Nieuwe condensatoren van mundorf

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Nieuwe condensatoren van mundorf

Bericht door ray5150 »

Ik moet zeggen dat Rudy redelijk vlot is met antwoorden.
Ook heeft hij wel eens wat bestelde spullen meegenomen naar een luisterdag, scheelde toch weer verzendkosten. :goedzo:
scanspeakman

Re: Nieuwe condensatoren van mundorf

Bericht door scanspeakman »

Ik snap je frustratie ten aanzien van het eerste antwoord. Je geeft immers een paar honderd zuur verdiende knaken uit aan een paar c's en dat verwacht je een wat uitgebreider antwoord. Maar ik snap ook het antwoord van Eltim wel weer. Want wat je eigenlijk vraagt is "welke denkt u dat ik beter zal vinden klinken in een configuratie die u waarschijnlijk nog nooit hebt gehoord" en daar kunnen ze uiteraard geen antwoord op geven. Zoals Tony op zijn site aangeeft; filtercomponenten is als koken. Snufje zout en paar korreltjes peper erbij om het op smaak te brengen. En dat is zo ontzettend persoonlijk.

Soms moet je gewoon de gok nemen en voor een bepaald component gaan. Ik heb voor zelfde keuze gestaan. Duelund of Mundorf SGO in serie met tweeter (EVO was er nog niet). Duelund gegokt en klinkt super. Geen moment spijt van. Maar denk dat met met de mundorf SGO ook super had geklonken maar net iets anders. En zolang je niet over ongelimiteerde middelen beschikt en ze allebei kan kopen om te vergelijken zal je het nooit weten. Maar denk dat je met allebei een uitstekende keuze maakt. Soms kan je vanwege nieuwere technieken of materialen beter voor het nieuwere model gaan (bv minder snel veroudering).

Scanspeakman
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”