ZBA CA versterkers bouwen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

Ik had de trafo's in het midden.
Eens kijken voor een plaatje!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

ca.JPG
ca.JPG (35.04 KiB) 493 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Oh ja het discussietopic... :rofl:
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Oh ja het discussietopic... :rofl:
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Als je wilt dat wij niks zeggen moet je je jas dicht houden :P :rofl:

Zoals Dre het gedaan heeft is wel het meest optimale door de verbindingen tussen de voeding en de amp print zo kort mogelijk te houden en de warmte te verdelen over beide zijden van de kast. Al wordt het ook op flink huiskamer volume niet erg warm.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door dre »

Zeg maar:totaal niet warm zelfs.
Ook niet met grote speakers er aan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef:
Shadow schreef:
Oh ja het discussietopic... :rofl:
Ik ga denk ik door zoals ik op de foto gezet heb, die schakelstang moet er nog langs kunnen...
Als je wilt dat wij niks zeggen moet je je jas dicht houden :P :rofl:

Zoals Dre het gedaan heeft is wel het meest optimale door de verbindingen tussen de voeding en de amp print zo kort mogelijk te houden en de warmte te verdelen over beide zijden van de kast. Al wordt het ook op flink huiskamer volume niet erg warm.
Ja zal best, maar dat draadje begon heel leuk...
dre schreef:
Zeg maar:totaal niet warm zelfs.
Ook niet met grote speakers er aan.
Nee en wat ik in de woonkamer weg stook gaan ze ook geen stress van krijgen...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Zo vandaag eens wat gaten geboord, ging niet geweldig, de ponsen die ik gekocht had, hebben allemaal de verkeerde maat #-o
Het alu is zo zacht dat het niet boren maar versmeren is wat je doet, heb bijna m’n achterpaneel vernaggeld....dan kom je erachter dat je de boel 2 zijdig in had moeten tapen want als je het op de anodisatie weg legt trek je er gelijk een kras in grrrrr.... :boos:
Uiteindelijk zit het er allemaal in...
8FBA07A4-FE50-4EF9-A829-BBC5EF8861F2.jpeg
Netentree is resultaat van een zoektocht naar netschakelaars zonder al te veel poespas...dit is een netentree, schakelaar en zekeringhouder in 1 !!!
F1AE93C1-D726-4D0D-9D76-BDF132E880F6.jpeg
Op de schakelaar, die in het midden zit, is de mogelijkheid om via een bowdenkabel de boel te bedienen, ik ga voor een doorlopende stang naar het front met een veertje om de boel rammelvrij te houden. Op die manier is de boel altijd spanningsloos na uitschakelen tot de schakelaar achterin.
7148D2CB-6051-4415-8DFE-BA4066CA20B7.jpeg
2 zekeringen kunnen erin, oei dat wordt 2 dure upgrade mogelijkheden #-o

Bodem is ook gedaan, maar ik moet in het midden nog een verbinding aan het front en achterpaneel maken ivb doorhangen bodemplaat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
2 zekeringen kunnen erin, oei dat wordt 2 dure upgrade mogelijkheden #-o
Zag dat je voor de prijs van 1 upgrade zekering wel 2 stuks ZBA-CA printen in elkaar soldeert :-& :lol: Overigens bespaar je moeite, de PSSR van deze versterker is dermate hoog dat die upgrade sowieso weggegooid geld zou zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Is ook maar gekkigheid :lol:
F8E09AAD-ACAF-4669-860F-4F81A8BE8E32.jpeg
Zo wordt het, het filtertje moet nog op pootjes zodat de schakelstang er onder door kan.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Pjotr »

W.m.b. is filtertje overbodig, zit alleen maar in de weg. Dergelijke filtertjes doen alleen wat > 1 MHz. En daar heb je met dit helemaal niet mee te maken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Dan laten we hem eruit, in mijn spanningsbewaker zitten ze ook al. Tis meer als zekerheidje voor gebruik buitenshuis.
Ik heb trouwens al eens een testje gedaan en ze filteren ook wel wat dc rommel weg hoor.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door knuisje »

Lijkt me wel een uitdaging om hier nog een dac bij te lepelen. :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door Shadow »

Nee hoeft niet, dit is de eindversterker versie zonder DAC, die bouw ik eerst om op tijd klaar te hebben voor Breda en de 2e zal wat beter gaan hopelijk, die kan dan ook mee naar toekomstige luisterdagen oid.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje

Bericht door knuisje »

Dan klopt de titel van het topic niet. :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Zo dan, iedereen blij :bakkie:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door knuisje »

:goeie:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Nee andersom :P :lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

De hoop om jou 100% blij te maken heb ik reeds lang opgegeven heer de Jong, jouw CA versterker is dan ook wel een beetje een benchmark hé? :goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door hannesie »

1 CA zonder Afdac + 1 CA + Afdac-LB in 1 kastje . Beter?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Och, als het niet de moeite waard is reageer ik ook helemaal niet Joram O:) En i.d.d. denk ook niet dat CA geslaagd zou zijn als zekeringtester ;)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

De eerste zit erop :yeah:
5D5F3CE6-FD52-4022-AFB3-5E095CE947D8.jpeg
35997B6C-F918-4BF1-9F16-61DE6643DE29.jpeg
D2CB9611-E3FB-4C67-8C78-A3E50D470C12.jpeg
71CDE882-8759-475C-8574-A67D8673BE0F.jpeg
Ben maar begonnen met R35 :-"

‘Schatje als je nog eens bij het kruidvat bent, neem je dan een pincet voor me mee? Kan ik mooi die componentjes mee op z’n plek zetten”

‘Tuurlijk lief’

Nou dan krijg je dus dit;
B50E580C-9E79-4D31-8126-FF3D894C121B.jpeg
:rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door dre »

Dat ziet er professioneel uit! :lol:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door knuisje »

Goed gereedschap is het halve werk. :goedzo:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Pjotr »

Bij de Gammel uit de 2-eurobak:
IMG_2870_ZBA.jpg
Try again! :relax:

B.t.w. deze zijn vernikkeld. Dus als je je pincet vast soldeert weet je dat je het pincet niet zo heet moet stoken :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: CA + Afdac-LB in 1 kastje + 1 CA zonder Afdac

Bericht door Shadow »

Ja die pincetjes zien er handig uit, net de bout uit gezet, heb nu het meeste rondom de lm49999999990 erop zitten x4 :rock:
Plaats reactie