Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Als ik YouTube filmpjes download via wondershare, en bekijk welke kwaliteit het geluid is dan is dat , AAC, 125kbs 44,0khz.
leuke test AAC vs MP3
http://tonerack.com/analysis-of-mp3-vs- ... r-quality/
leuke test AAC vs MP3
http://tonerack.com/analysis-of-mp3-vs- ... r-quality/
-
Jamesblond
- Berichten: 791
- Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 10:55
- Locatie: Arnhem
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Hoewel dergelijke filmpjes totaal niets vertellen over het product wat ze moeten promoten (vanwege de genoemde redenen), kan het wel een nuttige manier om mensen meer naar je product te trekken - zeker als dat product in landen als Japan of Verweggistan geen dealers heeft en dus volstrekt op de gok gekocht moeten worden door geinteresseerden.
Let wel: als mensen menen te kunnen varen op wat ze in zo'n filmpje horen, kopen ze nog steeds op de gok. Maar ze hebben dan mogelijkerwijs wel het idee dat ze weloverwogen eengok wagen besluit nemen. Dat geeft ze op zijn minst een zekerder gevoel over hun aankoop.
En in een massa filmpjes van speakers die spelen in slechte ruimtes, gefilmd met slechte camera's en dito signaalpaden, kan een fimpje dat is gefilmd met een dito signaalweg in een goede kamer (en dat is die van Tony, zeker in verhouding tot de doorsnee woon/luisterkamer), wellicht wel degelijk in je voordeel werken.
Let wel: als mensen menen te kunnen varen op wat ze in zo'n filmpje horen, kopen ze nog steeds op de gok. Maar ze hebben dan mogelijkerwijs wel het idee dat ze weloverwogen een
En in een massa filmpjes van speakers die spelen in slechte ruimtes, gefilmd met slechte camera's en dito signaalpaden, kan een fimpje dat is gefilmd met een dito signaalweg in een goede kamer (en dat is die van Tony, zeker in verhouding tot de doorsnee woon/luisterkamer), wellicht wel degelijk in je voordeel werken.
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Het is grappig dat dit een discussie is terwijl we massaal naar kookprogramma's op de tv kijken waarbij een gerecht word gepresenteerd waar je helemaal niks van kunnen proeven of ruiken.
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Maar daar wordt dan wel weer ingegaan op de ingrediënten, de bereidingswijze en hoe het eindresultaat eruit ziet 
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Vanavond de finale van Heel Holland Bakt.kuiperik schreef:Maar daar wordt dan wel weer ingegaan op de ingrediënten, de bereidingswijze en hoe het eindresultaat eruit ziet
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Daar kunnen we lekker de smaak op projecteren die we zelf verwachten op basis van ingrediënten, of wat we lekker vinden. Eigenlijk perfecte metafoor.jago schreef:Het is grappig dat dit een discussie is terwijl we massaal naar kookprogramma's op de tv kijken waarbij een gerecht word gepresenteerd waar je helemaal niks van kunnen proeven of ruiken.
Plus dat er vriendelijk en rustig kabbelend bij gepraat wordt.
Dus, Tony, rustig kabbelend praten en uien snijden, terwijl op de achtergrond je luidsprekers staan met een plantje er op.
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Denk dat hier ook wel een leuke invalshoek voor Tony ligt. Heb veel van zijn ontwerpen doorgenomen en vond het altijd wel grappig dat er een vergelijk gemaakt werd tussen het finetunen van een filter en koken van een gerecht.
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
En dan natuurlijk een exemplaar van de Loudspeaker Cookbook op het aanrecht. Maar wat vindt Tony van de tot nu toe genomen standpunten?
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Nog even een kekke opname van Tony himself erbij terwijl hij aan het "kokkerellen" is an klaar is Klara 
- Bijlagen
-
- saltybae.PNG (312.85 KiB) 426 keer bekeken
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Totaal zinloosGeenius schreef:Hallo samen,
Ik hoop dat ik deze topic op de juiste plek heb gepost.![]()
Het gaat om het volgende: ik krijg regelmatig (wereldwijd) verzoeken om filmpjes van mijn luidsprekers te maken terwijl de muziek aan staat en die dan te delen op bijvoorbeeld YouTube. Nu zie ik persoonlijk daar het nut niet zo van in want je hoort niet de luidsprekers die je ziet in het filmpje. Je hoort de luidsprekers + de karakteristiek van de microfoon op de camera (niet alleen de frequentie-karakteristiek, die kun je nog corrigeren, maar ook het patroon en die is altijd anders dan die van een paar oren) + het goedkope voorversterkertje en AD-converter in de camera + de akoestiek van de luisterruimte + de kwaliteit van het MP3-tje van YouTube. Je hoort dus niet wat je ziet!![]()
Dus, wat zijn jullie meningen over luidsprekers beoordelen via YouTube? Heb je er wat aan of is het totaal zinloos?
-
BLACKFOCAL
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 02 nov 2017, 8:36
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Hallo Allen,
Als Focal liefhebber vind ik het totaal onzin. Plaatjes mooi voor inspiratie. En o ja ik ben nieuw hier maar al tijdje bezig met zelfbouw van versterkers en Luidsprekers.
Mijn Volgende bericht zal zijn over mijn nieuw in jasje te steken mini versterker LFA150(jawel alweer) en twee Mini-Cresendo (ook elektuur). in actief systeem ontwerp lekker allemaal analoog. Met uiteraard, Focal Speakers. ook een plaatje waard. Dus geen you tube geluid. Het draait nu in oude configuratie oude lelijke kasten(goed bedoeld Arjan ontwerper oude configuratie). Het was allemaal defect en oud maar het zal spelen als nieuw.(wel wat elco.s vervangen. En trafoos van 230 volt types. Maar later meer op juiste plek. Ik moet nog wennen aan site.
mvgr Blackfocal
Als Focal liefhebber vind ik het totaal onzin. Plaatjes mooi voor inspiratie. En o ja ik ben nieuw hier maar al tijdje bezig met zelfbouw van versterkers en Luidsprekers.
Mijn Volgende bericht zal zijn over mijn nieuw in jasje te steken mini versterker LFA150(jawel alweer) en twee Mini-Cresendo (ook elektuur). in actief systeem ontwerp lekker allemaal analoog. Met uiteraard, Focal Speakers. ook een plaatje waard. Dus geen you tube geluid. Het draait nu in oude configuratie oude lelijke kasten(goed bedoeld Arjan ontwerper oude configuratie). Het was allemaal defect en oud maar het zal spelen als nieuw.(wel wat elco.s vervangen. En trafoos van 230 volt types. Maar later meer op juiste plek. Ik moet nog wennen aan site.
mvgr Blackfocal
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Bij deze van harte welkom geheten.
(we zijn hier ook dol op foto's van projecten, kun je direct op de site uploaden. dus geen photobucket oid.)
(we zijn hier ook dol op foto's van projecten, kun je direct op de site uploaden. dus geen photobucket oid.)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
welkom hier!BLACKFOCAL schreef:........ ik ben nieuw hier maar al tijdje bezig met zelfbouw van versterkers en Luidsprekers.
hint: http://forum.zelfbouwaudio.nl/posting.p ... =post&f=51
hint2: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 26&t=25627
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Welkom!
, ik denk dat veel Vifa liefhebbers het ook onzin vinden 
Ik zie het verband niet met FocalBLACKFOCAL schreef:Als Focal liefhebber vind ik het totaal onzin.
Re: Zin en onzin van luidsprekers op YouTube
Haha, ik leerde op de zondagschool dat god houdt van christenen en katholieken, zoiets zal het wel zijn.

