HK Dac 2010 AD827 of OPA2604

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Marp
Beheerder / Sysadmin

Re: HK Dac 2010 AD827 of OPA2604

Bericht door Marp »

Het bijgeleverde voedingsboardje zou je als krijgertje kunnen beschouwen. Als je het DAC-board zelf zou maken, geloof ik niet dat je voor veel minder dan vier tientjes klaar bent.

Overigens valt me nu pas op dat ook over een I/V-converter werd geoordeeld. Het dacje wat we tot voor kort als HK-DAC benoemden, en wat de meesten hier bezitten (met CS8416 receiver en CS4397 dac-chip), bevat helemaal geen I/V-converter. Die heeft slechts een opamp-schakelingetje achter V-out van de dac-chip zitten. Natuurlijk was dat de DAC waar mijn uitspraken betrekking op hadden. Een beetje verwarrend, want het dacje van Molekuul is niet dezelfde.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Idd Marp, wat als het Gigaworks 2010 Dacje bekend staat is deze:
DAC-2010.jpg
Bart0l0meus

Bericht door Bart0l0meus »

Pjotr schreef:
Externe clock? Aan een S/PDIF DAC'je? Nou ja, je doet maar.
Niet het spdif signaal herclocken (kan trouwens ook met een pll)
Maar het i2s signaal herclocken met een externe clock!
FredM

Bericht door FredM »

Heb je al kunnen luisteren met de 2604 opamps? Heb je of ga je alle drie de verwisselbare opamps aanpassen? Ben benieuwd naar de resultaten voordat ik de opamps ga bestellen.

Ikzelf heb nu de dac werkend. Kan 'm vergelijken met het geluid van de Marantz cd 63se. Een oudje waar ik altijd zeer tevreden over was. De HK Dac (met de AD827 opamps) is, als eerste indruk, zeker gelijkwaardig met de marantz. Weet niet of inspelen nog effect heeft; ga komende dagen flink luisteren en vergelijken.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb de bel ergens horen luiden maar uiteraard ben ik de klepel uit het oog verloren. De melding is echter een interessante:
er schijnen nogal wat foute (waarden?) componenten op de versie met 3 opamps te zitten. Mijn bron is een oude kennis (met meer dan gemiddelde elektronica-kennis) die ik tegenkwam op diy-audio. Nu heb ik inmiddels een dac boven mijn hoofd (let op de woordspeling :mrgreen: ) maar misschien is het een idee om diy audio even door te spitten en misschien wel de klepel te vinden die ik uit het oog verloren ben...
Plaats reactie