hulp vervangen loopwerk CD-speler
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
voor 9 tientjes heb je trouwens een kompleet loopwerk...
http://www.ornec.com/philips-vam-1202-1 ... QQC103273C
http://www.ornec.com/philips-vam-1202-1 ... QQC103273C
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
Jongens wat een dag zeg!!!!!!
Zoals vermeld rond het middaguur de nieuwe laser etc. binnengehad. CD-speler begon toch weer overslaan dus toen maar besloten de laser te gaan vervangen.
Die klus viel op zich mee, flatcables kwamen aardig los, het nieuwe loopwerk paste wonderwel en zelfs het solderen van zes 0.0001 mm2 draadjes was gelukt.
Toen de speler weer aangezet, en ja hoor, nog steeds bagger. Overslaan en sommige cd's werder gewoon helemaal niet meer gelezen.
Het is dat ik vakantie heb en verder weinig te doen, want ik was nu op een kookpunt dat ik deze 3500 euro cd-speler echt direct in de kliko had gegooid.
Toen maar weer gaan zoeken op internet, zoveel mensen, zoveel meningen dus ik las vanalles en heb bijv. geprobeerd het laser vermogen te vergroten, hielp ook niet.
Uiteindelijk heb ik denk ik het voornaamste probleem gevonden. Het draaiplateau met de magneet in het vervangende loopwerk is blijkbaar iets anders dan het origineel. Meerdere mensen hebben hier problemen mee gehad. Bij nadere bestuderen is er ook een verschil met de lengte van het asje van de moter die de cd laat draaien.
Als noodgreep heb ik nu het oude draaiplateau overgezet in het nieuwe loopwerk. Dit is geen ideale oplossing. Als je het draaiplateau helemaal naar beneden drukt zoals het hoort dan loopt de cd aan in de tray. Ik heb dus een tussenstand genomen.
Wonderwel speelt de cd die eerst niet wou spelen nu weer wel (wel met overslaan) maar ik denk dat ik beter op zoek kan naar een echt goed vervangend loopwerk.
Groetjes Walter
Zoals vermeld rond het middaguur de nieuwe laser etc. binnengehad. CD-speler begon toch weer overslaan dus toen maar besloten de laser te gaan vervangen.
Die klus viel op zich mee, flatcables kwamen aardig los, het nieuwe loopwerk paste wonderwel en zelfs het solderen van zes 0.0001 mm2 draadjes was gelukt.
Toen de speler weer aangezet, en ja hoor, nog steeds bagger. Overslaan en sommige cd's werder gewoon helemaal niet meer gelezen.
Het is dat ik vakantie heb en verder weinig te doen, want ik was nu op een kookpunt dat ik deze 3500 euro cd-speler echt direct in de kliko had gegooid.
Toen maar weer gaan zoeken op internet, zoveel mensen, zoveel meningen dus ik las vanalles en heb bijv. geprobeerd het laser vermogen te vergroten, hielp ook niet.
Uiteindelijk heb ik denk ik het voornaamste probleem gevonden. Het draaiplateau met de magneet in het vervangende loopwerk is blijkbaar iets anders dan het origineel. Meerdere mensen hebben hier problemen mee gehad. Bij nadere bestuderen is er ook een verschil met de lengte van het asje van de moter die de cd laat draaien.
Als noodgreep heb ik nu het oude draaiplateau overgezet in het nieuwe loopwerk. Dit is geen ideale oplossing. Als je het draaiplateau helemaal naar beneden drukt zoals het hoort dan loopt de cd aan in de tray. Ik heb dus een tussenstand genomen.
Wonderwel speelt de cd die eerst niet wou spelen nu weer wel (wel met overslaan) maar ik denk dat ik beter op zoek kan naar een echt goed vervangend loopwerk.
Groetjes Walter
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
Verwisselen van de draaiplateaus is helaas ook totaal geen succes. Als ik het oude draaiplateau gebruik dan heeft deze in de juiste hoogte positie te weinig grip op het asje van het aandrijfmotertje. Resultaat: na een tijdje spelen draait de cd niet goed meer. nu zou ik wel kunnen lijmen maar ik ben bang dat het draaiplateau dan alsnog een hoek kan gaan maken t.o.v. het aandrijfasje.
Ik ga morgen eens kijken of ik met wat grof geweld het nieuwe draaiplateau kan aanpassen voor het oude loopwerk... hier valt verder toch niks meer te verliezen nu
Het goede nieuws is dat ik nog voldoende bier heb koud liggen
Groetjes Walter
Ik ga morgen eens kijken of ik met wat grof geweld het nieuwe draaiplateau kan aanpassen voor het oude loopwerk... hier valt verder toch niks meer te verliezen nu
Het goede nieuws is dat ik nog voldoende bier heb koud liggen
Groetjes Walter
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
Zoveel ?Walt schreef:deze 3500 euro cd-speler
Dat je dan geen Accuphase hebt gekocht, heb je tenminste iets degelijks.
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
Dat was de adviesprijs, ik had hem 2e hands dus voor veel minder gelukkig.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
In het kader van laten we eens creatief worden net eens rondgekeken in huis wat voor cd-spelers we nog meer hebben staan met mogelijk een 12.1 loopwerk.
In een rommelkast trof ik een oude Marantz cd-4000 aan. Weliswaar oud maar zeer weinig gebruikt, ik had deze namelijk circa 10 jaar geleden nieuw gekocht. Wonder bij wonder inderdaad 'hetzelfde' loopwerk. In dit geval zet ik 'hetzelfde' tussen haakjes want ik ben er inmiddels wel achter dat er blijkbaar altijd kleine verschillen zijn tussen loopwerken.
Zojuist dus bezig geweest het loopwerk van de Marantz cd-4000 over te zetten in de Lua en dat ging vrij vlotjes en bovendien speelt de speler in nu 1 keer.... Nu eens kijken hoe/of hij het blijft doen...
Groetjes Walter
In een rommelkast trof ik een oude Marantz cd-4000 aan. Weliswaar oud maar zeer weinig gebruikt, ik had deze namelijk circa 10 jaar geleden nieuw gekocht. Wonder bij wonder inderdaad 'hetzelfde' loopwerk. In dit geval zet ik 'hetzelfde' tussen haakjes want ik ben er inmiddels wel achter dat er blijkbaar altijd kleine verschillen zijn tussen loopwerken.
Zojuist dus bezig geweest het loopwerk van de Marantz cd-4000 over te zetten in de Lua en dat ging vrij vlotjes en bovendien speelt de speler in nu 1 keer.... Nu eens kijken hoe/of hij het blijft doen...
Groetjes Walter
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
De cd-speler doet het uitstekend sinds 9.00 vanmorgen tot nu toe, toch wil ik nog niet te vroeg juichen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: hulp vervangen loopwerk CD-speler
We zijn nu 2 weekjes verder, de cd-speler doet het prima en is nul keer meer overgeslagen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
