Probeer gewoon die parameters op te meten.
Of laat het dioor een forumlid doen.
Je weet dan tenminste waar je mee bezig bent, en dat het gaat lukken zoals je wilt.
Grote kans dat de woofer eigenlijk een grotere basreflex kast nodig heeft.
Verkooptechnisch is dat niks voor de fabrikant. (en velen vinden zon boemerige sub wel prettig)
Een te kleine (basreflex)kast kan snel boemerig klinken namelijk.
Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac
Omdat ik nu een kast heb die voor een ander doeleinde was bedoeld.
In deze kast past de woofer na een paar wijzigingen ook wel...
eers maar eens wat metingen met limp gaan doen dan.
iig bedankt. Ik zal de resultaten hier wel neer zetten.
In deze kast past de woofer na een paar wijzigingen ook wel...
eers maar eens wat metingen met limp gaan doen dan.
iig bedankt. Ik zal de resultaten hier wel neer zetten.
Re: Subje gevonden.. wie weet er iets van?? 10" Teac
Kleine update: Nieuwe multimeter is nog onderweg. Dus impedantie meting kon ik al wel doen en ik denk dat ik de 2e meting met added mass method ga doen.
Ik heb nog wel een goede nauwkeurige weegschaaltje dus dat komt wel goed.
Alleen de DC Weerstand nog goed opmeten.
Verder heb ik al een begin gemaakt voor een test kast die ook als alles wat mooi lukt ook definitief wordt.
deze kast kan ik kwa binnenmaat nog aanpassen als ik dat wil of als dat nodig is.
Zal binnenkort een verslagje met foto's plaatsen.De eerste plaatjes heb ik al gemaakt.
wat is trouwens normaal gesproken voor een goedklinkende sub de br lengte? 10cm of vaak meer?
Ik heb nog wel een goede nauwkeurige weegschaaltje dus dat komt wel goed.
Alleen de DC Weerstand nog goed opmeten.
Verder heb ik al een begin gemaakt voor een test kast die ook als alles wat mooi lukt ook definitief wordt.
deze kast kan ik kwa binnenmaat nog aanpassen als ik dat wil of als dat nodig is.
Zal binnenkort een verslagje met foto's plaatsen.De eerste plaatjes heb ik al gemaakt.
wat is trouwens normaal gesproken voor een goedklinkende sub de br lengte? 10cm of vaak meer?
