ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Oh ja het discussietopic...
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Als je wilt dat wij niks zeggen moet je je jas dicht houdenShadow schreef:Oh ja het discussietopic...![]()
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Zoals Dre het gedaan heeft is wel het meest optimale door de verbindingen tussen de voeding en de amp print zo kort mogelijk te houden en de warmte te verdelen over beide zijden van de kast. Al wordt het ook op flink huiskamer volume niet erg warm.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Zeg maar:totaal niet warm zelfs.
Ook niet met grote speakers er aan.
Ook niet met grote speakers er aan.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Ja zal best, maar dat draadje begon heel leuk...Pjotr schreef:Als je wilt dat wij niks zeggen moet je je jas dicht houdenShadow schreef:Oh ja het discussietopic...![]()
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...![]()
![]()
Zoals Dre het gedaan heeft is wel het meest optimale door de verbindingen tussen de voeding en de amp print zo kort mogelijk te houden en de warmte te verdelen over beide zijden van de kast. Al wordt het ook op flink huiskamer volume niet erg warm.
Nee en wat ik in de woonkamer weg stook gaan ze ook geen stress van krijgen...dre schreef:Zeg maar:totaal niet warm zelfs.
Ook niet met grote speakers er aan.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Zo vandaag eens wat gaten geboord, ging niet geweldig, de ponsen die ik gekocht had, hebben allemaal de verkeerde maat
Het alu is zo zacht dat het niet boren maar versmeren is wat je doet, heb bijna m’n achterpaneel vernaggeld....dan kom je erachter dat je de boel 2 zijdig in had moeten tapen want als je het op de anodisatie weg legt trek je er gelijk een kras in grrrrr....
Uiteindelijk zit het er allemaal in...
Netentree is resultaat van een zoektocht naar netschakelaars zonder al te veel poespas...dit is een netentree, schakelaar en zekeringhouder in 1 !!!
Op de schakelaar, die in het midden zit, is de mogelijkheid om via een bowdenkabel de boel te bedienen, ik ga voor een doorlopende stang naar het front met een veertje om de boel rammelvrij te houden. Op die manier is de boel altijd spanningsloos na uitschakelen tot de schakelaar achterin.
2 zekeringen kunnen erin, oei dat wordt 2 dure upgrade mogelijkheden
Bodem is ook gedaan, maar ik moet in het midden nog een verbinding aan het front en achterpaneel maken ivb doorhangen bodemplaat.
Het alu is zo zacht dat het niet boren maar versmeren is wat je doet, heb bijna m’n achterpaneel vernaggeld....dan kom je erachter dat je de boel 2 zijdig in had moeten tapen want als je het op de anodisatie weg legt trek je er gelijk een kras in grrrrr....
Uiteindelijk zit het er allemaal in...
Netentree is resultaat van een zoektocht naar netschakelaars zonder al te veel poespas...dit is een netentree, schakelaar en zekeringhouder in 1 !!!
Op de schakelaar, die in het midden zit, is de mogelijkheid om via een bowdenkabel de boel te bedienen, ik ga voor een doorlopende stang naar het front met een veertje om de boel rammelvrij te houden. Op die manier is de boel altijd spanningsloos na uitschakelen tot de schakelaar achterin.
2 zekeringen kunnen erin, oei dat wordt 2 dure upgrade mogelijkheden
Bodem is ook gedaan, maar ik moet in het midden nog een verbinding aan het front en achterpaneel maken ivb doorhangen bodemplaat.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Zag dat je voor de prijs van 1 upgrade zekering wel 2 stuks ZBA-CA printen in elkaar soldeertShadow schreef:2 zekeringen kunnen erin, oei dat wordt 2 dure upgrade mogelijkheden![]()
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Is ook maar gekkigheid
Zo wordt het, het filtertje moet nog op pootjes zodat de schakelstang er onder door kan.
Zo wordt het, het filtertje moet nog op pootjes zodat de schakelstang er onder door kan.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
W.m.b. is filtertje overbodig, zit alleen maar in de weg. Dergelijke filtertjes doen alleen wat > 1 MHz. En daar heb je met dit helemaal niet mee te maken.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Dan laten we hem eruit, in mijn spanningsbewaker zitten ze ook al. Tis meer als zekerheidje voor gebruik buitenshuis.
Ik heb trouwens al eens een testje gedaan en ze filteren ook wel wat dc rommel weg hoor.
Ik heb trouwens al eens een testje gedaan en ze filteren ook wel wat dc rommel weg hoor.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje
Nee hoeft niet, dit is de eindversterker versie zonder DAC, die bouw ik eerst om op tijd klaar te hebben voor Breda en de 2e zal wat beter gaan hopelijk, die kan dan ook mee naar toekomstige luisterdagen oid.
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
De hoop om jou 100% blij te maken heb ik reeds lang opgegeven heer de Jong, jouw CA versterker is dan ook wel een beetje een benchmark hé? 
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
1 CA zonder Afdac + 1 CA + Afdac-LB in 1 kastje . Beter?
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Och, als het niet de moeite waard is reageer ik ook helemaal niet Joram
En i.d.d. denk ook niet dat CA geslaagd zou zijn als zekeringtester 
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
De eerste zit erop
Ben maar begonnen met R35
‘Schatje als je nog eens bij het kruidvat bent, neem je dan een pincet voor me mee? Kan ik mooi die componentjes mee op z’n plek zetten”
‘Tuurlijk lief’
Nou dan krijg je dus dit;

Ben maar begonnen met R35
‘Schatje als je nog eens bij het kruidvat bent, neem je dan een pincet voor me mee? Kan ik mooi die componentjes mee op z’n plek zetten”
‘Tuurlijk lief’
Nou dan krijg je dus dit;
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Bij de Gammel uit de 2-eurobak:
Try again!
B.t.w. deze zijn vernikkeld. Dus als je je pincet vast soldeert weet je dat je het pincet niet zo heet moet stoken
Try again!
B.t.w. deze zijn vernikkeld. Dus als je je pincet vast soldeert weet je dat je het pincet niet zo heet moet stoken
Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac
Ja die pincetjes zien er handig uit, net de bout uit gezet, heb nu het meeste rondom de lm49999999990 erop zitten x4 
