Bouwpakket aanpassen: inhoud

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

pieter pan schreef:
richard schreef:
dat de luchtweg tussen woofers en basreflexpijp vrij moet blijven van dempingsmateriaal.

Is dit zo???
Het hoeft niet beslist, maar met een vrije doorgang tussen membraan en poort gaat er zo min mogelijk laagenergie verloren.

Maar als het zo al prima klinkt dan zou ik het zo laten; een goed resultaat bij het aanbrengen van dempingsmateriaal is meestal toch iets wat het beste met experimenteren kan worden bepaald.
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Gister is de meubelmaker langs geweest en heeft de tekening in ontvangst genomen. De basis van de kast (op de tekening het zwart) gaat gebouwd worden. Vanzelfsprekend zal over een tijdje op m'n eigen site een foto-shoot volgen, maar daarvan houd ik jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

[/quote]Het hoeft niet beslist, maar met een vrije doorgang tussen membraan en poort gaat er zo min mogelijk laagenergie verloren.

Maar als het zo al prima klinkt dan zou ik het zo laten; een goed resultaat bij het aanbrengen van dempingsmateriaal is meestal toch iets wat het beste met experimenteren kan worden bepaald.[/quote]

heb nog niet geprobeerd met de demping op deze plaats, maar ik zal dat zeker wel eens proberen eens de boxen hun vaste plek hebben. Ik woon nu nog bij m'n ouders en mijn kamer is accoustisch niet ideaal, dus nu experimenteren heeft ook niet zoveel zin, maar ik ben al wel zeer tevreden over het geluid.

toch bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Ik heb inmiddels even een nieuw draadje geopend in Showcase, waar de bouw van de Dirac XT BenD te volgen zal zijn.

link
Plaats reactie