Deze kleur is wel mooi
Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
De kleur is niet zilver maar goud , of was die andere een grondlaag ?
Deze kleur is wel mooi
Deze kleur is wel mooi
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Kleur is een beetje lastig te fotograferen, maar is champagne Gold
Grt Andre
Grt Andre
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Ben maar eens op de koffie gegaan, alhoewel er eigenlijk geen tijd voor was.
Niet ik, maar Andre moest de tijd goed gebruiken om het spelend te krijgen, dit i.v.m. een komende demo bij de Brabantse audio club.
Er was dus 1 luidspreker al wel aangesloten en die gaf muziek.
Het eerste wat mij opviel was het zeker hoge WAF gehalte, het is een slanke niet al te grote kast.
Ik ben positief verrast, dat is dan al vast meegenomen, en dan het geluid?
Ik kan er eigenlijk nog niet veel over zeggen met 1 luidspreker, maar ik zag dan die 15 cm Discovery Mid, en die zit volgens mij ook in die Più Musica, en die hoorde ik vorig jaar met dre op de X-FI show, en ik weet nog wel, (en dre ook
) dat ik daar heel blij van werd.
Maar nu dus wel in een heel andere opzet, half OB.
Daar wordt ik dan heel nieuwsgierig van.
Niet ik, maar Andre moest de tijd goed gebruiken om het spelend te krijgen, dit i.v.m. een komende demo bij de Brabantse audio club.
Er was dus 1 luidspreker al wel aangesloten en die gaf muziek.
Het eerste wat mij opviel was het zeker hoge WAF gehalte, het is een slanke niet al te grote kast.
Ik ben positief verrast, dat is dan al vast meegenomen, en dan het geluid?
Ik kan er eigenlijk nog niet veel over zeggen met 1 luidspreker, maar ik zag dan die 15 cm Discovery Mid, en die zit volgens mij ook in die Più Musica, en die hoorde ik vorig jaar met dre op de X-FI show, en ik weet nog wel, (en dre ook
Maar nu dus wel in een heel andere opzet, half OB.
Daar wordt ik dan heel nieuwsgierig van.
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Inmiddels heb ik ze gehoord bij de demo van de Brabantse club.
Ze waren actief en passief te beluisteren met een schakeling.
Mooi open geluidsbeeld, en de actieve had wel een beter gecontroleerd laag, maar de ruimte is daar niet zo makkelijk om dat weer te geven of neer te zetten.
Dat word voor de Daudio's ook nog wel een probleempje.
Dwars op de zaal zou nog wel eens beter kunnen uitpakken.
Het open en gedetailleerd hoog en mid was prima voor elkaar, ook met wat meer dynamische stukken muziek.
De baspoort aan de onderzijde en een gedempte poort aan de achterzijde van de mid.
Weer een leuke avond gehad.
Ze waren actief en passief te beluisteren met een schakeling.
Mooi open geluidsbeeld, en de actieve had wel een beter gecontroleerd laag, maar de ruimte is daar niet zo makkelijk om dat weer te geven of neer te zetten.
Dat word voor de Daudio's ook nog wel een probleempje.
Dwars op de zaal zou nog wel eens beter kunnen uitpakken.
Het open en gedetailleerd hoog en mid was prima voor elkaar, ook met wat meer dynamische stukken muziek.
De baspoort aan de onderzijde en een gedempte poort aan de achterzijde van de mid.
Weer een leuke avond gehad.
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Hoe groot is de zaal daar ongeveer? Als ik het zo lees wordt het midhoog geen probleem, maar zullen we het laag goed moeten inregelen.
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
In de zaal zijn wel veel gordijnen, maar die zijn erg dun en niet erg "zwaar/gewichtig", kan wel iets doen voor het hoog, maar er zit aan de rechterzijde van de zaal een groot gordijn en daar zit dan weer een grote ruimte achter die bedoeld zal zijn voor de opslag van stoelen of iets dergelijks.
Fotootje zegt wel iets meer.
Dit is wel goed te zien op de 2e foto Er staan wel meer foto's op de site.
http://www.aob-hifi.nl/
Wij (AVMN)hebben ook wel eens de boel helemaal gedraaid of een kwartslag om een betere weergave te krijgen, zou hier ook wel eens kunnen werken.
Fotootje zegt wel iets meer.
Dit is wel goed te zien op de 2e foto Er staan wel meer foto's op de site.
http://www.aob-hifi.nl/
Wij (AVMN)hebben ook wel eens de boel helemaal gedraaid of een kwartslag om een betere weergave te krijgen, zou hier ook wel eens kunnen werken.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 21 sep 2013, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Hoi Jeroen,
Ik schat zo'n 7*12 mtr, echter van Hans P hoorde ik later dat waar rechts van podium gordijnen hangen ook een grote ruimte is.
We hebben een leuke en verrassende avond gehad met eigenlijk alleen maar positieve reacties op zowel het design, WAF, als prestaties
Ook de prijsstelling net geen 2000,-- het paar als zelfbouw pakket werd als zeer aantrekkelijk geprijsd ontvangen.
We hebben zowel volledig actief als passief gedemonstreerd, bij het eerste vergelijk won de passieve heel verrassend met ca.80%, dit filter hebben we nog met de grootste moeite in veel te korte tijd moeten maken.
Na de pauze de instellingen in de DSP gewijzigd van LR24db naar akoestisch 12db dus zo minimalistisch mogelijk, en dit bleek dan uiteindelijk toch de winnaar.
Verder viel op dat de clubleden met grote aandacht hebben zitten luisteren, en er ook nog een aantal na het einde van de demo zijn gebleven.
Dus een geslaagde avond naar onze beleving.
Grt Andre
Ik schat zo'n 7*12 mtr, echter van Hans P hoorde ik later dat waar rechts van podium gordijnen hangen ook een grote ruimte is.
We hebben een leuke en verrassende avond gehad met eigenlijk alleen maar positieve reacties op zowel het design, WAF, als prestaties
Ook de prijsstelling net geen 2000,-- het paar als zelfbouw pakket werd als zeer aantrekkelijk geprijsd ontvangen.
We hebben zowel volledig actief als passief gedemonstreerd, bij het eerste vergelijk won de passieve heel verrassend met ca.80%, dit filter hebben we nog met de grootste moeite in veel te korte tijd moeten maken.
Na de pauze de instellingen in de DSP gewijzigd van LR24db naar akoestisch 12db dus zo minimalistisch mogelijk, en dit bleek dan uiteindelijk toch de winnaar.
Verder viel op dat de clubleden met grote aandacht hebben zitten luisteren, en er ook nog een aantal na het einde van de demo zijn gebleven.
Dus een geslaagde avond naar onze beleving.
Grt Andre
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Klinkt als een leuke club!
Mooi om bevestigd te krijgen dat ook actief je de hellingen beperkt moet houden, precies wat ik in een ander topic aan iemand heb geadviseerd die actief wilde filteren. 12 dB is bijna altijd meer dan voldoende, zeker voor het midhoog. Bij de overgang van laag naar mid kan 24dB handig zijn, vooral als het kantelpunt lager ligt dan 200Hz om zoveel mogelijk van de middentoner te kunnen genieten.
Mooi om bevestigd te krijgen dat ook actief je de hellingen beperkt moet houden, precies wat ik in een ander topic aan iemand heb geadviseerd die actief wilde filteren. 12 dB is bijna altijd meer dan voldoende, zeker voor het midhoog. Bij de overgang van laag naar mid kan 24dB handig zijn, vooral als het kantelpunt lager ligt dan 200Hz om zoveel mogelijk van de middentoner te kunnen genieten.
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- Daudio
- ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
- Berichten: 375
- Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
- Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Leuk verslag hoor! Jullie speaker is echt positief opgevallen.
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Kun jullie eens vertellen wat jullie met die midkamer bedacht hebben?
- Speakerkits
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 14:28
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
John P schreef:Kun jullie eens vertellen wat jullie met die midkamer bedacht hebben?
Het mid zit in een compartiment zonder parallelle vlaken, en eindigt in een open eind, middels zorgvuldig gekozen demping materialen wordt de back-wave output gedempt, en ziet de mid in tegenstelling tot een gesloten kast welke meestal door de eenvoudige constructie wordt gekozen geen harde vlakke achterwand.
Het mid houdt hierdoor het open karakter zonder het opgesloten kast geluid, en lijkt hiermee meer op een eigenschap van de Open baffle, echter zonder gebruik te maken van het achterwaarts afgestraalde geluid, dat zou ook niet passen binnen het ontwerp van de verder conventionele kast en overige drivers.
Grt Andre
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Ik heb afgelopen zaterdag bij Andre even Nassac Discovery geluisterd. (passief gefilterd) Ik kan alleen maar alle positieve reacties onderschrijven. Dynamisch, open gedetailleerd en een fijn hoog. Dit laatste was voor mij een prettige verassing omdat ik als breedband-luisteraar nog weleens moeite met het hoog van meerweg-systemen heb. Al-met-al een prachtige set die er ook nog eens heel mooi uit ziet.
Overigens.
Ik was nog niet op de nieuw locatie geweest, maar deze nieuwe showroom laat zich niet met de oude vergelijken. Beter te vinden, veel parkeer plek en een heldere ruimte.
Overigens.
Ik was nog niet op de nieuw locatie geweest, maar deze nieuwe showroom laat zich niet met de oude vergelijken. Beter te vinden, veel parkeer plek en een heldere ruimte.
Re: Nieuw ontwerp "Nassac Discovery"
Zou ik dit verslag ook mogen zien?
