Boute beweringen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: Wat voor unit is dit en wat kan ik ermee?

Bericht door jeroen_d »

ds23man schreef:
Philip schreef:
ds23man schreef:

Alle Sa 12" speakers in de Pathe zalen hebben hebben volgens hem momenteel geen tot weinig rolrand door de ondoordachte wijzigingen in het oorspronkelijke ontwerp van JBL en slechte ontwerp van de systemen. Pathe heeft besloten om de Hoofdzalen volledig te vernieuwen met JBL. Momenteel zijn de techneuten van JBL in Nederland om het een en ander recht te breien.

Nou jij weer.

grg
"ondoordachte wijzigingen in het oorspronkelijke ontwerp van JBL":

Welke JBL speaker?

"en slechte ontwerp van de systemen":

Wat is er slecht aan het ontwerp?
Sorry hoor, wanneer ben jij voor het laatst naar de film geweest. Afgelopen jaren regelmatig Pathe Groningen bezocht. En ik kan maar 1 ding concluderen: het geluid was KUT! :shock:

GRG
Sorry hoor, wanneer heb jij voor het laatst een discussie op fatsoenlijke wijze gevoerd?
bartsegers

Re: Boute beweringen

Bericht door bartsegers »

ds23man schreef:
Momenteel worden van alle 12" de rolranden vervangen door een ander type wat sterker is en deze driver verder in het mid laat doorlopen zodat deze beter aansluit met de hoogdriver.
Dan passen ze meteen het hele ontwerp dus aan? (incl filters etc)?
Philip

Re: Wat voor unit is dit en wat kan ik ermee?

Bericht door Philip »

ds23man schreef:
Philip schreef:
ds23man schreef:

Alle Sa 12" speakers in de Pathe zalen hebben hebben volgens hem momenteel geen tot weinig rolrand door de ondoordachte wijzigingen in het oorspronkelijke ontwerp van JBL en slechte ontwerp van de systemen. Pathe heeft besloten om de Hoofdzalen volledig te vernieuwen met JBL. Momenteel zijn de techneuten van JBL in Nederland om het een en ander recht te breien.

Nou jij weer.

grg
"ondoordachte wijzigingen in het oorspronkelijke ontwerp van JBL":

Welke JBL speaker?

"en slechte ontwerp van de systemen":

Wat is er slecht aan het ontwerp?
Sorry hoor, wanneer ben jij voor het laatst naar de film geweest. Afgelopen jaren regelmatig Pathe Groningen bezocht. En ik kan maar 1 ding concluderen: het geluid was KUT! :shock:

GRG
Ik waardeer je nuance in je opmerkingen. Daar hebben we hier echt wat aan.
Kun je ook nog antwoord geven op m'n vragen?
markbakk

Bericht door markbakk »

bartsegers schreef:
ds23man schreef:
Momenteel worden van alle 12" de rolranden vervangen door een ander type wat sterker is en deze driver verder in het mid laat doorlopen zodat deze beter aansluit met de hoogdriver.
Vind het sowieso wel knap dat je met alleen het vervangen van een rolrand de weergave-eigenschappen van een driver zo positief kunt veranderen. Een rolrand met andere veerconstante en andere dempingseigenschappen zal ervoor zorgen dat de conus anders gaat opbreken. Maar ik begrijp dat het van meet af aan niet deugde...
arjank

Bericht door arjank »

markbakk schreef:
bartsegers schreef:
ds23man schreef:
Vind het sowieso wel knap dat je met alleen het vervangen van een rolrand de weergave-eigenschappen van een driver zo positief kunt veranderen. Een rolrand met andere veerconstante en andere dempingseigenschappen zal ervoor zorgen dat de conus anders gaat opbreken. Maar ik begrijp dat het van meet af aan niet deugde...
De rolrand heeft mbt het membraan het meeste invloed op 1e opbreekmodus (frequentie waarbij de conus zich niet meer als een uniform geheel naar voren en achteren beweegt), let maar eens op de oude 8" woofertjes welke bijna allemaal een destructieve resonantie hebben rond de 800hz. Bij 12"-ers ligt deze vaak tussen de 500 en 600hz en bij "15"ers tussen de 400 en 500 hz. Deze worden veroorzaak door een te slechte demping aan de rand van het membraan welke normaliter door een goed dempende rolrand kan worden verminderd. Ik ga er dus ook niet vanuit dat de vernieuwde rolrand op de JBL's het gebied rond het overname punt (drastisch) verbeterd. Maar als ze er metingen van hebben (oud vs nieuw) dan wil ik deze wel even zien.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Vind het hele feit van: "ik heb nu al teveel geheime informatie gegeven" niet deugen. Of kom met bewijzen van je beweringen/meet resultaten. In de PA wereld, en Hifi wereld, lopen genoeg mensen die de klok hebben horen luiden, maar mijlen ver van de klepel zijn verwijderd. Maar met een grote mond en een hoop bla,bla zich als technicus voordoen!
Ivo
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Niet alleen in de PA/HiFi wereld... :roll:
sander1238

Bericht door sander1238 »

klompen uut trekken :lol:
EppeRRR

Bericht door EppeRRR »

Misschien vergist hij zich wel in het Pathe systeem?
Pathé ontwikkelde dit verder en comprimeerde de hoorn tot een koffermodel, het geluid werd minder, maar dat werd voor lief genomen. Door deze verandering werd het een populair systeem, je kon het overal gebruiken en tijdens het picknicken werd er volop muziek gedraaid.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Path%C3%A9phone
Maurice01

Bericht door Maurice01 »

ds23man schreef:
En dat bij het ontwerpen van een driver ook nog zoiets bestaat als "fingerspitzengefuhl".
Je wil niet weten hoeveel driverontwerpen er ondanks perfecte designtools uiteindelijk in de afvalbak belanden omdat ze uiteindelijk niet bij de (luister)metingen voldeden!

Oftewel drivers ontwerpen is geen sinecure en zeker een vak, een volledig theoretische benadering is uit den boze!

Groet Gerhard

Wat wilde je bereiken en wat bedoel je nu eigenlijk met jou verhaal?
Plaats reactie