Raad het prijskaartje van dit filter

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief

Re: Raad het prijskaartje van dit filter

Bericht door wouter »

ray5150 schreef:
Als je er 500 of 1000 poolklemmen besteld betaal je een heel andere prijs ! hetzefde geldt voor alle andere onderdelen
Sja, als je veel luidsprekers moet bestellen voor korting moet je er gewoon tenminste het dubbele van een 3-weg in stoppen :rofl:

Waarschijnlijn zo'n geval van op afstand zijn de voordelen groter dan de nadelen... Er zijn zat luidsprekers die ogenschijnlijk er een knoeiboel van maken, maar stiekem toch goed bevonden worden op basis van luisterervaringen.

Ik krijg nogal een Nubert erlebnis bij deze luidsprekers
markbakk

Bericht door markbakk »

bas focal m180 schreef:
•Tweeter: Dual 1.0"
•Midrange: Dual 5.5"
•Woofer: Triple 8.0"
En alles boven elkaar , jullie vragen je af wat het filter kost , ik vraag me af wat er gebeurt als je onder horizontalen en verticalen hoeken gaat meten .

Maar dat is weer een ander onderwerp .
Ik vind het anders wel boeiend hoe zo'n vroeger wel gerespecteerd merk met zulke rare dingen komt. Zeker overgenomen door investerende Aziaten (overigens niets ten nadele van Aziaten), waarna er nog een hi-end-sausje overheen moest.
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

Nee. Bryston is niet overgenomen, het is nog steeds puur Canadees en in dezelfde handen als dat het 20 jaar geleden was.
nielsg

Bericht door nielsg »

wat mij even opvalt in dit topic, iedereen rekent PUUR en alleen de componenten als kostprijs. even buiten staand dat het een niche markt is en dus de verkoop prijs sowieso een paar keer over de kop gegaan is. ik ben er van overtuigd dat de engineeringskosten vele malen hoger zullen liggen dan de component kosten. een filter ontwerp je niet in 1 dag, zeker niet als speaker compleet. terwijl de oplage van bryston toch een ander aantal zal zijn dan plastic wegwerp bekertje... ook lijkt me de behuizing en aansluitingen ook niet voor de poes als ik de foto zo bekijk
ray5150

Bericht door ray5150 »

nielsg schreef:
wat mij even opvalt in dit topic, iedereen rekent PUUR en alleen de componenten als kostprijs.
Dat was dan ook de vraag van de TS...:
anonamemouse schreef:
Mijn vraag: wat heeft dit filter aan componenten gekost?
nielsg schreef:
een filter ontwerp je niet in 1 dag, zeker niet als speaker compleet.
Ik denk dat hier op het forum genoeg mensen te vinden zijn die dat makkelijk in 1 dag kunnen uitvoeren. :lol:
Met al die mooie computerprogramma's is al een heleboel werk uit handen genomen, toch ?
Maar, ik geef wel toe dat er wat meer tijd zal gaan zitten in het finetunen. (luisteren,aanpassen, meten, weer luisteren, enz enz.)
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

Klopt, hier heeft blijkbaar een man of 30 versprijd over half Canada over nagedacht.
Ze hadden voor die centen ook Jeroen kunnen bellen denk ik... :D
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”