch wel gepiept zijn ?Shadow schreef:Net begonnen aan de cirkelgeleider![]()
Duurt ff...
Of je moet eerst een Eik willen omhakken, dan ben je inderdaad wel wat langer zoet.
- pappaleo
- Contacteer:
Zou ik niet doen; loop je het risico van eilelvormige cirkels.ray5150 schreef:Dat moet met een uurtje toch wel gepiept zijn ?Shadow schreef:Net begonnen aan de cirkelgeleider![]()
Duurt ff...
Of je moet eerst een Eik willen omhakken, dan ben je inderdaad wel wat langer zoet.
Jajapappaleo schreef:Zou ik niet doen; loop je het risico van eilelvormige cirkels.
Nee ik heb alleen het stuk hout op maat gezaagd en wat openingen e.d. Afgetekend, toen moesten de kinderen naar bed.
Zo, met CA amp nr2 even op wacht voor onderdelen en de Pass Aleph-X nog in de informatie en onderdelen verzamel status was er geen ontkomen aan; die cirkelgeleider moest af en de gaten in de kasten moesten gemaakt!
Stilleven van heel veel Medite MR stof
Passing
woofer moet nog een beetje naar benee, maar terminal zit in de weg, nog ff de vijl door het gat daar
Ook blij mee, tweeter komt nu nog wat omhoog door de afdichting.
Ademruimte voor de woef
En nu douchen want het kriebelt overal
Stilleven van heel veel Medite MR stof
Passing
Ook blij mee, tweeter komt nu nog wat omhoog door de afdichting.
Ademruimte voor de woef
En nu douchen want het kriebelt overal
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 12 aug 2018, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Copper project
Dank u
Wel 1 tweeter gat iets te groot (1mm) doordat ik na het vastzetten van de centerschroef van de geleider niet meer nagemeten heb
0,5mm verschoven en dus je gat 1mm te groot
Eens zien of we daar wat op kunnen verzinnen
Wel 1 tweeter gat iets te groot (1mm) doordat ik na het vastzetten van de centerschroef van de geleider niet meer nagemeten heb
Eens zien of we daar wat op kunnen verzinnen
Nee ik denk als Kees het front van m’n Afdac overleefd heeft
( “leuk die tekening op het front, maar kan er niks mee” sorry Kees
)
dat ik hem eens voorzichtig ga vragen 2 sierplaatjes alla B&W;
Mooie gravering erin en gaan
( “leuk die tekening op het front, maar kan er niks mee” sorry Kees
dat ik hem eens voorzichtig ga vragen 2 sierplaatjes alla B&W;
Mooie gravering erin en gaan
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 19 aug 2018, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ook dat komt wel weer goed. Benieuwd naar het resultaat, waren een paar jaar geleden de verrassing op de luisterdag.
Klopt, daarom wou ik ze ook bouwen, zelfs op een standaard LM4780 (met een Pass Pearl en goeie draaitafel ok dan) klonk dat leuk. Denk alleen dat ze na het inspelen hier en een paar optredens op luisterdagen naar familie/vrienden verhuizen, geloof nooit dat ze de Tarkussen eruit spelen
Maar goed, reden genoeg om het goed te doen alsjouw mijn naam erop staat 
Maar goed, reden genoeg om het goed te doen als
Dank!
Heb oppasdienst want vrouwlief is werken dus zo eens kijken als de monsters lief aan het spelen zijn om de filters eens uit te leggen op tafel, kijken wat werkt.
Heb oppasdienst want vrouwlief is werken dus zo eens kijken als de monsters lief aan het spelen zijn om de filters eens uit te leggen op tafel, kijken wat werkt.
Dat lijk er al op;
Ik mis L2 nog
vergeten mee te bestellen want Rudy is hem niet vergeten iig
Ik heb nog 0,33mH liggen, die maar afrollen tot0,22mH 0,20mH dan 
Ik mis L2 nog
Ik heb nog 0,33mH liggen, die maar afrollen tot
Laatst gewijzigd door Shadow op zo 12 aug 2018, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobbyhifi beveelt altijd aan om de weerstanden iets van de print af te zetten, en ook geen tiewraps te gebruiken ivm warmte ontwikkeling in de weerstanden. Nu lijkt me dat alleen een issue bij zeer luid afspelen, maar ik wilde het voor de volledigheid toch even vermelden.
Een goede kwaliteit tiewrap is van hittebestendig kunststof gemaakt.
Weerstanden een stukje boven de print zetten ben ik op zich wel met je eens, maar het is ook weer niet de verwachting dat die luidsprekers hun dagen op oorlogssterkte zullen slijten.
Weerstanden een stukje boven de print zetten ben ik op zich wel met je eens, maar het is ook weer niet de verwachting dat die luidsprekers hun dagen op oorlogssterkte zullen slijten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Hangt ook af van waar in t filter de weerstand zit. Is het bv de imp compensatie van de woofer dan kan die best wel warm worden.
Die Mundorf M-Resist zijn veel groter, en hol, waardoor ze veel meer koelend oppervlak hebben. Echt hete weerstanden heb ik in al mijn testfilters echter nog nooit gehad, voor tweeters zal het geen probleem zijn, een weerstand voor een dikke mid of een buizen correctie kan een andere verhaal worden.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Correct, maar het schema staat een paar posts hierboven, geen serieweerstanden voor de woofer en voor de tweeter 4 ohm in serie (ik bedenk me net dat ik ze paralell gezet hebHenkjan schreef:Hangt ook af van waar in t filter de weerstand zit. Is het bv de imp compensatie van de woofer dan kan die best wel warm worden.
Zo die zijn klaar, eerst die weerstanden maar eens fiksen
Bla bla, daarachter ligt nog een mox die gewoon tegen de print ligtWalt schreef:Die Mundorf M-Resist zijn veel groter, en hol, waardoor ze veel meer koelend oppervlak hebben. Echt hete weerstanden heb ik in al mijn testfilters echter nog nooit gehad, voor tweeters zal het geen probleem zijn, een weerstand voor een dikke mid of een buizen correctie kan een andere verhaal worden.
Groetjes Walter