(vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Moderator: Beheerdersteam
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST (plaatjes bouw erbij)
Sorry Arjank, ik had je bericht helemaal gemist. Ik ben momenteel aan het herstellen van een ongelukje, zodra ik weer naar huis kan maak ik wat foto's.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Laatst gewijzigd door meiborg op do 11 mei 2017, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Beterschap Reinder!meiborg schreef:Sorry Arjank, ik had je bericht helemaal gemist. Ik ben momenteel aan het herstellen van een ongelukje, zodra ik weer naar huis kan maak ik wat foto's.
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Dank jullie jongens, vooruit vast een fotootje dan
Hier zien jullie hoe ik gedemagnetiseerd wordt naar voorbeeld van Van der Heide, deze week wordt er nog een audiolamp in de schedel geïnstalleerd en dan kan ik eindelijk echt van muziek van genieten.
Zonder gekheid, wat breuken en een hersenschudding, fietsen blijft toch moeilijk
.
Mvg Reinder
Hier zien jullie hoe ik gedemagnetiseerd wordt naar voorbeeld van Van der Heide, deze week wordt er nog een audiolamp in de schedel geïnstalleerd en dan kan ik eindelijk echt van muziek van genieten.
Zonder gekheid, wat breuken en een hersenschudding, fietsen blijft toch moeilijk
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Dankjewel!
Positief is dat ik eindelijk zeeën van tijd heb om op het forum te neuzen, als ik nou ook nog een plank vast kon houden.. Mijn leven zou compleet zijn
.
Mvg Reinder
Positief is dat ik eindelijk zeeën van tijd heb om op het forum te neuzen, als ik nou ook nog een plank vast kon houden.. Mijn leven zou compleet zijn
Mvg Reinder
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Ja, de overheid zou die gevaarlijke sport niet zo moeten propagerenmeiborg schreef:fietsen blijft toch moeilijk
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Tjee Reinder,
man dan heb je een beste klap gemaakt.
Sterkte!
man dan heb je een beste klap gemaakt.
Sterkte!
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Dankjewel, ja ik ben te sportief voor mijn eigen bestwil
.
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
"a man has to know his limitations" 
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Fietsen moet je aan anderen overlaten.
Sterkte.
Sterkte.
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Ik mag ook niks meer
.
Maar even serieus, ik heb dus oa mijn sleutelbeen gebroken en mijn hand flink bezeerd. Het tempo zat er toch al niet zo in met mijn inzending maar dit maakt de boel wel problematisch.
Misschien een gekke vraag, is er iemand die in de buurt woont en het leuk vindt met de praktische kant te helpen? Ik kan nog geen schroef aandraaien momenteel, maakt het wel lastig om mijn FAST af te bouwen.
Mvg Reinder
Maar even serieus, ik heb dus oa mijn sleutelbeen gebroken en mijn hand flink bezeerd. Het tempo zat er toch al niet zo in met mijn inzending maar dit maakt de boel wel problematisch.
Misschien een gekke vraag, is er iemand die in de buurt woont en het leuk vindt met de praktische kant te helpen? Ik kan nog geen schroef aandraaien momenteel, maakt het wel lastig om mijn FAST af te bouwen.
Mvg Reinder
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Het helpt als je aangeeft waar die ' buurt' is 
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Achja, ik mocht natuurlijk niet denken dus stond daar niet bij stil
.
Ik woon in Tilburg!
Mvg Reinder
Ik woon in Tilburg!
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Het voordeel van een hersenschudding is dat je vaak de klap niet kunt herinneren. Ik weet niet of je het meegekregen hebt maar de zba dag in Breda staat op losse schroeven, dus maak je maar even druk om de belangrijke dingen in het leven. Veel beterschap.
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Nou, kan je vertellen dat ik me nu al kapot verveel, van topdrukte naar stil liggen 
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Trouwens foto's van de drivers zijn hier te vinden:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=150
Mvg Reinder
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=150
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Ik ben zo goed en zo kwaad als het gaat toch aan het bouwen (je moet wat he, als je thuis zit).Nou had ik mijn breedbanders doorgemeten en bleek dat van het rendement een schamele ~88 dB per 1W/1m over is wat mij nogal laag lijkt voor een set breedbanders met zo'n hoge qts (2,3). Nu zijn de magneten ook van het alnico soort, heel mooi maar ze zijn natuurlijk ook bekend met het verliezen van het magnetisch veld over langere tijd.
Nou was ik benieuwt of ik niet gewoon een extra magneet er tegenaan aan kan plakken om het rendement wat op te schroeven? Op ebay staan erg veel maten neodium magneten, ik wil er sowieso bestellen om de frontjes te bevestigen, zou het de moeite waard zijn hier mee te experimenteren?
Ik weer dat de voordelen zijn dat het rendement omhoog gaat, qes omlaag. Nadelen zijn een groot stray magnetischveld. Tja, zou dat met dit soort oude ontwerpen heel erg nadelig zijn? Geen idee.. Iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Mvg Reinder
Nou was ik benieuwt of ik niet gewoon een extra magneet er tegenaan aan kan plakken om het rendement wat op te schroeven? Op ebay staan erg veel maten neodium magneten, ik wil er sowieso bestellen om de frontjes te bevestigen, zou het de moeite waard zijn hier mee te experimenteren?
Ik weer dat de voordelen zijn dat het rendement omhoog gaat, qes omlaag. Nadelen zijn een groot stray magnetischveld. Tja, zou dat met dit soort oude ontwerpen heel erg nadelig zijn? Geen idee.. Iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Plaatje van de progressie tot zover. Nog niet helemaal klaar met zagen.
P.S. Iemand nog advies mbt de vorige post?
Mvg Reinder
P.S. Iemand nog advies mbt de vorige post?
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Gestaag maar door, wie weet komt het nog op tijd af, moet ik nog iemand vinden die hem in Breda aflevert haha. Klein zaagfoutje in een van de schotten maar niks wat de betere bruislijm niet opvult. Zijwanden uit berken mulsiplex ertegen waar ik ook de gaatjes voor de lekke kast behuizing vd breedbander nog in moet boren, wordt nog een klusje.
mvg Reinder
mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
En met zijn broertje erbij. ý Is niet mijn beste werk, valt niet mee om uit de hand goed de cirkelzaag te hanteren en dingen netjes in elkaar te zetten met praktisch alleen een bruikbare linkerhand
.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Dat ding schreeuwt om een ambiant tweet achterop 
Re: (vintage projext #4) was omnipool, wordt lekke kast FAST
Ik heb nog wel wat flipsen units liggen
, helemaal de hype natuurlijk!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
