Hypex DLCP - configureren en uitval
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
Re: Hypex DLCP - configureren en uitval
Afgelopen vrijdag heb ik weer een (nieuwe) werkende SMPS(DLCP) onder garantie van Hypex ontvangen. Een meer dan prima service !
En nu speelt mijn versterker weer.
Ik kom nog wel iets tegen in de bediening van de DLCP (met inputboard) , dat ik nogal vreemd vind. Met de drukknopjes op het controlboard (met display) is het volume te variëren en ook de ingangsbron te kiezen.
Maar als ik dat ook met de Hypex-afstandsbediening doe, werk dat wel maar...
Als ik met de drukknopjes op het controlboard het volume heb gewijzigd, zie ik de stand (-xx dB) op het display staan. En die waarde kan ik daarna ook met de AB wijzigen en zie ik op het display de waarde veranderen. Als ik daarna met de AB een andere ingang wil kiezen (met pijltje links/rechts) dan werkt dat ook, maar.... dan zie ik dat niet op het display gebeuren. Het display blijft gewoon de volume-waarde aangeven. Ik krijg met geen mogelijkheid de geselecteerde ingang te zien, wat ik daarna ook doe met de AB.
Dit lijkt mij niet zoals het hoort.....
Andersom gebeurt hetzelfde: als ik eerst met drukknopjes op het controlboard ingang selecteer, kan ik daarna wel met AB het volume wijzigen, maar het display blijft dan tonen wel input actief is.
Iemand met dezelfde (of andere) ervaring?
En nu speelt mijn versterker weer.
Ik kom nog wel iets tegen in de bediening van de DLCP (met inputboard) , dat ik nogal vreemd vind. Met de drukknopjes op het controlboard (met display) is het volume te variëren en ook de ingangsbron te kiezen.
Maar als ik dat ook met de Hypex-afstandsbediening doe, werk dat wel maar...
Als ik met de drukknopjes op het controlboard het volume heb gewijzigd, zie ik de stand (-xx dB) op het display staan. En die waarde kan ik daarna ook met de AB wijzigen en zie ik op het display de waarde veranderen. Als ik daarna met de AB een andere ingang wil kiezen (met pijltje links/rechts) dan werkt dat ook, maar.... dan zie ik dat niet op het display gebeuren. Het display blijft gewoon de volume-waarde aangeven. Ik krijg met geen mogelijkheid de geselecteerde ingang te zien, wat ik daarna ook doe met de AB.
Dit lijkt mij niet zoals het hoort.....
Andersom gebeurt hetzelfde: als ik eerst met drukknopjes op het controlboard ingang selecteer, kan ik daarna wel met AB het volume wijzigen, maar het display blijft dan tonen wel input actief is.
Iemand met dezelfde (of andere) ervaring?
- Hans Nootdorp
O....ds23man schreef:Is normaal.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op do 09 jun 2016, 8:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
Bediening heeft zo wel een lage WAF-factor. Mijn vriendin zegt: "Ik zie niet wat er gebeurt"
Marketing wijsheid: "achter iedere klagende klant zitten 10 ontevreden klanten...."
Marketing wijsheid: "achter iedere klagende klant zitten 10 ontevreden klanten...."
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ds23man schreef:Is normaal.
- Hans Nootdorp
Daarnaast is het mij afgelopen 24 uur een keer of 4 gebeurd dat ik de DLCP met drukknop van controllerboard uit zette, waarna hij uitschakelde met "Zzz...." op display. En hij kwam nooit meer uit die diepe slaap.
Ik moest 230 volt er af halen om hem weer wakker te krijgen. DLCP heeft waarschijnlijk chronisch slaaptekort.
Ik moest 230 volt er af halen om hem weer wakker te krijgen. DLCP heeft waarschijnlijk chronisch slaaptekort.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Controleer even of de laatste firmware in de controller zit.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nou is het wel zo dat als je op redelijke afstand van je DLCP zit, ze zaak niet meer leesbaar is. Ik heb in het verleden al eens voorgesteld om een volumebar toe te voegen.Hans Nootdorp schreef:Bediening heeft zo wel een lage WAF-factor. Mijn vriendin zegt: "Ik zie niet wat er gebeurt"![]()
Zal even aan de poort rammelen bij Hypex.
- Hans Nootdorp
Mijn DLCP is van november 2014. Hoe zie ik welke firmwareversie er in zit? Met HFD?ds23man schreef:Controleer even of de laatste firmware in de controller zit.
Nu ik er meer mee "speel" merk ik dat de DLCP bij uitschakelen (met controller of AB) wel uitschakelt, maar consequent bij inschakelen niet meer op komt. Op display blijft dan "waiting for DLCP" staan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan zit er niet de laatste firmware in. Zal vanavond even uitleggen hoe je doet.
- Hans Nootdorp
- Hans Nootdorp
In de actuele download R1.11 op de Hypex-website staat in de map Setup een file DLCP Firmware V2.3.hex.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op do 09 jun 2016, 12:49, 3 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
Ik zit nog met te veel digitale bronnen voor het input-board van mijn DLCP...
Ik heb eigenlijk 4 bronnen met Toslink-uitgang:
Bluray-speler, TV/radio-kabeldecoder, TV en mediaplayer.
En de DLCP heeft slechts 1 Toslink-input.
Nu heb ik al een Toslink-AES convertor gebouwd:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=21802
Dus mijn Bluray-speler en TV kan ik nu beide met Toslink aansluiten.
De SPDIF-input heb ik gereserveerd voor mijn streamer.
Dan heb ik op het input-board nog een laatste ongebruikte digitale input: de USB-input.
Zou mooi zijn als ik met een convertor van Toslink naar USB zou kunnen gaan. Dan zou ik een 3e Toslink input kunnen creëren. Maar met Google vind ik nergens een Toslink-USB convertor.
Lijkt mij stug dat zoiets niet bestaat. Iemand een suggestie?
En de DLCP heeft slechts 1 Toslink-input.
Dan heb ik op het input-board nog een laatste ongebruikte digitale input: de USB-input.
Zou mooi zijn als ik met een convertor van Toslink naar USB zou kunnen gaan. Dan zou ik een 3e Toslink input kunnen creëren. Maar met Google vind ik nergens een Toslink-USB convertor.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is de nieuwste versie, maar die heeft een nieuwe bootloader. Daarom speciale procedure.....Hans Nootdorp schreef:In de actuele download R1.11 op de Hypex-website staat in de map Setup een file DLCP Firmware V2.3.hex.
- Hans Nootdorp
.......
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op zo 12 jun 2016, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Hans Nootdorp
Ray bedankt voor de moeite. Maar ik zie alleen maar USB naar S/PDIF convertors. Maar ik moet andersom hebben en die zie ik niet.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Hans Nootdorp schreef:Ok. Ik heb geduld.
Nog effe geduld. Ben even achter de schermen bezig of dit met de nieuwe HFD kan of met de oude versie moet.
Vandaag of morgen komt de nieuwe HFD online. Bij Hypex zijn ze nu bezig om nieuwe cdroms te branden voor de uit te leveren producten. Vanaf nu wordt alles geleverd met de nieuwe software.
- Hans Nootdorp
Ik heb gisteren de nieuwe versie van de HFD filterdesigner (4.4) geïnstalleerd. Heb daarna daarmee de bootloader, firmware en controller-firmware in de DLCP geladen en geïnstalleerd. Ging prima. Pak wel wel de helpfile van Hypex voor upgrade er bij. DLCP-bediening werkt (tot op dit moment) wel zonder haperen. In vorige versie liep de DLCP regelmatig vast en was een harde reset (230 volt er even af) noodzakelijk om hem weer aan de praat te krijgen. Apart dat niemand anders dit hier gerapporteerd heeft.
En de oude filterfiles zijn in deze nieuwe versie van HFD gewoon te importeren en te gebruiken.
Voorlopig ben ik (zeer) tevreden.
En met dank aan ds23man voor wat begeleiding.
En de oude filterfiles zijn in deze nieuwe versie van HFD gewoon te importeren en te gebruiken.
Voorlopig ben ik (zeer) tevreden.
En met dank aan ds23man voor wat begeleiding.
- Hans Nootdorp
Iemand een suggestie (mag ook zelfbouwschema zijn) ?Hans Nootdorp schreef:Ik zit nog met te veel digitale bronnen voor het input-board van mijn DLCP...
En de DLCP heeft slechts 1 Toslink-input.![]()
Zou mooi zijn als ik met een convertor van Toslink naar USB zou kunnen gaan. Dan zou ik een 3e Toslink input kunnen creëren. Maar met Google vind ik nergens een Toslink-USB convertor.Lijkt mij stug dat zoiets niet bestaat. Iemand een suggestie?