Heel Holland bakt
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Lijkt op de foto erger dan het is, maar iets minder kan. Maar dit is echt ideaal, dit werkt 10 keer sneller dan through hole. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Zat nog even te denken over teveel pasta. Dit is een print die niet HASL behandeld was, er was al veel soldeer aanwezig.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Heel Holland bakt
Kan goed, dan voeg je zelf al snel teveel toe. In de ideale wereld moet het er zo uit zien:
(van https://blogs.mentor.com/tom-hausherr/b ... libraries/ )
(van https://blogs.mentor.com/tom-hausherr/b ... libraries/ )
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
De sensorprintjes die ik heb liggen zijn wel HASL, dus we zullen zien!
Maar als je het echt perfect wil krijgen zal je moeten stencillen, maar dat is pas interessant als je grotere aantallen moet maken.
Maar als je het echt perfect wil krijgen zal je moeten stencillen, maar dat is pas interessant als je grotere aantallen moet maken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Heel Holland bakt
begrijp ik het nou goed dat je dus op de volgende luisterdag voor iedereen die ze nog heeft liggen die ZBA-versterker printjes gaat solderen 
Re: Heel Holland bakt
Of te weinig componentenBarry2001 schreef:Ok, het begin is erNog (veel) te veel pasta, maar dat had je zelf ook gezien denk ik, moet er ook een beetje gevoel voor krijgen.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 07 nov 2017, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Heel Holland bakt
Ziet er wel goed uit. I.d.d. het soldeer moet "hol" staan tegen de componenten. Dan heb je de juiste hoeveelheid. Die print is wel HASL hoor. Als ze wat langer liggen, paar maanden, even het oxide van te voren met een schuursponsje weghalen.ds23man schreef:
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Is gewoon slecht te zien op een foto, maar dat rode printje heeft een onregelmatige laag soldeer. Dat voel je als je er met je vinger overheen gaat. Maar het resultaat is tig keer beter dan als ik het met een bout had gedaan. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Even een testje gedaan met verschillende tijden voor de dispenser en of die een beetje constante hoeveelheden opleveren.
Van links naar rechts: 0,1 0,15 en 0,2 seconden. De laatste heb ik bij de eerste taart gebruikt.
Van links naar rechts: 0,1 0,15 en 0,2 seconden. De laatste heb ik bij de eerste taart gebruikt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Volgende taart, pastadispenser op 0,1 seconden ( de helft van de vorige keer):
Waar is mijn macrolens gebleven?

Waar is mijn macrolens gebleven?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Heel Holland bakt
Kijk op m'n telefoon, kan het niet helemaal goed zien, maar dit lijkt al veel beter. Dit is 0805 toch? Dat is erg groot, daar helemaal moet je een mooie 'toe' kunnen krijgen, oftewel een holle las.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Heel Holland bakt
Kan het momenteel niet beter in beeld krijgen, mijn macrolens is ergens in de verhuizing zoekgeraakt. Maar ik heb nu een redelijke toe in. Denk dat de volgende stap van verbetering een stencil zou zijn.
Re: Heel Holland bakt
Slightly off-topic, maar je zou je smart phone eens kunnen proberen. Als er geen macrostand in de standaard camera app zit, kun je Open Camera evtl nog proberen. Mijn telefoon komt dan akelig dichtbij en goed ook.ds23man schreef:Kan het momenteel niet beter in beeld krijgen, mijn macrolens is ergens in de verhuizing zoekgeraakt.
Re: Heel Holland bakt
Teveel principes moet nu ook weer niet hebben in ut Grunningerland.
Vlakbij zit Loppersum, en daar hebben ze er voldoende van die dingen.
Vlakbij zit Loppersum, en daar hebben ze er voldoende van die dingen.
