Raspberry take 2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Raspberry? frustatieberry!
Nee ik ben vrij druk en ben die nas van me ook beu, duurste ding op de markt en maar problemen geven die synology....ben echt teleurgesteld dat ik het niet aan de praat krijg...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Het dat je zo een eind uit de buurt woont.
Als met bestands beheer of verkenner in je netwerk kijkt, zie ja dan wel de Raspberry en of de Nas staan in Netwerk?
Als met bestands beheer of verkenner in je netwerk kijkt, zie ja dan wel de Raspberry en of de Nas staan in Netwerk?
Re: Raspberry? frustatieberry!
Nee zie alleen de nas...hannesie schreef:Het dat je zo een eind uit de buurt woont.
Als met bestands beheer of verkenner in je netwerk kijkt, zie ja dan wel de Raspberry en of de Nas staan in Netwerk?
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ik heb het al eens eerder gezegd.
Leg de lat nu eens lager en probeer LMS eerst eens op een pc te draaien.
Dan kan je evt andere mogelijke zaken uitsluiten.
Als dat werkt kan je evt een oudere versie LMS op de NAS proberen.
Leg de lat nu eens lager en probeer LMS eerst eens op een pc te draaien.
Dan kan je evt andere mogelijke zaken uitsluiten.
Als dat werkt kan je evt een oudere versie LMS op de NAS proberen.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Een optie is mogelijk de Nas te selecteren, niet echt doorklikken, en dan met de rechtermuisknop aanklikken, als het goed is zal hij dan mogelijk je IP nummer en poortnummer laten zien.
De Raspberry, ik weet niet welk programma je gebruikt voor die RPI, maar die zal dan niet eerder zichtbaar worden dan wanneer hij werkelijk goed is geconfigureerd uiteindelijk.
En anders eens met die NAS hier langs fietsen, dan hebben we het waarschijnlijk zo voor elkaar.
De Raspberry, ik weet niet welk programma je gebruikt voor die RPI, maar die zal dan niet eerder zichtbaar worden dan wanneer hij werkelijk goed is geconfigureerd uiteindelijk.
En anders eens met die NAS hier langs fietsen, dan hebben we het waarschijnlijk zo voor elkaar.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 23 apr 2015, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ik ben er ff klaar mee, wifi en internet hebben hier zeer veel problemen gegeven door de nieuwe cisco kabelmodems/wifirouters die zeelandnet momenteel uitdeelt, ben allang blij dat wifi en de chromecast het doen 
Re: Raspberry? frustatieberry!
De installatie en activatie van een module als de LMS heeft voor het netwerk verder helemaal geen invloed.Shadow schreef:Ik ben er ff klaar mee, wifi en internet hebben hier zeer veel problemen gegeven door de nieuwe cisco kabelmodems/wifirouters die zeelandnet momenteel uitdeelt, ben allang blij dat wifi en de chromecast het doen
Het is vergelijkbaar met een extra lampje/breedstraler op het front van je auto. bij wijze van spreken.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Heb het nog steeds liggen, niks meer mee gedaan zo beu was ik het, realiseer me dat lms niet wil draaien op m'n nas (synology ds114) en daar baal ik flink van, het is allemaal niet erg plug n play...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Dat weet ik maar op 1 of andere manier wil die nas geen lms draaien...FR_Aad schreef:Het is anders geen 'rocket science'
Re: Raspberry? frustatieberry!
Welke firmware draait hij dan nu?Shadow schreef:Dat weet ik maar op 1 of andere manier wil die nas geen lms draaien...FR_Aad schreef:Het is anders geen 'rocket science'
Re: Raspberry? frustatieberry!
Gewoon ergens in huis een oud computertje met Linux of Vortexbox zetten. Ben je in een uurtje klaar en veel flexibeler.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Blijkbaar heb ik LMS wel draaiend op de NAS, was alleen vergeten een firewall exempt te maken ervoor, es ff proberen...
Re: Raspberry? frustatieberry!
Kuch, stoffig, ik kwam net m'n pi2 met dacbord en digibord weer tegen in een tas met snoeren, nadat ik afscheid genomen heb van m'n smartphone en google wil ik die weer eens aanslingeren in de hoop dat ik met een ipad oid aan de slag kan;
- spotify streamen via de berry
- muziek van de nas streamen via de berry
dit alles met een ipad of iphone te bedienen. waar kom ik dan op uit aan OS op de berry?
- spotify streamen via de berry
- muziek van de nas streamen via de berry
dit alles met een ipad of iphone te bedienen. waar kom ik dan op uit aan OS op de berry?
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ik speel hier met Volumio op een Rpi met HiFiberry DAC.
Voor Spotify gebruik ik de Spotify Connect plug-in voor Volumio, werkt voor mij perfect.
Voor Spotify gebruik ik de Spotify Connect plug-in voor Volumio, werkt voor mij perfect.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Werkt het ook om vanaf je NAS te streamen?
Werkt je met een ipad/iphone?
Werkt je met een ipad/iphone?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ook een optie: piCorePlayer op een kaartje zetten en daarin met LMS activeren (aanvinken). LMS draait dan automatisch op de achtergrond, en biedt al de mogelijkheden en gemakken van een afzonderlijke server.
Ik zou enkele verschillende systeempjes naar een SD-kaartje schrijven, zodat je al snel zelf een beeld krijgt wat jou het beste ligt.
Ik zou enkele verschillende systeempjes naar een SD-kaartje schrijven, zodat je al snel zelf een beeld krijgt wat jou het beste ligt.
Re: Raspberry? frustatieberry!
Ik werk niet met een NAS.Shadow schreef:Werkt het ook om vanaf je NAS te streamen?
Werkt je met een ipad/iphone?
Met spotify connect is de Rpi bedienbaar met je telefoon.
Re: Raspberry take 2
Ok super, gaan we proberen, ik moet zeggen dat Spotify meer gebruikt zal worden als de NAS denk ik, maar goed.
Re: Raspberry take 2
Nou Volumio aan de praat hoor, alleen de hifiberry dac niet, krijg wel geluid als ik de jack output selecteer, maar geen als ik de hifiberry dac+ selecteer, hardwarematig is het in orde...
Re: Raspberry take 2
Nu ook geluid uit de dac maar alleen als ik audio naar de Pi push via netwerk, Spotify Connect wil nog niet ondanks dat die plugin actief staat...ff verder puzzelen nog 
Re: Raspberry take 2
Volgens de web player van spotify doet connect het ook, maar da's gek want ik kan niet meer via m'n browser in de Pi momenteel 
Re: Raspberry take 2
Al eens geprobeerd om een img bestand te downloaden via de Hifiberry installer?
