het grote USB geluidskaart topic

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Is dat niet leuk voor Breda, mij heb je alvast O:)

Ik ben juist in Rotterdam geweest en Peter van Speaker&Co was ook geïnteresseerd.
Hij vroeg om het linkje, zal het hem straks even sturen.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door daniel »

gemeten frequentierespons is toch helemaal niet vreemd? DEvice heeft een samplefrequentie van 48kHz. Dat betekent dus minstens een anti-aliasingfilteraan de ingang en een lowpass aan de uitgang.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Op welke plaatje doel je nu?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door daniel »

b_force schreef:
Hier nogmaals de frequentie responsie.
Is er wat beter te zien hoe laag eigenlijk het -3dB punt ligt.
Typisch is dat hij na 20kHz heel hard afkapt. Ik denk dat dat de CODEC is?
deze
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Ow die.
Klopt wat je zegt. Met een samplerate van 48kHz wil je natuurlijk wel niet hoger dan 24kHz doorlaten ivm (vouw)vervorming.
Persoonlijk vind ik het -3dB punt niet echt lekker gekozen van de opamps zelf.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door daniel »

b_force schreef:
Ow die.
Klopt wat je zegt. Met een samplerate van 48kHz wil je natuurlijk wel niet hoger dan 24kHz doorlaten ivm (vouw)vervorming.
Persoonlijk vind ik het -3dB punt niet echt lekker gekozen van de opamps zelf.
Dat is natuurlijk geen kwestie van willen, maar kunnen. ER is gewoon geen informatie boven de 24kHz beschikbaar.

Overigens suggeren de simulatieresultaten veel hogere -3dB punten. Weet je zeker dat je het hele schema hebt, of filtert die PCM zelf?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Dat bedoelde ik Daniel :wink:
Volgens mij filtert die PCM zelf ook, zou ik even moet uitzoeken.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Helaas kwam ik nog iets vreemds tegen.
Een 1kHz piek + harmonischen.
Dit is zonder iets aangesloten op ingang of uitgang.
Iemand een idee waar dat vandaan kan komen?

edit:
Ik heb hetzelfde eens gehad met een goedkope muis op de pc.
Toen was het zelfs hoorbaar (op laptops is het vaak ook hoorbaar).
Is daar iets tegen te doen?

edit2:
http://focus.ti.com/lit/er/slaz036a/slaz036a.pdf

Is trouwens zo laag dat het geen invloed heeft op speaker metingen.
Bijlagen
1kHz.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Ik was aan het zoeken naar zo een USB versterkertje voor het meten en kom bij dit dingetje terecht, lijkt dat wat ?

http://www.thomann.de/gb/miditech_audioface_ii.htm
Bijlagen
audioface.jpg
audioface2.jpg
Laatst gewijzigd door hannesie op wo 26 mei 2010, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Je bedoelt een geluidskaart neem ik aan :P

Is leuk, heeft alleen geen fantoom spanning.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Je hebt gelijk, ik keek naar deze site, en dacht dat lijkt verrekt veel op de Midiplus audiolink, die vind ik wel op andere plaatsen voor om en nabij de €60,--

En inderdaad die Fantoom, die zit er niet op.
Weer wat verder zoeken.

edit deze heeft hem wel € 55.--
http://www.thomann.de/gb/miditech_audiolink_ii.htm
Bijlagen
audioface3.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Die kwam ik ook al tegen zojuist :)

Zou wel moeten werken.
Nadeel KAN zijn dat je geen schakelaar hebt voor line-in of XLR aansluiting.
Is geen probleem opzich, tenzij je vergeet dat je per ongeluk je impedantie boxje nog heb aangesloten :lol:
(dat vind ik zelf zo relaxt aan die Audiolink 1)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Ze hebben ook nog die Guitarface II ook met fantoom en USB € 42.
op maat en niet te duur ??

Site van de fabrikant.
http://www.miditech.de/produktee_mtb.htm
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

hannesie schreef:
Ze hebben ook nog die Guitarface II ook met fantoom en USB € 42.
op maat en niet te duur ??

Site van de fabrikant.
http://www.miditech.de/produktee_mtb.htm
Probleem is dat die niet op je XLR past.
Kun je eventueel wel verbouwen

Ik heb je trouwens een PB gestuurd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

PB ontvangen en beantwoord.
Ik ga volgende week naar Engeland, New Casstle , misschien is daar nog iets te scoren.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Als ik wil zoeken voor Engeland kom ik toch telkens weer bij die Duitsers uit, maar ook een leuk ding.

http://www.thomann.de/gb/the_tbone_micplug_usb.htm
Is het alleen de vraag of het voldoende versterkt.

Ben ik nu je draadje aan het vervuilen?
Bijlagen
T-bone.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door Pjotr »

Overigens als het om fantoomvoeding gaat kun je dat voor de Behringer/Superlux/Dayton ook prima maken met twee 9V batterijtjes, 2 weerstandenden en 2 elco'tjes.

Je geluidskaart moet dan wel een goede mic ingang hebben en wdb zou de EMU 0202 voor €98 een prima optie zijn.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
Overigens als het om fantoomvoeding gaat kun je dat voor de Behringer/Superlux/Dayton ook prima maken met twee 9V batterijtjes, 2 weerstandenden en 2 elco'tjes.

Je geluidskaart moet dan wel een goede mic ingang hebben en wdb zou de EMU 0202 voor €98 een prima optie zijn.
Batterijen, bah :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Batterijen, bah :(
Jij ziet ook overal beren op de weg hè :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
b_force schreef:
Batterijen, bah :(
Jij ziet ook overal beren op de weg hè :lol:
Mjah heb je mooie 5V van USB, die je zo met een step-up convertor naar 18V kunt brengen.
Ga je van die ranzige 9V dingen gebruiken.

:lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door Pjotr »

b_force schreef:
Mjah heb je mooie 5V van USB, die je zo met een step-up convertor naar 18V kunt brengen.
Ga dat maar aan Hans uitleggen hoe dat moet dan :lol:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Pjotr schreef:
Ga dat maar aan Hans uitleggen hoe dat moet dan :lol:
http://www.ebay.com :wink:
Voor een paar euro ben je klaar :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Bedoel je deze? :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Als ik step-up converter geef in ebay kreeg ik ook deze, daar kan ik nog wel mee omgaan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door b_force »

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Behringer UCA202 en andere USB kaarten

Bericht door hannesie »

Dat snap ik best hoor, Pjotr :mrgreen:

Ik moest even verder kijken als mijn neus lang is, :P :P maar daar kom ik wel uit !!!
Plaats reactie