Auster Largo (3-weg met Peerless HDS Exclusive)
Moderator: Beheerdersteam
Jammer dat het zo ver is. Als ik ooit in de buurt ben, hoop ik nog aan je te denken; dan stuur ik je vooraf een PM.Aquilon schreef:zal ik tegen dan een kleine bestelwagen moeten huren, beestjes worden ongeveer 190 cm hoog, 52 cm diep en 25 cm breed
naar het gewicht heb ik voorlopig het raden![]()
wie ze wil horen zal waarschijnlijk 'een dagje uit' naar Gent moeten maken![]()
bart
Nog even een update. De midkasten zijn samengelijmd en de foujes weggeplamuurd. De achterkant is nog open, daarin komt het filter immers en ik weet nog niet hoeveel plaats deze gaat innemen, wanneer niet teveel verlies plaats ik hier ook nog een verstevigingsbalk in. Er wordt wel nog bitumen tegen de wanden geplakt en de ruimte wordt achteraf zeker geheel opgevuld met zand.


bart


bart
en we blijven (langzaam maar gestaag) verder doen
De midconsoles hebben een goede laag spuitplamuur gekregen, alles daarna opgeschuurd tot het zo glad was als een spiegel, daarna 2 lagen primer, weer opschuren en daarnet de eerste laag (zijdeglans lichtgrijs) op het frontpaneel gespoten. De rest van de kast komt in zijdeglans zwart.
Hopelijk kunnen eind volgende week de units erin en kunnen deze al eens gemeten worden (zonder filter).


De midconsoles hebben een goede laag spuitplamuur gekregen, alles daarna opgeschuurd tot het zo glad was als een spiegel, daarna 2 lagen primer, weer opschuren en daarnet de eerste laag (zijdeglans lichtgrijs) op het frontpaneel gespoten. De rest van de kast komt in zijdeglans zwart.
Hopelijk kunnen eind volgende week de units erin en kunnen deze al eens gemeten worden (zonder filter).


Aangezien ik de tweeters maar 2 dagen voor kerstdag heb ontvangen is er dus ondertussen niet veel meer gebeurd
Maar nu het goede weer eindelijk weer in het land is komt de zin om verder te werken ook weer boven. De voorbije dagen dus fiks de handen uit de mouwen.
De mid-consoles hebben ondertussen goed kunnen leven en dus waren er hier en daar naden onstaan. Alles is ondertussen weer bijgeplamuurd en opgeschuurd. Het voordeel van enkele maanden rust
De 4 kasten voor de woofers zijn ondertussen ook verlijmd en staan ook in de plamuur, klaar om ook opgeschuurd te worden. Deze morgen de laatste van de fronts voor de bas-consoles geschaafd, gevijld en opgeschuurd, alsook de baspijpen op lengte gezaagd.
Morgen wellicht alle consoles opschuren en dan wachten tot onze japanse kerselaar is uitgebloeid en zn blaadjes niet meer verliest zodat we kunnen beginnen met spuiten.
Maar omdat foto's meer zeggen dan woorden, hier snel enkele ervan;
Bart
Maar nu het goede weer eindelijk weer in het land is komt de zin om verder te werken ook weer boven. De voorbije dagen dus fiks de handen uit de mouwen.
De mid-consoles hebben ondertussen goed kunnen leven en dus waren er hier en daar naden onstaan. Alles is ondertussen weer bijgeplamuurd en opgeschuurd. Het voordeel van enkele maanden rust
De 4 kasten voor de woofers zijn ondertussen ook verlijmd en staan ook in de plamuur, klaar om ook opgeschuurd te worden. Deze morgen de laatste van de fronts voor de bas-consoles geschaafd, gevijld en opgeschuurd, alsook de baspijpen op lengte gezaagd.
Morgen wellicht alle consoles opschuren en dan wachten tot onze japanse kerselaar is uitgebloeid en zn blaadjes niet meer verliest zodat we kunnen beginnen met spuiten.
Maar omdat foto's meer zeggen dan woorden, hier snel enkele ervan;
Bart
Begint er leuk uit te zien. Prima job.Aquilon schreef:wordt inderdaad een geheel passief systeem, minimum impedantie wordt iets onder de 3 ohm, er zal dus inderdaad een goede versterker voor moeten![]()
bart
Maar ff die impedantie. Vermoedelijk twee basjes parallel en de tweet.
Ik vraag me tegenwoordig wel es af, of je eigenlijk bij die impedantie berekening die tweet wel mee moet rekenen. Want de versterker wordt vooral belast door de woofs met de laag weergave en die tweets, nou, belasting voor de versterker...?
Het systeem zal bestaan uit 2 woofers 8 inch, 2 mids 5 inch en de tweeter
de impedantie voor de woofs parallel bedraagt ongeveer 3.4 ohm over hun gehele bereik, voor de mids wordt dat maar 3 ohm met een minimum aan ongeveer 1000 Hz van 2.8 ohm, de tweet blijft op een goede 3 zitten.
Dit zijn echter maaar resultaten met LSPCad 5.0 berekent, ik denk bij effectieve metingen wel hoger uit te komen.
of zoals ze in frankrijk zeggen; 'on vera'
Bart
de impedantie voor de woofs parallel bedraagt ongeveer 3.4 ohm over hun gehele bereik, voor de mids wordt dat maar 3 ohm met een minimum aan ongeveer 1000 Hz van 2.8 ohm, de tweet blijft op een goede 3 zitten.
Dit zijn echter maaar resultaten met LSPCad 5.0 berekent, ik denk bij effectieve metingen wel hoger uit te komen.
of zoals ze in frankrijk zeggen; 'on vera'
Bart
de baskasten
de fronts zijn wat te smal geschuurd t.o.v. de kast, daar is nog wat aanpassingswerk voor nodig
de baskasten komen in echt eik fineer (platen van 20 cm breed), de zijkanten van de kast zijn 50 cm, dus daar zal nog wat werk inkruipen om de tekening van het fineer vloeiend te laten lopen
de fronts van de baskasten komen in zijdeglans zwarte lak
ik hoop tegen eind van de zomer alle hout- en schilderwerk af te hebben (2 midkasten en 4 baskasten)
de fronts zijn wat te smal geschuurd t.o.v. de kast, daar is nog wat aanpassingswerk voor nodig
de baskasten komen in echt eik fineer (platen van 20 cm breed), de zijkanten van de kast zijn 50 cm, dus daar zal nog wat werk inkruipen om de tekening van het fineer vloeiend te laten lopen
de fronts van de baskasten komen in zijdeglans zwarte lak
ik hoop tegen eind van de zomer alle hout- en schilderwerk af te hebben (2 midkasten en 4 baskasten)
De baskasten (2 van de 4) werden verder afgewerkt en zijn bijna klaar om de fineer erop te leggen. Er ligt nu een dunne laag afwerkplamuur op de zijkanten van het front die na mijn vakantie opgeschuurd zullen worden waarna ze een laag spuitplamuur en primer krijgen.
En nu rap mijn bagage maken zodat ik vanaf morgen kan genieten van welverdiende vakantie
En nu rap mijn bagage maken zodat ik vanaf morgen kan genieten van welverdiende vakantie
