onbekende subwoofer versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: onbekende subwoofer versterker

Bericht door Henkjan »

Mss een oudere of oem versie? Want die hadden die gefilterde high level uitgangen (die totaal brak klonken btw) en ook die koelribben meen ik.
beijert

Bericht door beijert »

Keiga heeft ook zulke modellen maar die zetten er een typenummer op.
CornelisJ

Bericht door CornelisJ »

snoef3 schreef:
@CornelisJ Super. Je zegt 'als' het klopt. Hoe voorzichtig moet ik zijn om het zo aan te sluiten?
Voordat je een woofer aansluit zou ik het volgende doen:

1) Controleer met een multimeter (in ohm meter stand) of de twee terminals in cirkel 2 met elkaar doorverbonden zijn.
2) Zet de versterker aan, en controleer met een multimeter of de DC spanning tussen een terminal in cirkel 2 en een terminal in cirkel 1 ongeveer 0V is. Minder dan 20mV is OK. Controleer ook of de DC spanning op beide terminals in cirkel 2 gelijk is t.o.v. een terminal in cirkel 1.

Als zowel 1) als 2) klopt, dan is het veilig om een woofer aan te sluiten tussen één terminal in cirkel 1 en één terminal in cirkel 2.
snoef3

Bericht door snoef3 »

beijert schreef:
Keiga heeft ook zulke modellen maar die zetten er een typenummer op.
Lay out van de aansluitingen lijkt er veel op. Maar waarom een duitse trafo in een koreaans (?) product?

@de rest: fijne aanwijzingen. Ik ga er vanavond mee aan de slag. Ik laat weten wat de resultaten zijn.
snoef3

Bericht door snoef3 »

Ik denk dat het een 'sitronik vp 150' is. Alleen ik kan geen plaatje vinden maar de vp 250 scheelt een regelknopje.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

snoef3

Bericht door snoef3 »

http://www.hifi-forum.de/viewthread-188-2722.html
Ik dacht het omdat deze er veel op lijkt. Maar omdat de mijne minder vermogen heeft dacht ik dat dat dan de vp150 zou zijn.
snoef3

Bericht door snoef3 »

CornelisJ schreef:
snoef3 schreef:
@CornelisJ Super. Je zegt 'als' het klopt. Hoe voorzichtig moet ik zijn om het zo aan te sluiten?
Voordat je een woofer aansluit zou ik het volgende doen:

1) Controleer met een multimeter (in ohm meter stand) of de twee terminals in cirkel 2 met elkaar doorverbonden zijn.
2) Zet de versterker aan, en controleer met een multimeter of de DC spanning tussen een terminal in cirkel 2 en een terminal in cirkel 1 ongeveer 0V is. Minder dan 20mV is OK. Controleer ook of de DC spanning op beide terminals in cirkel 2 gelijk is t.o.v. een terminal in cirkel 1.

Als zowel 1) als 2) klopt, dan is het veilig om een woofer aan te sluiten tussen één terminal in cirkel 1 en één terminal in cirkel 2.
HET WERKT :lol:
Dank je wel forum en CornelisJ

Als we nu nog specs kunnen achterhalen is het helemaal feest. Met die sitronik vp250 zit ik aardig in de buurt. Die heeft 4 torren ipv 2. maar ziet er aardig hetzelfde uit. Ook de opbouw.
snoef3

Bericht door snoef3 »

VP100.pdf
(11.57 KiB) 39 keer gedownload
ik ben erachter: het is een Sitronik vp100. Ik vermoedde al dat het uit die hoek kwam en heb een email naar Sitronik gestuurd met de foto's en kreeg van Sitronik een pdf toegestuurd met de specs. Als ik op hun site kijk ( http://www.sitronik-industrie.de/ ) maken ze geen plaatversterkers meer maar dsp versterkers onder de naam lucius. Mijn zoektocht heeft in ieder geval ook de wetenschap opgeleverd dat Sitronik in het verleden serieuze versterkers maakte. Ik kwam een duitse discussie tegen waar sitronik werd verkozen boven hypex in subwoofers.
twee vragen over de plaatversterker:
1 er staat bij de specs, zie bijlage, een basboost van +4db bij 34hz. Is dat dan niet meer geschikt voor film dan audio? zou een handig iemand daar een aan/uit knopje tussen kunnen zetten? of deze verkopen en een andere versterker gaan gebruiken?
2 80 watt bij 8 ohm en 150 bij 4 ohm. ik heb een peerless van 8 ohm. Zijn er tructjes om toch die 150 w beschikbaar te krijgen voor de peerless. Mijn theoretische kennis van lang geleden zegt me dat het niet kan.
Plaats reactie