scanspeak event of...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: scanspeak event of...

Bericht door snoef3 »

Speakerland schreef:
Hallo Snoef,

Dat snap ik, maar wat ik niet snap is waarom er zo vaak voor halve oplossingen wordt gekozen. Het kost toch niet zoveel om gewoon een fatsoenlijk klinkend ontwerpje aan te schaffen en te bouwen? Of je moet dat "door rommelen" als de ultieme beleving van de hobby beschouwen?

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland
Ruud, Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Je kunt niet in mijn portemonnee kijken. Of dat ik mijn racefiets belangrijker vind. Misschien zou je een business model moeten bedenken wat rekening houdt met halve oplossingen. Ik zou het toejuichen als ik ergens heen kan gaan om te vergelijken met een ruim aanbod 2de hands.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: scanspeak event of...

Bericht door markbakk »

De discussie wordt wat zinloos. Bouw maar gewoon de Event. Je hebt de kast en het filter. Je weet waarop je gaat uitkomen en het is zeker geen onaardige speaker.
Wimpol
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 11 feb 2018, 21:15

Re: scanspeak event of...

Bericht door Wimpol »

1 jaar later... hoe is dit eigenlijk afgelopen vraag ik me af?

Ik heb ook sinds +-1995 een Scan-speak Event en vorige week had ik plots een defecte 18W8535-00, terwijl het volume erg stil stond overigens... Ik heb de nieuwe versie 18W8535-01 gekocht (x2) en deze is duidelijk helderder in middentoongebied en maakt de Event zeker beter, klinkt strakker en laag gaat even mooi diep. Ik heb in 2009 Claritycaps SA geplaatst ipv de standaard Audyn MKP-QS, hoogweergave is daardoor beter geworden.

Ik had de keuze: de originele 18W8535-00 is ook nog leverbaar aan €140, de nieuwe 18W8535-01 kost €160. Het valt mij op dat de vorm van de rubber hoger/stijler is dan bij het oude model.
676200AA-E3C7-483F-87DD-E1E9714A716B.jpeg
Ik vond op marktplaats toevallig ook een Event te koop waar 1 speaker defect gegaan was, ideaal om mijn andere nog werkende 18W8535-00 in te plaatsen zodat deze niet verloren is. Ik heb nu 2 werkende Event sets: 1x met oude 18W8535-00 en originele filter, 1x met 18W8535-01 met Claritycaps SA
Het originele filter ga ik ook aanpassen, Audyn Cap plus of is er iets anders dat jullie hier aanraden voor de Event?
5F926E69-BDA3-44FE-9EAE-ABB057BB4B27.jpeg
06C390AD-0F01-43CD-8441-DE529C158E60.jpeg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: scanspeak event of...

Bericht door dre »

Audyn cap+ past er prima bij.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: scanspeak event of...

Bericht door snoef3 »

leuk vervolg op mijn oorspronkelijke vraag maar ik heb de mijne verkocht. Heb nu q acoustics monitors met een peerless xls10 sub.
succes verder.
Wimpol
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 11 feb 2018, 21:15

Re: scanspeak event of...

Bericht door Wimpol »

Het zal eens Audyn cap+ worden, was ook al in die richting aan het denken...

Ondertussen opgeruimd :-)
_DSC3156.jpg
Blijft zo niet staan, is maar testopstelling voor A/B vergelijking, deze zomer zou ik de houtfineer willen afschuren en beitsen: ofwel donkerder ofwel bleker maar het gelige moet eruit, wil een modernere look ipv tradionele.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: scanspeak event of...

Bericht door dre »

Kaal schuren en Osmo hardwax er op.
Dan blijven ze mooi blank.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: scanspeak event of...

Bericht door bas focal m180 »

Wimpol schreef:
Het zal eens Audyn cap+ worden, was ook al in die richting aan het denken...

.
Een erg mooie dynamische condensator.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”