Brom in mijn 300b se

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

HansvdL

Re: Brom in mijn 300b se

Bericht door HansvdL »

Na een weekje Barcelona de draad weer opgepikt. Mooie stad overigens met een keur aan prachtige audiowinkels met geweldige buizenversterkers .... Not :^o
Inmiddels heb ik geprobeerd de gloeispanning van de gelijkrichtbuizen met gelijkspanning te voeden. Een beetje maf, maar het constant rinkelende geluid was wel helemaal weg.
Dus zit er niets anders op dan dat maar definitief in te bouwen. Dan kan ik de versterker eens met schoon geluid horen.
Aan allen die meegedacht hebben, hartelijk dank en tot het volgende project! ( begint nu al weer te kriebelen)
Hans
advr

Bericht door advr »

HansvdL schreef:
Een ander probleem dat er misschien mee van doen heeft betreft de jj 5U4G buizen. Deze maken een metaalachtig zacht geluid. Ik heb al een nieuw stel gekregen dat al iets minder geluid maakt, maar het is nog steeds hoorbaar. Ook als ik de buizen helemaal apart op een andere 5V wisselspanning gloei zonder de hoogspanning, is het hoorbaar. Ik heb het op mijn werk even geprobeerd, invloed van een trafo is uitgesloten. Vreemd genoeg zegt men bij jukebox revival waar ik de buizen van heb dat zij het niet horen! Hoe dan ook, het lijkt me niet goed, het is in ieder geval te storend (klinkt harder dan de brom)
Is dit een bekend probleem?
Hans
Hoi Hans,

Een late reactie op dit item maar ik heb precies hetzelfde in mijn Triode Dick Oliver bouwsel.
Alleen met de JJ buizen heb ik dat, met geen enkele andere. Ze worden gevoed met Tentlab modules. Het is niet door de boxen te horen maar eel duidelijk mechanisch hoorbaar.
Zou aan het ingreep van TD kunnen liggen.

Ik gebruik ze niet meer. Je bent dus niet de enige.

Groet,
Ad.
advr

Bericht door advr »

Mijn project...
Bijlagen
tmp_6547-20160713_101356-1600x9001731186431.jpg
Plaats reactie