betonnix project.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Jeetje Erik! Gaaf!

Wat zal je vrouw blij zijn :lol:

Hoe had je nu precies dat draadeind bevestigd?

Groetjes, Jeroen
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Wow, mooi zeg !

Van wat voor materiaal is die behuizing nu geworden ?


Paul.
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
vigier
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 12 sep 2004, 14:07
Locatie: Het reservaat

Bericht door vigier »

WTF!!!! Damn...dat is mooi man... Je moet nu inderdaad wel iets aan de behuizing van je woofer gaan doen, want die valt qua uitstraling wat in het niet zeg maar.

Again: WOW...ECHT mooi...

Groet, Joris
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik moet toch eens een petje kopen om hem dan af te kunnen doen :D Heel mooi gedaan (maar je hebt dan ook wel de juiste materialen en ruimtes tot je beschikking).
Pas maar op met foto's maken, voor je het weet sta je (onbewust) met openhangende ochtendjas op het internet :twisted:

Paul Jenner schreef:
Wow, mooi zeg !

Van wat voor materiaal is die behuizing nu geworden ?


Paul.
Hier staat de beschrijving.
Gebruikersavatar
Dinobe
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 27 dec 2004, 12:23

Bericht door Dinobe »

Zeer knap !!

Ga je de tweeter ook in zo'n behuizing steken (à la Nautilus tweeter)?

[Edit]
Nu heb pas gezien dat de bevestigings moeren van de middentoner wegzitten achter een afscherming :oops: Man, dat is mooi gedaan!!
Laatst gewijzigd door Dinobe op ma 08 aug 2005, 9:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Ik had al zo'n vermoeden dat dit niet meer het stenen kruikje was :)

Heel mooi Erik. Die middentonerbehuizing zou ik ook zo gedaan hebben.

Ben je voor de exacte dimensies nog te rade gegaan bij JeroenD of B&W ?


Paul.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Mijn complimenten! =D> Ik denk dat ik ook maar een draaibank ga kopen! :D
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

WAUW, vakwerk !

supermooi gedaan zeg, ben echt jalours !

Ik ben het met Tony eens, denk dat ik er ook 1 ga aanschaffen :lol:

Die kast zit echt ook super netjes in de lak zo te zien.

Mijn complimenten, een nieuwe NL speakermerk is geboren :?: :!: :wink:
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

Dinobe schreef:
Zeer knap !!

Ga je de tweeter ook in zo'n behuizing steken (à la Nautilus tweeter)?
Afbeelding

ik heb een vermoeden als ik zo naar de foto kijk achter de behuizing van de middentoner :lol:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Denk dat je je vergist. Dat is het afval van de uitgezaagde cirkels. Je ziet de boorgaten nog zitten :wink:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er inderdaad flitsend Erik. Toppy.
Ik weet niet of de baskast al in het eind stadium is, maar zie daar iets wat ik ook had, toen ik het visaton basje verving door de KEPs. De verzinking in het front. Ik heb die toen zwart geverfd en dat leek een stuk netter. Net alsof de niet ronde vorm van de KEP toch rond is.

Sietse
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Interficior schreef:
=P~ Wow echt ziek mooi, die middentonerbehuizing zeg... =D>

Alleen jammer van de ruimte tussen de woofer en het hout, misschien daar nog een beetje lak overheen oid. Maar waarshcijnlijk had je daar al wat op gevonden.

om de woofer komt een rand van mdf ,
en die spuit ik zwart,
hij past precies klem in de opening en zo dekt hij de schroeven mooi af
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Paul Jenner schreef:
Ik had al zo'n vermoeden dat dit niet meer het stenen kruikje was :)

Heel mooi Erik. Die middentonerbehuizing zou ik ook zo gedaan hebben.

Ben je voor de exacte dimensies nog te rade gegaan bij JeroenD of B&W ?


Paul.
nee , bij Klaas Feenstra :wink: :lol:
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

KLAAR!!!! :lol:

hier staat een kort verslag van de bouw.

http://home.hetnet.nl/~bianca-kl/de_ke_betonnix_230.htm
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Is wel heel mooi geworden Erik! Chapeau!

Alleen wat ik toch wel jammer vind is dat de tweeter tegen de rand van de mid behuizing staat te "kijken" wat daar weer vervelende reflecties kan geven op die scherpe randen. Moet ie echt zover naar achteren? Of ga het daar nog met dik vilt ozi bekleden?
Laatst gewijzigd door Pjotr op vr 06 jan 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

inderdaad enorm mooi geworden!

Het lijkt me sterk, en ik durf het ook bijna niet te vragen, maarreh...

die eennalaatste foto van onderen, zie ik daar de fasekegel van de middentoner tegen het doek aan drukken?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Het resultaat is heel erg fraai gworden, de mooi glanzende peertjes waar de middentoner en tweeter in zijn gehuisvest zien er heel smakelijk uit.
Op zich vind ik het gele oog van de middentoner ook niet storend, maar met de bekleding is het iets rustiger om te zien.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Echt een schitterend resultaat zeg. Petje af!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het hele project is schitterend geweest!

Ik vraag me af hoelang Erik het uithoudt om niet te knutselen. Ik geloof dat er nog wat projectjes voor familieleden op stapel staan. Een paar mini-betonnixjes zou leuk zijn :lol:
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Dit is echt heel mooi geworden. Vooral de tophelft spreekt mij aan, dat is de kers op de taart.
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

Pjotr schreef:
Is wel heel mooi geworden Erik! Chapeau!

Alleen wat ik toch wel jammer vind is dat de tweeter tegen de rand van de mid behuizing staat te "kijken" wat daar weer vervelende reflecties kan geven op die scherpe randen. Moet ie echt zover naar achteren? Of ga het daar nog met dik vilt ozi bekleden?
hoi Pjotr,

ik heb de tweeter afgesteld m.b.v. de rta meter.
de boel staat gewoon in fase zoals je weet , en ik heb de tweeter net zo lang heen en weer geschoven tot ik een rechte curve had.
een andere optie is om de tweeter uit fase te zetten, dan kunnen de bafles gelijk .
maar ik hou niet van uit fase :)
Gebruikersavatar
erik klijnsmit
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:

Bericht door erik klijnsmit »

daniel schreef:
inderdaad enorm mooi geworden!

Het lijkt me sterk, en ik durf het ook bijna niet te vragen, maarreh...

die eennalaatste foto van onderen, zie ik daar de fasekegel van de middentoner tegen het doek aan drukken?
ja dat klopt :lol:

ik kreeg meer commentaar op dit leuke gezicht.

ik ga het veranderen btw, maar niet omdat het lelijk is nu , maar omdat ik bij lage frequenties de surroundring van de middentoner tegen het doek aan hoor schuren.
dus ik maak even nog een afstands ring zodat het doek iets naar voren komt. :wink:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Mooi Erik..

Gaaf stukje werk...

Spelen de KEP's middentoners nog steeds fullrange ??
en welke tweeter gebruik je nu ?

:wink: :wink:
Gesloten