Ander soort kistje voor in de auto
Moderator: Beheerdersteam
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Deze is 50,8 liter volgens hornresp, maar ik gebruik 22mm mdf, dus buitenmaten vallen dan misschien iets groter uit
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Je laat er geen gras over groeien 
Ik zou trouwens het tussenschot zeker bracen. als je dat al niet van plan was natuurlijk.
Ik zou trouwens het tussenschot zeker bracen. als je dat al niet van plan was natuurlijk.
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Ik wou hem eigenlijk zo laten, zonder bracing. Het is 22mm mdf en het is maar 25cm hoog, en word aan beide kanten gelijmd en geschroefd. Of zouden daar echt nog hele grote voordelen aan zitten om het toch wel te doen?
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Vrijdag heb ik het kistje getest in de luisterruimte van een winkel in de buurt.
Hij speelt strak, laag genoeg, en qua maximale geluidsdruk zit het ook wel goed! Ik had er veel van verwacht, maar dit is nog beter dan ik verwacht had
Hoe het in de auto gaat weet ik nog niet, omdat ik de versterker nog een plekje moet geven. Ondertussen kunnen ze daar de woofers vast inspelen als ie genoeg gebruikt word natuurlijk
Hij speelt strak, laag genoeg, en qua maximale geluidsdruk zit het ook wel goed! Ik had er veel van verwacht, maar dit is nog beter dan ik verwacht had
Hoe het in de auto gaat weet ik nog niet, omdat ik de versterker nog een plekje moet geven. Ondertussen kunnen ze daar de woofers vast inspelen als ie genoeg gebruikt word natuurlijk
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Wat heb je nog aan de kast getweakt?
Braces of demping ?
Braces of demping ?
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Ik heb nog 1 klein vraagje. Ik ben nu een kist aan het berekenen voor een 10 inch, ook een TL. Maar ik vraag me af wat de minimale oppervlakte moet zijn van het eind van de lijn.
De Sd van de woofer is 366cm2. Maar bij een S3 (einde lijn) groter dan 50cm2 krijg ik een bult in het frequentieverloop
De Sd van de woofer is 366cm2. Maar bij een S3 (einde lijn) groter dan 50cm2 krijg ik een bult in het frequentieverloop
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Laat eens zien wat je precies aan het doen bent.
Je kunt in winisd eens kijken wat de poortruis doet met die 50cm2. (feitelijk is einde line ook een poort)
De tapsheid van jouw TL moet wel nog in verhouding zijn.
Wat was ook alweer op het randje? Ratio 1:10 ? (moet dat even nazoeken)
Je kunt in winisd eens kijken wat de poortruis doet met die 50cm2. (feitelijk is einde line ook een poort)
De tapsheid van jouw TL moet wel nog in verhouding zijn.
Wat was ook alweer op het randje? Ratio 1:10 ? (moet dat even nazoeken)
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Misschien wel leuk om eindelijk eens een foto hier neer te zetten
Het dingetje speelt al een aantal maanden in de auto en dit is tot nu toe zeker de best klinkende die ik gemaakt heb. Nu de set voorin nog een keer goed krijgen en dan ben ik helemaal blij. Maar daar ben ik niet heel veel mee bezig. De ruimte in zon auto is redelijk beperkt om veel te testen (als ik niet alles compleet wil verbouwen iig)
Het dingetje speelt al een aantal maanden in de auto en dit is tot nu toe zeker de best klinkende die ik gemaakt heb. Nu de set voorin nog een keer goed krijgen en dan ben ik helemaal blij. Maar daar ben ik niet heel veel mee bezig. De ruimte in zon auto is redelijk beperkt om veel te testen (als ik niet alles compleet wil verbouwen iig)
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Ja hard genoeg iig
Meting heb ik nog niet gedaan maar dat komt nog wel een keer.
Met de ramen/deuren open gaat het wel echt heel veel harder lijkt het. Dat komt door de kleine ruimte in de auto denk ik
Meting heb ik nog niet gedaan maar dat komt nog wel een keer.
Met de ramen/deuren open gaat het wel echt heel veel harder lijkt het. Dat komt door de kleine ruimte in de auto denk ik
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Ik dacht eigenlijk dat jullie met open raam reden omdat het binnen zo'n pokkeherrie was, maar nu weet ik waarom.michelp schreef:Ja hard genoeg iig![]()
Meting heb ik nog niet gedaan maar dat komt nog wel een keer.
Met de ramen/deuren open gaat het wel echt heel veel harder lijkt het. Dat komt door de kleine ruimte in de auto denk ik
Dan klinkt het ruimtelijker dus.....
Aad
Re: Ander soort kistje voor in de auto
Ligt wel aan de auto. In de ene gaat het beter met de ramen of deuren open, en bij de andere weer met alles dicht. Grootte, vorm, en resonantiefrequentie van de auto zelf maken echt heel veel uit

