Ik denk dat er in de bouwbeschrijving ook staat dat je de kast goed moet dempen met een mooi wolletje. Niet alleen op de wanden maar het gehele volume. Het effect daarvan kun je in WinISD simuleren door de verliesfactor door dempingsmateriaal (flink) te verhogen. Het systeem krijgt dan meer een 3e-orde-karakteristiek én je gaat ongewenste poortresonanties beter te lijf.JoeyH schreef:Ik merk dat het laag wel een stuk minder is, wellicht ligt dit aan het aantal liters van de kasten. Zodra ik het simuleer in WinISD krijg ik dan ook voor 2 drivers 68,5Liter ipv de door seas opgegeven 34Liter. Hierbij een printscreen van mijn bevindingen.... Iemand die dit voor mij kan bekrachtigen?
SEAS EXCEL THOR TL
Moderator: Beheerdersteam
