Raspberry take 2

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Nee ik ben vrij druk en ben die nas van me ook beu, duurste ding op de markt en maar problemen geven die synology....ben echt teleurgesteld dat ik het niet aan de praat krijg...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door hannesie »

Het dat je zo een eind uit de buurt woont.

Als met bestands beheer of verkenner in je netwerk kijkt, zie ja dan wel de Raspberry en of de Nas staan in Netwerk?
netwerk.JPG
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

hannesie schreef:
Het dat je zo een eind uit de buurt woont.

Als met bestands beheer of verkenner in je netwerk kijkt, zie ja dan wel de Raspberry en of de Nas staan in Netwerk?
netwerk.JPG
Nee zie alleen de nas...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door FR_Aad »

Ik heb het al eens eerder gezegd.
Leg de lat nu eens lager en probeer LMS eerst eens op een pc te draaien.
Dan kan je evt andere mogelijke zaken uitsluiten.
Als dat werkt kan je evt een oudere versie LMS op de NAS proberen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door hannesie »

Een optie is mogelijk de Nas te selecteren, niet echt doorklikken, en dan met de rechtermuisknop aanklikken, als het goed is zal hij dan mogelijk je IP nummer en poortnummer laten zien.

De Raspberry, ik weet niet welk programma je gebruikt voor die RPI, maar die zal dan niet eerder zichtbaar worden dan wanneer hij werkelijk goed is geconfigureerd uiteindelijk.

En anders eens met die NAS hier langs fietsen, dan hebben we het waarschijnlijk zo voor elkaar.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 23 apr 2015, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Ik ben er ff klaar mee, wifi en internet hebben hier zeer veel problemen gegeven door de nieuwe cisco kabelmodems/wifirouters die zeelandnet momenteel uitdeelt, ben allang blij dat wifi en de chromecast het doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door hannesie »

Shadow schreef:
Ik ben er ff klaar mee, wifi en internet hebben hier zeer veel problemen gegeven door de nieuwe cisco kabelmodems/wifirouters die zeelandnet momenteel uitdeelt, ben allang blij dat wifi en de chromecast het doen :mrgreen:
De installatie en activatie van een module als de LMS heeft voor het netwerk verder helemaal geen invloed.
Het is vergelijkbaar met een extra lampje/breedstraler op het front van je auto. bij wijze van spreken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Heb het nog steeds liggen, niks meer mee gedaan zo beu was ik het, realiseer me dat lms niet wil draaien op m'n nas (synology ds114) en daar baal ik flink van, het is allemaal niet erg plug n play...
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door FR_Aad »

Het is anders geen 'rocket science'
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

FR_Aad schreef:
Het is anders geen 'rocket science'
Dat weet ik maar op 1 of andere manier wil die nas geen lms draaien...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door hannesie »

Shadow schreef:
FR_Aad schreef:
Het is anders geen 'rocket science'
Dat weet ik maar op 1 of andere manier wil die nas geen lms draaien...
Welke firmware draait hij dan nu?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door FR_Aad »

Gewoon ergens in huis een oud computertje met Linux of Vortexbox zetten. Ben je in een uurtje klaar en veel flexibeler.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Blijkbaar heb ik LMS wel draaiend op de NAS, was alleen vergeten een firewall exempt te maken ervoor, es ff proberen...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Kuch, stoffig, ik kwam net m'n pi2 met dacbord en digibord weer tegen in een tas met snoeren, nadat ik afscheid genomen heb van m'n smartphone en google wil ik die weer eens aanslingeren in de hoop dat ik met een ipad oid aan de slag kan;

- spotify streamen via de berry
- muziek van de nas streamen via de berry

dit alles met een ipad of iphone te bedienen. waar kom ik dan op uit aan OS op de berry?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Zweitse »

Ik speel hier met Volumio op een Rpi met HiFiberry DAC.
Voor Spotify gebruik ik de Spotify Connect plug-in voor Volumio, werkt voor mij perfect.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Shadow »

Werkt het ook om vanaf je NAS te streamen?
Werkt je met een ipad/iphone?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Marp »

Ook een optie: piCorePlayer op een kaartje zetten en daarin met LMS activeren (aanvinken). LMS draait dan automatisch op de achtergrond, en biedt al de mogelijkheden en gemakken van een afzonderlijke server.

Ik zou enkele verschillende systeempjes naar een SD-kaartje schrijven, zodat je al snel zelf een beeld krijgt wat jou het beste ligt.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry? frustatieberry!

Bericht door Zweitse »

Shadow schreef:
Werkt het ook om vanaf je NAS te streamen?
Werkt je met een ipad/iphone?
Ik werk niet met een NAS.
Met spotify connect is de Rpi bedienbaar met je telefoon.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Shadow »

Ok super, gaan we proberen, ik moet zeggen dat Spotify meer gebruikt zal worden als de NAS denk ik, maar goed.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Shadow »

Nou Volumio aan de praat hoor, alleen de hifiberry dac niet, krijg wel geluid als ik de jack output selecteer, maar geen als ik de hifiberry dac+ selecteer, hardwarematig is het in orde...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Shadow »

Nu ook geluid uit de dac maar alleen als ik audio naar de Pi push via netwerk, Spotify Connect wil nog niet ondanks dat die plugin actief staat...ff verder puzzelen nog :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Shadow »

Volgens de web player van spotify doet connect het ook, maar da's gek want ik kan niet meer via m'n browser in de Pi momenteel :think:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Zweitse »

Heb je het img bestand van de Volumio, of van de Hifiberry site?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Shadow »

Volumio site :idea:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Raspberry take 2

Bericht door Zweitse »

Al eens geprobeerd om een img bestand te downloaden via de Hifiberry installer?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”