Probleem met Bride of Zen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Probleem met Bride of Zen
Probleem is opgelost.
Mijn ex collega en de cliënt hebben de weerstand waardes nagekeken en volgens hun klopte het.
Bij nadere inspectie door mij bleek dat er 2 weerstanden in de voeding niet klopte, 47,5 k ipv 47,5 ohm, er liep dus te weinig stroom door het circuit.
Vervangen en werkt nu goed.
Ik blij, hij blij. Bedankt voor jullie hulp !!!
De cliënt zal nog een foto plaatsen.
Mijn ex collega en de cliënt hebben de weerstand waardes nagekeken en volgens hun klopte het.
Bij nadere inspectie door mij bleek dat er 2 weerstanden in de voeding niet klopte, 47,5 k ipv 47,5 ohm, er liep dus te weinig stroom door het circuit.
Vervangen en werkt nu goed.
Ik blij, hij blij. Bedankt voor jullie hulp !!!
De cliënt zal nog een foto plaatsen.
Wie 47,5 ohm of desnoods 47k5 in het schema kan vinden heeft een betere bril dan die van mij
.
Anne
Anne
Die zitten in de voeding, staat hier niet afgebeeld.Ah!buis schreef:Wie 47,5 ohm of desnoods 47k5 in het schema kan vinden heeft een betere bril dan die van mij.
Anne
- pvanlingen
Ja de voedingsspanning was aanwezig, alleen niet bij belasting door de voorversterker.nuttyhifi schreef:Het blijft een vreemd iets. Ik heb er gisteravond weer na gekeken maar geen resultaat.
De weerstand waardes kloppen, de voedingsspanning is aanwezig, ra ra rapolitiepet.
Het moet wel iets structureels zijn aangezien beide kanalen hetzelfde gedrag vertonen.
Misschien toch de mosfets vernieuwen ?
En ik maar denken dat er serieus gemeten was.
Ik zou het als cliënt niet pikken.
Paul.
Paul helaas zou die klacht ongegrond worden verklaard door de klachtencommissie.
De voedingsspanning was zeker aanwezig maar de stroom was aan de lage kant, hij was gemeten onder belasting aangezien het geheel op 1 print zit.
Hier de beloofde foto's
De voedingsspanning was zeker aanwezig maar de stroom was aan de lage kant, hij was gemeten onder belasting aangezien het geheel op 1 print zit.
Hier de beloofde foto's
- pvanlingen
Oh sorry,
Kennelijk is er een nieuwe wet van Ohm.
Ik werk nog met de oude.
Paul.
Kennelijk is er een nieuwe wet van Ohm.
Ik werk nog met de oude.
Paul.
Bij 1 mA leverde die verkeerde weerstand al een spanningsval op van 47 Volt...
Ik weet een paar nieuwe taken voor de client : (
)
- De netspanning isoleren met krimpkous.
- De signaal voerende bedrading vervangen voor coax, desnoods dropveterdraad.
- De netspanning isoleren met krimpkous.
- De signaal voerende bedrading vervangen voor coax, desnoods dropveterdraad.
Klopt, het is een proefopstelling die nu verbeterd (veiliger) gaat worden. Zoals in het draadje duidelijk wordt was het nog niet duidelijk of hij het ging doen of hoe het zou klinken.
Ik zal nog een foto plaatsen als hij echt klaar is.
Verder moet ik zeggen dat het me qua klank niet tegen viel en het me aanzet mijn balanced bride of zen eens in elkaar te bakken.
Het is de cl igv niet tegen gevallen aan gezien hij al begon over een een eindversterker.
@ Paul, je hebt gelijk vrees ik, ik heb destijds de spanning waarschijnlijk over de elco's gemeten.
Ik zal nog een foto plaatsen als hij echt klaar is.
Verder moet ik zeggen dat het me qua klank niet tegen viel en het me aanzet mijn balanced bride of zen eens in elkaar te bakken.
Het is de cl igv niet tegen gevallen aan gezien hij al begon over een een eindversterker.
@ Paul, je hebt gelijk vrees ik, ik heb destijds de spanning waarschijnlijk over de elco's gemeten.
- pvanlingen
Fijn dat het werkt
En ook prettig om te weten waar je meting de mist in ging.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
gr.
Paul.
En ook prettig om te weten waar je meting de mist in ging.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen.
gr.
Paul.