Een klassieke 3-weg met Eton units...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ik ben er vrij zeker van dat veel van die minder slim afgestemde systemen juist veel vervorming vertonen en dat juist die vervorming wordt geïnterpreteerd als droog en 'pace'.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Dat de neo3pdr niet in dit ontwerp past ben ik het helemaal mee eens.
De 9700 staat dan ook op 1,maar omdat de mid klein is en vrij ver kan doorlopen lijkt een 3/4 inch tweeter me ook nog een optie.
de Eton 19 sd1 https://www.solen.ca/pdf/eton/19sd1.pdf zou het hele projet eton maken bijvoorbeeld.
Scan-speak d2010-851300 http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/d2010-851300.pdf
De 9700 staat dan ook op 1,maar omdat de mid klein is en vrij ver kan doorlopen lijkt een 3/4 inch tweeter me ook nog een optie.
de Eton 19 sd1 https://www.solen.ca/pdf/eton/19sd1.pdf zou het hele projet eton maken bijvoorbeeld.
Scan-speak d2010-851300 http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/d2010-851300.pdf
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
*volg*
ik wordt al helemaal warm van alleen die Eton in je OP
fraaie driver
ik wordt al helemaal warm van alleen die Eton in je OP
fraaie driver
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Oké,even wat plaatjes:
Poort aan de achterzijde?
Poort aan de voorzijde?
Golden ratio verhouding,poort voor of achter?
Poort aan de achterzijde?
Poort aan de voorzijde?
Golden ratio verhouding,poort voor of achter?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Doe hem aan de zijkant, is weer eens wat anders....... 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Voor de meeste flexibiliteit bij het opstellen van de kasten zou ik er voor kiezen om de poort aan de voorkant te maken. De middentoner komt in een eigen kamer en als je de woofer ook niet al te hoog laat doorlopen zal een poort resonantie op de middentonen vermoedelijk niet gebeuren en niet voor overlast zorgen met de poort aan de voorkant.
Qua opstelling zou ik voor de laatste gaan, golden show......euh golden ratio, ziet er lekker retro uit.
http://www.troelsgravesen.dk/SEAS-3-Way ... c-mkII.htm perhaps?
Qua opstelling zou ik voor de laatste gaan, golden show......euh golden ratio, ziet er lekker retro uit.
http://www.troelsgravesen.dk/SEAS-3-Way ... c-mkII.htm perhaps?
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Die had ik ook al gezien.
Het voordeel van een wat hogere kast is een lagere stand,dat maakt het weer wat netter......
Het voordeel van een wat hogere kast is een lagere stand,dat maakt het weer wat netter......
- firsttimer
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 25 feb 2010, 17:37
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Jaah! net als TAD een zogenaamde Bi-Directional Aero-Dynamic Slot-port:ds23man schreef:Doe hem aan de zijkant, is weer eens wat anders.......
http://tad-labs.com/en/consumer/ce1/technology.html
- Bijlagen
-
- technology_img03.jpg (8.43 KiB) 389 keer bekeken
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Die Eton ken ik niet maar zelf vind ik de 9700 fijner (rustiger) klinken dan deze SC. De 9700 was zonder ferro fluid. Kan dus ook niet verouderen maar de continue belastbaarheid was wel weer lager.dre schreef:Dat de neo3pdr niet in dit ontwerp past ben ik het helemaal mee eens.
De 9700 staat dan ook op 1,maar omdat de mid klein is en vrij ver kan doorlopen lijkt een 3/4 inch tweeter me ook nog een optie.
de Eton 19 sd1 https://www.solen.ca/pdf/eton/19sd1.pdf zou het hele projet eton maken bijvoorbeeld.
Scan-speak d2010-851300 http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/d2010-851300.pdf
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Yep,ik heb al wat zoekertjes neergezet.
Het lijkt me echt de match voor dit project.
Al moet de 9500 zeker niet vergeten worden.
Had je nog even naar 'opstellingen' gekeken?
Een slotpoort is ook zeker een optie.
Die heb ik namelijk nog niet gehad.
Het lijkt me echt de match voor dit project.
Al moet de 9500 zeker niet vergeten worden.
Had je nog even naar 'opstellingen' gekeken?
Een slotpoort is ook zeker een optie.
Die heb ik namelijk nog niet gehad.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Tja, een slotpoort kan ook, heeft iets meer verlies. Zie er geen voordeel in t.o.v. een ronde poort met nette afrondingen binnen en buiten. En als je ze vrijstaand wilt gebruiken, wat met deze afmetingen logisch lijkt, zou mijn voorkeur uitgaan naar de symmetrisch bovenste opstelling met de poort aan de achterzijde. Maar erg veel zal het allemaal niet uitmaken. Een goede afstemming is belangrijker.dre schreef:Had je nog even naar 'opstellingen' gekeken?
Een slotpoort is ook zeker een optie.
Die heb ik namelijk nog niet gehad.
Kan het even niet terug vinden maar Jeroen heeft destijds iets vergelijkbaars gemaakt voor zijn vader meen ik.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
U vraagt,..................
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 59&t=14793
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 59&t=14793
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Die dingen klonken echt prima,vooral de plaatsing was enorm goed.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ik nog een leuke ontwerpje tegen:
De verhoudingen spreken me wel aan.
De verhoudingen spreken me wel aan.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Eton Blue note met iets andere bezetting 
Of minuetta.


Of minuetta.


Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
waren de eerste de beste die ik tegen kwam.
Als je even flink googled op Minuetta en Blue-note kom je echt wel mooie dingen tegen. Sommige erg lomp. Anderen super mooi.
tevens zwerven er ook verschillende bouwtekeningen van eton ontwerpen rond met de 8-800.
Als je even flink googled op Minuetta en Blue-note kom je echt wel mooie dingen tegen. Sommige erg lomp. Anderen super mooi.
tevens zwerven er ook verschillende bouwtekeningen van eton ontwerpen rond met de 8-800.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
dat klopt.
Maar de 4 inch mid moet in ongeveer 1,5 liter....
Om nou een luciferdoosje op de wooferkast te zetten.
Het is lastig om een kast met deze bezetting een beetje fraai uiterlijk te geven in ieder geval......
Maar er broeit wel wat.
Maar de 4 inch mid moet in ongeveer 1,5 liter....
Om nou een luciferdoosje op de wooferkast te zetten.
Het is lastig om een kast met deze bezetting een beetje fraai uiterlijk te geven in ieder geval......
Maar er broeit wel wat.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
De optie voor een passieve radiator kwam ook nog even naar boven trouwens.
Heeft iemand hier er wel eens mee gewerkt?
Heeft iemand hier er wel eens mee gewerkt?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
hrscharft schreef:
Jesses.......die is echt heel mooi......niet zozeer door de bezetting, maar dat fineer....die tekening.....wauw
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
We stoppen er mee, straks wil je ook nog de maat boutjes weten die we allemaal gebruikt hebbendre schreef:De optie voor een passieve radiator kwam ook nog even naar boven trouwens.
Heeft iemand hier er wel eens mee gewerkt?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
dan kan je m toch nog gesloten noemendre schreef:De optie voor een passieve radiator kwam ook nog even naar boven trouwens.
Heeft iemand hier er wel eens mee gewerkt?
(ik heb wel eens reclame van een sub gezien waar een PR als gesloten werd aangeprezen)
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=viewdre schreef:De optie voor een passieve radiator kwam ook nog even naar boven trouwens.
Heeft iemand hier er wel eens mee gewerkt?
