Die Vond ik ook altijd intressant ! Ooit een keer aan begonnen(printplaten ontwikkeld).. maar nooit verder gekomen.xbake schreef:Persoonlijk heb ik de Elektor "Mugen" altijd al een mooie versterker gevonden
Headphone amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: Headphone amp
Re: Headphone amp
ondertussen heb ik een prototype hoofdtelefoonversterker van de LME49600 gemaakt.
Hij klinkt alleen met erg weinig bass, bijna geen.
heeft iemand daar een verklaring voor?
Verder geen ruis, geen brom, geweldig stereobeeld.
post nog wel even een foto van het prototype..
Hij klinkt alleen met erg weinig bass, bijna geen.
heeft iemand daar een verklaring voor?
Verder geen ruis, geen brom, geweldig stereobeeld.
post nog wel even een foto van het prototype..
Re: Headphone amp
probleem opgelost!
er was iets mis met het bronsignaal.
even een andere bron gepakt, en jawel !!!
lekker !
@ bart
ik ben je voor
er was iets mis met het bronsignaal.
even een andere bron gepakt, en jawel !!!
lekker !
@ bart
ik ben je voor
Re: Headphone amp
Bij deze een fotootje.
Let niet op de spaghetti bovenaan, tis een prototype voor iets hé
Spanningsregelaars zijn de HPR en HNR van Hypex.
Voortrap: LM4562
Eindtrap: LME49600 (onderzijde)
Let niet op de spaghetti bovenaan, tis een prototype voor iets hé
Spanningsregelaars zijn de HPR en HNR van Hypex.
Voortrap: LM4562
Eindtrap: LME49600 (onderzijde)
Re: Headphone amp
ik heb iets raar voor...
Hij werkte tot vandaag perfect, maar als ik nu m'n headphone erin steek, gaat de negatieve regelaar in beveiliging.
Als ik headphone uittrek, is ie weer oké.
Als ik op de uitgang van m'n versterker meet, meet ik zo maar even 10,7VDC !
Op de uitgang van de LM4562, die naar de ingang van de LME49600 gaat, meet ik ook een DC spanning van ong. 10V
iemand die weet hoe dit komt ?
edit: schema is uit de datasheet van de LME49600 p11
even geprobeerd zonder de LM4562's..
op de ingang van de LME49600 staat ong 10,7V, op de uitgang dus ook..
mss zijn die gefrituurd ??
Hij werkte tot vandaag perfect, maar als ik nu m'n headphone erin steek, gaat de negatieve regelaar in beveiliging.
Als ik headphone uittrek, is ie weer oké.
Als ik op de uitgang van m'n versterker meet, meet ik zo maar even 10,7VDC !
Op de uitgang van de LM4562, die naar de ingang van de LME49600 gaat, meet ik ook een DC spanning van ong. 10V
iemand die weet hoe dit komt ?
edit: schema is uit de datasheet van de LME49600 p11
even geprobeerd zonder de LM4562's..
op de ingang van de LME49600 staat ong 10,7V, op de uitgang dus ook..
mss zijn die gefrituurd ??
Re: Headphone amp
My God, Bert, jij en chipversterkers!
Je bent wel helemaal van het rechte pad afgedwaald....
Ik vergeef je deze dwaling en hoop dat je spoedig tot inkeer komt......

Je bent wel helemaal van het rechte pad afgedwaald....
Ik vergeef je deze dwaling en hoop dat je spoedig tot inkeer komt......
Re: Headphone amp
haha, ja, ik heb het één en ander kunnen samplen hé 
ik kan je melden dat (als ie goed werkt
) het écht een topper is!
Ik lees her en der over de DC servo met de 2 overige opampjes.
Misschien zijn deze kapot zodat de servo niet meer werkt ?
kleine quote uit de datasheet:
ik kan je melden dat (als ie goed werkt
Ik lees her en der over de DC servo met de 2 overige opampjes.
Misschien zijn deze kapot zodat de servo niet meer werkt ?
kleine quote uit de datasheet:
The audio input signal is applied to the input jack (HP31 or J1/J2) and dc-coupled to the volume control, VR1. The output signal from VR1’s wiper is applied to the non-inverting input of U2-A, an LME49720 High Performance, High Fidelity audio operational amplifier. U2-A’s AC signal gain is set by resistors R2, R4, and R6. To allow for a DC-coupled signal path and to ensure minimal output DC voltage regardless of the closedloop gain, the other half of the U2 is configured as a DC servo. By constantly monitoring U2-A’s output, the servo creates a voltage that compensates for any DC voltage that may be present at the output. A correction voltage is generated and applied to the feedback node at U2-A, pin 2. The servo ensures that the gain at DC is unity. Based on the values shown in Figure 4, the RC combination formed by R11 and C7 sets the servo’s high-pass cutoff at 0.16Hz. This is over two decades below 20Hz, minimizing both amplitude and phase perturbations in the audio frequency band’s lowest frequencies.
Re: Headphone amp
even nieuwe opampjes erin gestoken (OPA2227).
1 kanaal bijna geen dc offset
ander kanaal 3,7VDC
Immens luide brom uit m'n koptelefoon..
dit gaat fout
1 kanaal bijna geen dc offset
ander kanaal 3,7VDC
Immens luide brom uit m'n koptelefoon..
dit gaat fout
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Headphone amp
Als je koptelefoon erin steekt als hij aanstaat, maak je dan niet kortsluiting, waardoor je chips eruit klappen?
Check voor de rest de voeding spanning eens zonder ic's.
@Raymond,
Sja chips of niet, als je naar de specs kijkt, zijn ze bizar goed, betaalbaar en lekker compact.
Check voor de rest de voeding spanning eens zonder ic's.
@Raymond,
Sja chips of niet, als je naar de specs kijkt, zijn ze bizar goed, betaalbaar en lekker compact.
