USB Ground isoleren van PC

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

jordo81

Re: USB Ground isoleren van PC

Bericht door jordo81 »

Bedankt Hannesie!

Ik ga even meten of ik signal grounds heb die aan massa liggen.

Ik weet dat de Hypex en IVY floating zijn aangesloten. Pin 1 van de XLR's ligt niet aan de chassis ground.
Verder zal ik nog even kijken of er data signaaldraden aan chassis massa liggen. Die zou ik dan met weerstanden aan moeten sluiten.
Volgens Twisted Pear lopen er geen signal grounds naar de ground studs van de borden. Dus misschien is er helemaal niets aan de hand...
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

jordo81 schreef:
Bedankt Hannesie!

Ik ga even meten of ik signal grounds heb die aan massa liggen.

Ik weet dat de Hypex en IVY floating zijn aangesloten. Pin 1 van de XLR's ligt niet aan de chassis ground.
Verder zal ik nog even kijken of er data signaaldraden aan chassis massa liggen. Die zou ik dan met weerstanden aan moeten sluiten.
Volgens Twisted Pear lopen er geen signal grounds naar de ground studs van de borden. Dus misschien is er helemaal niets aan de hand...
Wat juist kortgeleden ook aan het licht, of aandacht voor is gekomen, dat de voedingen van Hypex juist ook 1 pootje/spacer/of studs zoals jij ze noemt juist dan wel weer naar de kast(grond) moet.
Het blijft een beetje onduidelijk want juist bij deze is het weer minder goed aangegeven.
yn.JPG
jordo81

Bericht door jordo81 »

Ja dat klop inderdaad, dat heb ik ook.

Maar de Signaal ground is floating met de voorversterker.
Omdat de Hypex zelf al filters in de voedingen heeft heb ik een euro connector zonder filter er in genomen. Deze housing is van plastic en maakt dus zelf geen contact met het chassis. Daarom heb ik nu toch een volkern draad gemonteerd van de behuizing naar de stekker connector. De Hypex was dus helemaal niet geaard.

Nu ik had verondersteld dat alles signaal aardes niet aan de chassis liggen heb ik alles op randaarde aangesloten. Zo ver klinkt het allemaal erg goed.
Gerrit
Contacteer:

Bericht door Gerrit »

Pin 1 van de XLR's ligt niet aan de chassis ground.
Toch maar even dit linkje weer tevoorschijn halen.
Ik heb het allemaal volgens AES48 aangesloten en gebruik de Neutrik chassisdelen waar pin1 direct aan het chassis gelegd wordt. In mijn Black Box DLCP is zelf geen enkele pin1 met de DLCP verbonden, het chassis heeft een degelijke randaarde en ik heb ook de onderdelen van het chassis goed met elkaar verbonden. Deze aanpak geeft alleen problemen als er iets ongebalanceerds op een uitgang wordt aangesloten (maar dat heb ik gelukkig niet meer), een ongebalanceerde preamp op de ingang is helemaal stil.

Gerrit
jordo81

Bericht door jordo81 »

Ja daar heb ik ook mee gestoeid.
Ik krijg eerst allemaal vreemde ruisjes op een van de kanalen. dat kwam omdat ik Pin 1 doorverbonden had met de chassis ground.

Daar heb ik contact over gehad met Bruno van Hypex en hij (o.a.) adviseerde Pin 1 als signaalreferentie te gebruiken en deze niet aan de chassis te leggen maar hiermee juist de de voorversterker en de eindversterker floating te maken. Eigenlijk zoals in figuur 1a the common wrong way.

Dat was voor mij de enige goede manier.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”