Pagina 2 van 2

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 15:48
door Leeuwarden
Zo! Da's een reuzen uitvoering! :mrgreen:

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 16:07
door mluyben
Leeuwarden schreef:
Zo! Da's een reuzen uitvoering! :mrgreen:
Korter maken kan altijd, maar langer..... :wink:
Is ook een beetje de hoek waarin de foto genomen is.

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 16:13
door Macabre
Ik kwam deze luxe uitvoering ook nog tegen.
Afbeelding

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 17:35
door Henkjan
Macabre schreef:
Ik kwam deze luxe uitvoering ook nog tegen.
waar :?:

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:05
door Macabre
Was hem even kwijt, maar hier staat ie.

http://www.audiocad.de/u/bauvor/fraeszirkel/d_fz.html

En dan niet de bovenste.

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:26
door Wowly
WOW, da's een hele mooie!!

Iemand die deze kan na-cnc-en???

Wowly

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:34
door Macabre
Ik ken iemand die dat zou kunnen doen, maar geen idee wat dat gaat kosten. Heb je serieuze belangstelling wil ik wel voor je informeren. Ikzelf loop ook met die gedachte rond om dat toch eens te laten maken.
Zoals je ziet is het wel merk/type gebonden dus wordt het nooit een universeel.

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:38
door SSassen
Ik vind 't eerlijk gezegd niks, je bent merk gebonden en daarnaast kan dit fijne CNC-gefreesde apparaat niet hele kleine cirkels frezen, je kan namelijk het centerpunt niet onder frees bevestigen. Mijn ontwerp is nog steeds het meest praktisch, en werkt prima uitgevoerd in MDF en een stuk parket/laminaat, de constructie uit aluminium oid. frezen is echt niet nodig behalve als je echt elke vrije middag een tiental drivers staat in te frezen dan kan je eens na gaan denken over een duurzamere constructie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:46
door Wowly
Je hebt helemaal gelijk sander, die van jou voldoet al prima, maar ik en anderen die met dezelfde machine's werk frezen wel vaker cirkels. Daarbij kan ik de mal pas maken aan de frees door gewoon zelf de gaatjes te boren in de mal waarmee je de frees wil vastmaken.

Als je trouwens goed kijkt zie je dat het staafje wat in de gleuf heen en weer kan bewegen een punt heeft die in het hout kan worden gezet zodat je een middelpunt van de cirkel hebt.

Misschien dat we achter de CNC-bestanden kunnen komen, kan iemand ze gewoon in de machine laden die dan automatisch zijn gaan gaat, toch (je ziet, ik heb een hoge pet op van CNC-frezers).

Ik weet zeker dat er nog een heleboel hier op het forum zullen zijn die er graag een zouden willen hebben voor een vriendelijk prijsje!

Wowly

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 19:54
door Macabre

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 20:09
door ralph
even frontpanel downloaden bij scheaffer:

http://www.schaeffer-ag.de

knutselen en voor zo'n €20 kan je wel wat maken:

http://home.planet.nl/~wagte047/schaeffer.JPG

Ralph

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 21:05
door mluyben
Jeetje hebben jullie geld teveel. :?:
Die oplossing van Sander is erg goedkoop en werkt heeeeel erg goed.
Je maakt hem in een half uurtje van afvalhout en 2 draadeindjes.

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 21:28
door audiofreak
Het is mij wel duidelijk geworden inmiddels.
Ik ga dus ook voor Sanders model.
Met dank overigens en dank voor alle reacties.
:D

Geplaatst: ma 06 mar 2006, 21:34
door ralph
Teveel geld ??, was het maar waar, ik ga dit weekend even twee draadeindes halen om me ook zo'n mooi cirkelmalletje alla sander in elkaar te klussen

Geplaatst: do 30 mar 2006, 21:46
door Anton
Die van Sander is inderdaad erg makkelijk en ziet er goed uit. Ik heb zelf zo'n ding uit metaal laten maken door mijn broer (dus gratis) en het werkt perfect. Wat ook een idee is als je toch accesoires maakt: een freestafel voor 8 euro. Gewoon uit mdf te maken, je moet alleen wat ruimte hebben om hem op te kunnen bergen wat hij is niet inklapbaar. Ideaal om schuin af te frezen, profielen te maken, kanten recht maken etc.
Kan er er een keer een fotootje van maken. met behulp van een enorme knol van een frees kan ik platen tot 22m afschuinen. Geen gedoe met de cirkelzaag meer, altijd recht.

groeten
Anton

Geplaatst: vr 31 mar 2006, 14:13
door Christian
@Anton

Zou je even een plaatje en/of een omschrijving kunnen posten van die freestafel?

Dat lijkt me ook erg handig, vandaar.

Groeten,

Christian

Geplaatst: vr 31 mar 2006, 15:53
door Bean
De cirkelgeleider zoals Sander die heeft gemaakt heb ik een tijd geleden ook gemaakt. Werkt inderdaad perfect!
SSassen schreef:
Ik vind 't eerlijk gezegd niks, je bent merk gebonden en daarnaast kan dit fijne CNC-gefreesde apparaat niet hele kleine cirkels frezen, je kan namelijk het centerpunt niet onder frees bevestigen.
Dit is niet helemaal waar. Als je de foto in groot formaat bekijkt zie je dat het center wel onder de zool kan worden geschoven. Hij zit aan een soort slede bevestigd die in het aluminium glijdt. Is best een mooie oplossing.

Neemt niet weg dat die van ons makkelijk te maken is en makkelijker aan de bovenfrees te bevestigen is. :)