WTF!!!! Damn...dat is mooi man... Je moet nu inderdaad wel iets aan de behuizing van je woofer gaan doen, want die valt qua uitstraling wat in het niet zeg maar.
Ik moet toch eens een petje kopen om hem dan af te kunnen doen Heel mooi gedaan (maar je hebt dan ook wel de juiste materialen en ruimtes tot je beschikking).
Pas maar op met foto's maken, voor je het weet sta je (onbewust) met openhangende ochtendjas op het internet
Paul Jenner schreef:
Wow, mooi zeg !
Van wat voor materiaal is die behuizing nu geworden ?
Ziet er inderdaad flitsend Erik. Toppy.
Ik weet niet of de baskast al in het eind stadium is, maar zie daar iets wat ik ook had, toen ik het visaton basje verving door de KEPs. De verzinking in het front. Ik heb die toen zwart geverfd en dat leek een stuk netter. Net alsof de niet ronde vorm van de KEP toch rond is.
Wow echt ziek mooi, die middentonerbehuizing zeg...
Alleen jammer van de ruimte tussen de woofer en het hout, misschien daar nog een beetje lak overheen oid. Maar waarshcijnlijk had je daar al wat op gevonden.
om de woofer komt een rand van mdf ,
en die spuit ik zwart,
hij past precies klem in de opening en zo dekt hij de schroeven mooi af
Alleen wat ik toch wel jammer vind is dat de tweeter tegen de rand van de mid behuizing staat te "kijken" wat daar weer vervelende reflecties kan geven op die scherpe randen. Moet ie echt zover naar achteren? Of ga het daar nog met dik vilt ozi bekleden?
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 06 jan 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het resultaat is heel erg fraai gworden, de mooi glanzende peertjes waar de middentoner en tweeter in zijn gehuisvest zien er heel smakelijk uit.
Op zich vind ik het gele oog van de middentoner ook niet storend, maar met de bekleding is het iets rustiger om te zien.
Ik vraag me af hoelang Erik het uithoudt om niet te knutselen. Ik geloof dat er nog wat projectjes voor familieleden op stapel staan. Een paar mini-betonnixjes zou leuk zijn
Alleen wat ik toch wel jammer vind is dat de tweeter tegen de rand van de mid behuizing staat te "kijken" wat daar weer vervelende reflecties kan geven op die scherpe randen. Moet ie echt zover naar achteren? Of ga het daar nog met dik vilt ozi bekleden?
hoi Pjotr,
ik heb de tweeter afgesteld m.b.v. de rta meter.
de boel staat gewoon in fase zoals je weet , en ik heb de tweeter net zo lang heen en weer geschoven tot ik een rechte curve had.
een andere optie is om de tweeter uit fase te zetten, dan kunnen de bafles gelijk .
maar ik hou niet van uit fase
Het lijkt me sterk, en ik durf het ook bijna niet te vragen, maarreh...
die eennalaatste foto van onderen, zie ik daar de fasekegel van de middentoner tegen het doek aan drukken?
ja dat klopt
ik kreeg meer commentaar op dit leuke gezicht.
ik ga het veranderen btw, maar niet omdat het lelijk is nu , maar omdat ik bij lage frequenties de surroundring van de middentoner tegen het doek aan hoor schuren.
dus ik maak even nog een afstands ring zodat het doek iets naar voren komt.