Hoe lang nog FM?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door beijert »

En gloeilampen heten nu schakelbordlampen, dan is het weer prima.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door ray5150 »

pappaleo schreef:
Dan kan de overheid toch gewoon de FM radio's verbieden.
Is 70 jaar geleden ook al eens geprobeerd, is niet helemaal gelukt... :lol: :lol:
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door Berre »

Zonder zendvergunning? Dan komen ze de boel gewoon oppakken. En een flinke boete bovendien.
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door Berre »

ray5150 schreef:
pappaleo schreef:
Dan kan de overheid toch gewoon de FM radio's verbieden.
Is 70 jaar geleden ook al eens geprobeerd, is niet helemaal gelukt... :lol: :lol:
Klopt, en waar het wel is gelukt zaten er plots vervelende vlekken op de muur. :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door Barry2001 »

Heb je al een FM antenne gemaakt? http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=8&t=19470
En wat zijn de resultaten?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door knuisje »

Hier nog een diy dab+ antenne, werkt prima: http://www.dabtuners.nl/2012/slechte-da ... tselen-dan
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door ray5150 »

Berre schreef:
Zonder zendvergunning? Dan komen ze de boel gewoon oppakken. En een flinke boete bovendien.
ja, daar heb je in principe wel gelijk, kan zijn dat de situatie er over 10 jaar weer anders uitziet.
Maar, let wel, ik heb het over een vermogen van enkele tientallen milliWats. zodat het bereik is beperkt tot jouw huis. geen zender waarmee je half Antwerpen bestrijkt...
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door TubeHead »

Barry2001 schreef:
Tsja. De middengolf waar ik in m'n jonge jaren nog wel naar luisterde heeft ook z'n charme, maar de tijd gaat voort. En helemaal met je eens, of het altijd beter is... ach, en wie weet, buizen en platenspelers werden ook ooit verguisd, en kijk nu :rock:
Heb echt zoon hekel aan de FM band.. puur door al de rommel op die erop uit word gezonden. Liever het gelul van Radio 1 dan 538, QmuSick etc.. En voor de gein is rond gezapt op de MW. Kom je af en toe teminste wat leuke zenders tegen ( al moet je de ruis gepiep en gekraak voor lief nemen).
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Hoe lang nog FM?

Bericht door nxs77 »

Van mij mag dat analoge systeem nog wel ff blijven. Nu kan ik op mijn werk zo nu en dan nog eens z'n hoempa hoempa zender eruit drukken met eenstuk eigen herrie.
Plaats reactie