Goede in-ears
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
die zijn er ook met NC: https://www.hoofdtelefoonstore.nl/produ ... n20nc.html
en in de wat betaalbaardere hoek?
en in de wat betaalbaardere hoek?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Nou je het zegt, klopt dat ze er ook met NC zijn, even niet meer aan gedacht. Maar voor kantooromgeving is NC denk ik wat overkill hoor, tenzij Peppie en Kokkie op oorlogssterkte aan staan natuurlijk
Alternatief dat ik weet, vraag me alleen af of ze nog te koop zijn, Sennheiser MX400 (als ik even snel Google zie ik ze niet meer maar wie weet). Heb nog nooit dopjes gehad die zoveel bang for the buck gaven, waren toen iets van een tientje p/set. Had die zelfs eerder met sporten in, kocht gewoon om de zoveel tijd een nieuw setje, kon ook wel met die prijs.
De AKG's kosten ongeveer 100 Euris, zonder NC, maar dat had je al wel gezien denk ik.
Alternatief dat ik weet, vraag me alleen af of ze nog te koop zijn, Sennheiser MX400 (als ik even snel Google zie ik ze niet meer maar wie weet). Heb nog nooit dopjes gehad die zoveel bang for the buck gaven, waren toen iets van een tientje p/set. Had die zelfs eerder met sporten in, kocht gewoon om de zoveel tijd een nieuw setje, kon ook wel met die prijs.
De AKG's kosten ongeveer 100 Euris, zonder NC, maar dat had je al wel gezien denk ik.
Re: Goede in-ears
Noise cancelling werkt alleen met constante tonen of bronnen die niet snel van klank veranderen.
Zoals een brommende motor, grasmaaier etc.
En dan met name tegen lage tonen.
Tegen gezever op de radio ben je helaas op passieve demping van de doppen of kappen aangewezen
.
Een ander nadeel is dat de NC dingen altijd ruisen, dat kan echt behoorlijk zijn met NC aan.
Ik denk dat je dan het meeste succes hebt met in-ears die goed afsluiten.
Op maat gemaakt kan net zo goed dempen als goede oorkappen!
Niet de MX400 dan, want dat zijn gewone doppen.
Voor mij waren dat ook verschrikkelijke dingen omdat ze totaal niet pasten.
Zoals een brommende motor, grasmaaier etc.
En dan met name tegen lage tonen.
Tegen gezever op de radio ben je helaas op passieve demping van de doppen of kappen aangewezen
Een ander nadeel is dat de NC dingen altijd ruisen, dat kan echt behoorlijk zijn met NC aan.
Ik denk dat je dan het meeste succes hebt met in-ears die goed afsluiten.
Op maat gemaakt kan net zo goed dempen als goede oorkappen!
Niet de MX400 dan, want dat zijn gewone doppen.
Voor mij waren dat ook verschrikkelijke dingen omdat ze totaal niet pasten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Op maat gemaakt zal zeker niet onder de 100 euris komen, als HJ dat er niet aan uit wil geven.
Zoals eerder gezegd kan niet iedereen het hebben aan de oren. Bij de AKG's bleken bij mij de grootste plastics het best te passen. Dit heeft ook veel invloed op het geluid, het goede afsluiten. Dat doen types als de AKG beter dan types als MX400 inderdaad. Ik denk dan trouwens dat je vaker pasproblemen hebt met koptelefoontjes?
Zoals eerder gezegd kan niet iedereen het hebben aan de oren. Bij de AKG's bleken bij mij de grootste plastics het best te passen. Dit heeft ook veel invloed op het geluid, het goede afsluiten. Dat doen types als de AKG beter dan types als MX400 inderdaad. Ik denk dan trouwens dat je vaker pasproblemen hebt met koptelefoontjes?
Re: Goede in-ears
Ik ben voor afsluiting grote fan van Comply schuimpjes die je op je in-ears zet ipv die siliconen parapluutjes...Barry2001 schreef:Op maat gemaakt zal zeker niet onder de 100 euris komen, als HJ dat er niet aan uit wil geven.
Zoals eerder gezegd kan niet iedereen het hebben aan de oren. Bij de AKG's bleken bij mij de grootste plastics het best te passen. Dit heeft ook veel invloed op het geluid, het goede afsluiten. Dat doen types als de AKG beter dan types als MX400 inderdaad.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Ken het niet, wat is de verbetering, comfort, geluidskwaliteit of allebei? En welke gebruik je?
En hoe weet je de maat?
En hoe weet je de maat?
Re: Goede in-ears
Allebei. Ze vormen zich naar je oor dus zitten erg fijn (en blijven bv beter zitten met hardlopen) . En door de goede seal heb je betere isolatie EN betere bas. Ik gebruikte voorheen de T500 en heb nu de TX500 liggen (die andere waren tijdelijk op bij Thomann).
Voor de maat, bij mijn in ears zat dacht ik een setje van elke maat dus kon ik uitproberen...
Ps ze gaan niet eeuwig mee, je moet ze een keer in de zoveel tijd vervangen
Voor de maat, bij mijn in ears zat dacht ik een setje van elke maat dus kon ik uitproberen...
Ps ze gaan niet eeuwig mee, je moet ze een keer in de zoveel tijd vervangen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Heb voor het hardlopen een Bluetooth setje, die bevalt goed, en is ook wat frisser om die alleen daarvoor te gebruiken. Maar wil het wel eens proberen, die Comply's, kosten ook de wereld niet. De maat, ik gebruik nu op mijn AKG's ook de grootste plastics, dus ik neem aan dat ik weer de grootste moet hebben.
Op de Thomann website kun je niet zien welke je moet hebben, als ik op http://www.complyfoam.com/ kijk vind ik wel een aantal types die geschikt zouden zijn, T500 bv.
Die paraplu's, wilde laatst de AKG's indoen, parapluutje weg. Laten vallen met uitdoen oid. Waar heb ik ze voor het laatst uitgedaan, denkdenk, fietsenstalling. Ik daarnaartoe, nog teruggevonden ook... Maw verlies ze vast nog wel eens, handig om dan wat te hebben liggen ook.
Op de Thomann website kun je niet zien welke je moet hebben, als ik op http://www.complyfoam.com/ kijk vind ik wel een aantal types die geschikt zouden zijn, T500 bv.
Die paraplu's, wilde laatst de AKG's indoen, parapluutje weg. Laten vallen met uitdoen oid. Waar heb ik ze voor het laatst uitgedaan, denkdenk, fietsenstalling. Ik daarnaartoe, nog teruggevonden ook... Maw verlies ze vast nog wel eens, handig om dan wat te hebben liggen ook.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Toch is het me alsnog gelukt om een parapluutje kwijt te raken. Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt Comply's te bestellen, laat nog wel ff horen hoe deze bevallen. For the record, T500 - Large.
Re: Goede in-ears
Heel benieuwd 
Voor de IsoTunes Pro gehoorbescherming wil ik ook nog een paar extra foampies hebben, zo op de site lijken ze hetzelfde als bij IsoTunes zelf.
Voor de IsoTunes Pro gehoorbescherming wil ik ook nog een paar extra foampies hebben, zo op de site lijken ze hetzelfde als bij IsoTunes zelf.
Re: Goede in-ears
die comply foam is wel fijn, mijn b&o dopjes vallen nu niet meer uit mijn oren en ik heb beter laag
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Ik hoop dat de maat goed is. Het maakt bij de bijgeleverde parapluutjes van mijn AKG N20's enorm uit welke ik gebruik, Daar passen (en dus klinken, ze sluiten het best af) de grootste bij mij het best.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Heb ze ontvangen en geprobeerd.
Gemonteerd op mijn AKG's N20:
En ze passen gelukkig, het blijft een beetje vaag welke types nou waar op passen. Kwam het dichtstbij met de tabellen op de Comply website, voor wie het ook wil proberen. De L(arge) uitvoering dus, past bij mij perfekt. Kwaliteit valt en staat met het afsluiten, dat had ik met de originele dopjes al wel geconstateerd. Als je het schuim tussen je vingers neemt krimpt het, je stop ze in je oren en na iets van 10 sec hebben ze zich uitgezet.
En dan luisteren, echt goed. Met de oude was niet veel mis, maar dit sluit zo perfekt af, het is nog een tandje beter, met name in het laag. Ben er heel tevreden over eigenlijk, en dat voor 2 tientjes. Aanrader!
Gemonteerd op mijn AKG's N20:
En ze passen gelukkig, het blijft een beetje vaag welke types nou waar op passen. Kwam het dichtstbij met de tabellen op de Comply website, voor wie het ook wil proberen. De L(arge) uitvoering dus, past bij mij perfekt. Kwaliteit valt en staat met het afsluiten, dat had ik met de originele dopjes al wel geconstateerd. Als je het schuim tussen je vingers neemt krimpt het, je stop ze in je oren en na iets van 10 sec hebben ze zich uitgezet.
En dan luisteren, echt goed. Met de oude was niet veel mis, maar dit sluit zo perfekt af, het is nog een tandje beter, met name in het laag. Ben er heel tevreden over eigenlijk, en dat voor 2 tientjes. Aanrader!
Re: Goede in-ears
En waar heb je ze besteld dan?
Met Hificorner heb ik gechat maar die leveren alleen de modellen die ze op de site hebben hebben staan en anders wordt er ook niet besteld
Met Hificorner heb ik gechat maar die leveren alleen de modellen die ze op de site hebben hebben staan en anders wordt er ook niet besteld
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
mijn probleem is dat die in-ears niet blijven zitten
Die hangen half in mijn oorschelpen en dan verlies ik driekwart van het volume en het detail.
Ik zou eigenlijk in-ears moeten hebben die toch voorzien zijn van een hoofdband (of hoe heet je dat ding dat de oorschelpen vast houdt) die de in-ears met lichte druk in mijn oren drukt. Maar dat heb ik nog nergens gevonden eigenlijk.
Ik zou eigenlijk in-ears moeten hebben die toch voorzien zijn van een hoofdband (of hoe heet je dat ding dat de oorschelpen vast houdt) die de in-ears met lichte druk in mijn oren drukt. Maar dat heb ik nog nergens gevonden eigenlijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
Bedoel je zoiets: http://www.hardlopenwinkel.nl/Bluetooth ... rt-Comfort
Deze gebruik ik tijdens het hardlopen, prettig zonder snoertje. Klinken wel aardig, maar kwalitatief wel een andere orde dan de AKG's moet ik zeggen.
En verder hangt het denk ik van je gehooringang af, inderdaad niet bij iedereen blijven in-ears zitten. Die Comply's hebben wel het voordeel dat ze uitzetten direkt na het indoen, scheelt wel natuurlijk, zetten zichzelf wat vast in je gehooringang. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, zoek het eens in de sport hoek
staan wel meer modellen in-ear met iets beugel-achtigs.
Deze gebruik ik tijdens het hardlopen, prettig zonder snoertje. Klinken wel aardig, maar kwalitatief wel een andere orde dan de AKG's moet ik zeggen.
En verder hangt het denk ik van je gehooringang af, inderdaad niet bij iedereen blijven in-ears zitten. Die Comply's hebben wel het voordeel dat ze uitzetten direkt na het indoen, scheelt wel natuurlijk, zetten zichzelf wat vast in je gehooringang. Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, zoek het eens in de sport hoek
Re: Goede in-ears
Ik gebruik mijn in-ear ook voor het hardlopen en door de Comply's gaan ze nergens heen, terwijl die siliconen parapluutjes om de haverklap uit mijn oren laxeren. Goed indoen is ook cruciaal, de "andere" hand achter je hoofd langs, je oorschelp naar achter trekken en dan de in-ears in je gehoorgang duwen...
Ps je hebt ze volgens mij ook extra lang voor nog meer isolatie
Ps je hebt ze volgens mij ook extra lang voor nog meer isolatie
Re: Goede in-ears
Barry2001 schreef:Audique . Kosten 2 tientjes dus, en (ik dacht) EUR 2,95 verzendkosten.
Re: Goede in-ears
Ik heb dopjes van Koss. Deze klinken voor het geld ook nog erg goed.
Deze hebben ook het memory foam. Werkt het zelfde als die gele gehoor beschermings dopjes.
https://www.koss.com/headphones/earbuds ... hones/plug
Deze hebben ook het memory foam. Werkt het zelfde als die gele gehoor beschermings dopjes.
https://www.koss.com/headphones/earbuds ... hones/plug
Re: Goede in-ears
Ik vind het juist erg vervelend om tijdens het hardlopen helemaal niets te horen!
Ook gevaarlijk, want je bent je totaal niet meer bewust van het verkeer.
Ook gevaarlijk, want je bent je totaal niet meer bewust van het verkeer.
Re: Goede in-ears
Die Comply dingen zijn ook handig voor op de motor. Je oren beschermen terwijl je muziek of radio luistert.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Goede in-ears
die laatste waren niet veel soeps.Henkjan schreef:zijn er ook fatsoenlijke (en niet te dure) die of noise canceling hebben of gewoon goed afdichten? zodat ik Koen&Sander buiten kan sluiten?
gaan we eerst maar eens opzoeken waar ik die gelaten heb...Rody schreef:..... de dopjes gepakt die bij de Sony Xperia telefoon ....
nadat we de radio zo hebben gezet dat die aan onze kant van de hut vrij zacht is, volstaat een open ding om de 538 terreur buiten te houden, terwijl je toch het hoort als een collega wat tegen je probeert te zeggen. Ik heb bij de locale expert een setje Sennheisers gehaald die t best wel aardig doen (op t laag na natuurlijk), zeker voor de lage prijs (was de enige die ze hadden, ). nu eens zien of de IT-guru wil meewerken om de drivers voor die Douk DAC te installeren en dan eens op zoek naar een niet afsluitende meer audiofiel verantwoorde set
