Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Wordt Bohlender &Graebener RD series een OEM produkt?
Vroegâh had je 'bandjes' van Strathearn (Stratec). Na verloop van tijd lieten soms de magneten los omdat de lijmverbinding niet duurzaam bleek. Dat moet je met moderne magneetjes niet overkomen.
[Edit]Je kunt natuurlijk altijd meneer Dahlberg gaan nadoen.
Het Dahlberg project had ik ook gezien, ik vraag me af hoe die dingen meten (en klinken). Een vervolg heb ik niet kunnen vinden. Het is ieder geval een gevaarlijke exercitie met die lange stangen vol met magneten.markbakk schreef:Vroegâh had je 'bandjes' van Strathearn (Stratec). Na verloop van tijd lieten soms de magneten los omdat de lijmverbinding niet duurzaam bleek. Dat moet je met moderne magneetjes niet overkomen.
Gerrit
Is er al nieuws? Of is het einde verhaal?
Er is nog geen nieuws. De producten zijn ook ng niet verdwenen van de Duitse importeur. Behalve dan dat ze momenteel niet leverbaar zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Ben bang dat het einde oefening is......
Ik denk dat ik nog in de ontkenningsfase zit 
Ik wilde net even de specs van de Neo8s opzoeken bij Proraum. Blijkt dat die er al niet meer op staat, alleen de gewone Neo8 is er nog
De Neo10 is inmiddels verder is prijs gestegen naar €399
Gelukkig had ik laatst nog een paartje Neo10's gekocht voor de zekerheid want nu worden ze toch echt te duur.
Gerrit
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De RD's hebben ze van de site afgehaald en wat er nu nog op staat is wat nog op voorraad is, op=op......
Ben trouwens wel benieuwd wat Genesis loudspeakers gaat doen, de RD series zijn over en uit ben ik bang.
Ben trouwens wel benieuwd wat Genesis loudspeakers gaat doen, de RD series zijn over en uit ben ik bang.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dit staat sinds 6 mei op de BG facebook pagina:
Hello BG Radia customers and friends,
Earlier this year, Christie acquired the assets of BG Radia including the intellectual property associated with the BG Radia Neo planar ribbon drivers and a patent for a curved coaxial loudspeaker design.
Although there are no plans to support, develop or manufacture BG Radia loudspeakers, Christie is offering opportunities to companies interested in licensing the BG Radia brand, select BG Radia loudspeaker designs and the patented Neo planar ribbon drivers.
For more information on the acquisition or licensing opportunities, please contact Craig Sholder, Executive VP, Business Development and Strategic Planning at Christie. You can reach Craig Sholder by emailing sales@bgradia.com.
Earlier this year, Christie acquired the assets of BG Radia including the intellectual property associated with the BG Radia Neo planar ribbon drivers and a patent for a curved coaxial loudspeaker design.
Although there are no plans to support, develop or manufacture BG Radia loudspeakers, Christie is offering opportunities to companies interested in licensing the BG Radia brand, select BG Radia loudspeaker designs and the patented Neo planar ribbon drivers.
For more information on the acquisition or licensing opportunities, please contact Craig Sholder, Executive VP, Business Development and Strategic Planning at Christie. You can reach Craig Sholder by emailing sales@bgradia.com.
- Leeuwarden
Fabriek maar in de schuur. Kan je er mooi een sticker op plakken: "Earhtquake tested".
- Leeuwarden
Oh ja, ook wat Chinese tekens op zetten, maakt niet uit wat. Komt betrouwbaarder over.
-
Jamesblond
ds23man schreef:Dit staat sinds 6 mei op de BG facebook pagina:
Waarom zou een bedrijf een ander bedrijf en diens intellectueel eigendom opkopen, om er vervolgens niks mee te doen??
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Christie gebruikt de Neo drivers in hun eigen luidsprekers. Vermoedelijk waren er enige financiele problemen bij BG en was Christie genoodzaakt BG maar op te kopen.
Heb je de metingen bekeken? Ik mag hopen dat de B&G RD elementen het beter doen.ds23man schreef:
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Die vervormingsmetingen bedoel je? Die worden op DIYaudio al in twijfel getrokken ( meetfout ).
Die stonden daar al een tijdje, zeker een half jaar.
Mij te kort door de bocht, maar ik heb geen zin om op DIYaudio een welles nietes discussie te starten (en hier dus ook niet). Als iemand bijna €1700 voor een setje wil neertellen om die resultaten te verifiëren graag maar ik doe het niet. Als de metingen net zo beroerd uitvallen kun je ze ook niet eens terugsturen.ds23man schreef:Die vervormingsmetingen bedoel je? Die worden op DIYaudio al in twijfel getrokken ( meetfout ).
Gerrit
Op hetzelfde plekje waar jij ze aan gaf, en de anderen van de AMT familie van Audiopur.ds23man schreef:Waar dan Hans?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
waarom twijfelen ze dan? ribbons vervormen wel eens, zie de test van Zaph waar (toeval??) waar de BG Neo3 als enige fatsoenlijke vervormingscijfers laat ziends23man schreef:Die vervormingsmetingen bedoel je? Die worden op DIYaudio al in twijfel getrokken ( meetfout ).
Daarnaast denk ik dat we Strassacker wel kunnen toevertrouwen om een meting te kunnen doen, zeker als ze publiceren dat een product dat ze verkopen er niet goed uit laat zien.zaphaudio.com schreef:I often hear people babble on about the shimmer, sparkle and air of ribbon tweeters. These tests show where these "special effects" are coming from - distortion. Ribbons do have a unique distortion profile that many will find enjoyable with some music. That's OK, and it does not have to reflect badly on your "golden ear" status. However, if accuracy to the original signal is what you are after, one of these ribbons may not be the best solution. Ribbons are certainly not the best solution if you want to build a high-value system. Those building line arrays may want to take a good hard look at one of the longer B&G elements.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
De Neo is geen ribbon maar een planar Henk Jan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En Strassacker spreekt over kapton folie en Neodymium magneten terwijl de chinese fabrikant het over een Pn folie met ferriet.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja en? Strassacker heeft voor het ding dat zij verkopen een datasheet gemaakt met eigen metingen, dat die fabrikant ook andere verkoopt lijkt me niets afdoen aan die meting.