Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac

Bericht door bartsegers »

Probeer gewoon die parameters op te meten.
Of laat het dioor een forumlid doen.

Je weet dan tenminste waar je mee bezig bent, en dat het gaat lukken zoals je wilt.
Grote kans dat de woofer eigenlijk een grotere basreflex kast nodig heeft.
Verkooptechnisch is dat niks voor de fabrikant. (en velen vinden zon boemerige sub wel prettig)
Een te kleine (basreflex)kast kan snel boemerig klinken namelijk.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac

Bericht door nxs77 »

Omdat ik nu een kast heb die voor een ander doeleinde was bedoeld.
In deze kast past de woofer na een paar wijzigingen ook wel...

eers maar eens wat metingen met limp gaan doen dan. ;-)
iig bedankt. Ik zal de resultaten hier wel neer zetten.
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac

Bericht door nxs77 »

Kleine update: Nieuwe multimeter is nog onderweg. Dus impedantie meting kon ik al wel doen en ik denk dat ik de 2e meting met added mass method ga doen.
Ik heb nog wel een goede nauwkeurige weegschaaltje dus dat komt wel goed.
Alleen de DC Weerstand nog goed opmeten.

Verder heb ik al een begin gemaakt voor een test kast die ook als alles wat mooi lukt ook definitief wordt.
deze kast kan ik kwa binnenmaat nog aanpassen als ik dat wil of als dat nodig is.
Zal binnenkort een verslagje met foto's plaatsen.De eerste plaatjes heb ik al gemaakt.

wat is trouwens normaal gesproken voor een goedklinkende sub de br lengte? 10cm of vaak meer?
Plaats reactie